topNotif

خوراکی هایی که خوردن آن پر از ضرر است

1463 بازدید
01 فروردین 97
آلاله

خوراکی هایی که خوردن آن پر از ضرر است و باید از سبد غذایی حذف شوند

پفک :

بر اساس نتایج پژوهش ها، مصرف بیش از اندازه پفک در کودکی، احتمال ناباروری در بزرگسالی را افزایش می دهد. از دیگر مضرات پفک، بروز اختلال های رفتاری، اضطراب، پرخاشگری و تندخویی در کودکان است و باعث خراب شدن دندان ها، به سبب بالا بودن میزان چسبندگی پفک، به طوری که حتی با مسواک زدن صحیح و اصولی، باز هم ذرات پفک لا به لای دندان ها باقی می ماند. پفک ماده ای سرطان زا است که باعث از بین رفتن اشتهای طبیعی کودک نیز می شود.

چرا مصرف پفک مضر است :

مصرف چیپس و پفک، کودکان را از تغذیه سالم محروم می کند. در مراحل تهیه پفک، پودر ذرت پرس می شود و در حرارت بسیار بالا قرار می گیرد تا پر حجم شود و در چنین شرایطی، روغن موجود در پفک می سوزد و پراکسید تولید می کند که در مقابل حرارت و نور، میزان آن زیاد می شود و خوردن آن، سلامت کودک را تهدید می کند.

خوراکی هایی که خوردن آن پر از ضرر است

خوراکی هایی که خوردن آن پر از ضرر است

همچنین میزان نمک و شوری پفک سبب می شود که ذائقه کودک به شوری عادت کند و در بزرگسالی خطر ابتلا به فشار خون و بیماری های قلبی، عروقی و سکته در او بیشتر شود. پفک، 9 برابر حجم خود آب جذب می کند و کودک با خوردن پفک و آب، احساس سیری کاذب کرده و از خوردن غذای سالم و مقوی خودداری می کند. چیپس های باز نیز به سبب سرخ شدن در روغن چند بار مصرف (در مقایسه با چیپس های بسته بندی شده) خطر سرطان زایی بیشتری دارد.

نوشابه های گازدار :

سندرم پارگی مری از مضرات استفاده مداوم از نوشابه های گازدار و سرد است. در پی ایجاد این حالت، فرد توانایی هر گونه خوردن و آشامیدن را از دست می دهد و مداوم استفراغ می کند و همه محتویات معده را بالا می آورد، ضمن این که درد شدیدی ناحیه قفسه سینه را فرا می گیرد و به هیچ طریقی جز بیهوشی آرام نمی گیرد و این وضعیت تنها با جراحی درمان می شود.

بعد از پارگی، اگر فرد تا پنج ساعت تحت عمل جراحی قرار نگیرد، محتویات معده و لوزالمعده وی به شکل کامل تخلیه می شود و آب و الکترولیت های بدن از دست می رود و ممکن است بر اثر ایجاد شوک کاهش حجم، به مرگ ناگهانی منجر شود. همه موارد پارگی مری پس از نوشیدن نوشابه های گازدار و سرد ایجاد می شود، ولی هنوز علت محکمی برای اثبات این موضوع پیدا نشده است.

 

همچنین بخوانید: گروه های مواد غذایی مختلف و ثاثیرات آن ها

 

چرا نباید جوش شیرین مصرف کرد :

نانواها از سال ها پیش، برای این که خمیر نان زودتر آماده شود و بتوانند سریع تر و به تعداد بیشتر نان بپزند، از جوش شیرین استفاده می کردند. در حالت طبیعی، سه تا چهار ساعت طول می کشد تا خمیر نان آماده شود و جوش شیرین جلوی فرآیند طبیعی تخمیر آن را می گیرد و با این کار، این فرآیند در نان به صورت غیر طبیعی رخ می دهد، به این صورت که فعل و انفعالات جوش شیرین در خمیر موجب می شود تا خمیر پف کند و به نظر برسد که آماده شده است.

زیان های استفاده از جوش شیرین

  • کاهش جذب فلزهای دو ظرفیتی تغذیه ای مانند : کلسیم، آهن و روی که فقر این موارد از این مشکلات تغذیه ای کشور ما است.
  • بد مزه شدن نان و کاهش کیفیت آن، به طوری که چند ساعت پس از پخت دیگر مناسب خوردن نیست.
  • از بین رفتن ویتامین های گروه ب، افزایش احتمال بروز بیماری های گوارشی و عوارض دوران بارداری و تولد نوزادان کم وزن، همه از علل استفاده از جوش شیرین است.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

عرق بادرنجبويه را با خواص تقويت مغز و اعصاب و حافظه و قلب، بازکننده رگ هاي قلب، تقويت حواس پنجگانه، درمان خستگي هاي روحي عصبانيت و بي حوصلگي، سردردهاي عصبي و تنگي نفس، ضد استفراغ دوران بارداري، درمان کابوس شبانه، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0