خورشت مرغ و کدو سبز رژیمی

6446 بازدید
11 دی 96
عطارک

به نام خالق زیبای بی همتا دوستان و همراهان همیشگی مطبخ، مهربانان کدبانوهای هنرمند، دوستان عزیز سلام امیدوارم حال و احوالتون سلامت و لباتون خندون باشه، مهربانو در خدمت شماست با یه آموزش جدید، امیدوارم از آموزش امروز لذت و بهره کافی رو ببرید

طرز تهیه خورشت مرغ و کدو سبز رژیمی

غذای امروزمون هم یه غذای رژیمی است هم برای عزیزانی که چربی و قند خون بالایی دارن مفیده‌. کدو سبز داخل این خورشت هیچ ‌کالری نداره و طعم خوبی به خورشت میده شما عزیزان می تونید کدو سبز رو بعنوان یکی از پایه های اصلی سبد غذایی هر روزه در غذاهاتون داشته باشید. کدو سبز از لحاظ علم گیاه شناسی در بخش میوه ها جای دارد ولی از نظر آشپزی و خورد و خوراک در بخش سبزیجات قرار می گیرد. این خوراکی دارای ارزش غذایی بالایی ست و حاوی ویتامین ها و مواد مغذی فراوانی است که در کاهش چربی خون و لاغری نیز مفید می باشد.

مواد لازم خورشت مرغ و کدو سبز رژیمی

  • سینه مرغ حدود دویست گرم
  • کدو سبز دو عدد متوسط
  • پیاز یک عدد
  • رب گوجه فرنگی یک قاشق
  • رب انار یک قاشق (دلخواه)
  • نمک و فلفل و زردچوبه به میزان دلخواه

زمان پخت کمتر از یک ساعت

 

همچنین بخوانید:  آش سریع مخصوص سرماخوردگی

 

طرز تهیه خورشت مرغ و کدو سبز رژیمی

اول سینه های مرغ رو به اندازه دلخواه خرد می کنیم (تو خونه ما کمتر سینه مرغ خورده میشه برا همین از رون مرغ استفاده کردم) همراه با نمک و پیاز میذاریم کمی بپزه اگر تکه های مرغ خیلی بزرگ نیست نیازی به پختن نداره، کدوها رو هم به حالت حلقه ای خرد کرده درون ماهیتابه رژیمی با یک قاشق روغن زیتون تفت میدیم. بعد از تفت کدوها، تکه های مرغ رو به غذا اضافه کرده کمی دیگر تفت میدیم (اگر تکه های مرغ ریز بودن و نیازی به پخت نبود حتما قبل تفت کدو، مرغ ها رو با پیاز داغ همراه روغن خیلی خیلی کم تفت داده و بعد کدوها رو اضافه کرده و تفت میدیم) دقت کنید زمان تفت کدو و مرغ زیاد نیست.

بعد از تفت نمک و فلفل و زردچوبه رو اضافه کرده یک قاشق رب گوجه فرنگی و رب انار هم اضافه می کنیم یک لیوان آب به غذامون اضافه کرده و شعله اجاق رو کم می کنیم. بعد از بیست تا سی دقیقه خورشت ما جا افتاده، شما میتونید آبلیمو هم اضافه کنید و در پایان شعله رو خاموش کنید. این غذا چون رژیمی است و یک غذای سالم، هم میشه با نون و هم با برنج خیلی کم میل شود. غذای ما آماده است با کمی کلم بروکلی و قارچ آبپز شده سرو می کنیم. امیدوارم از پختن و خوردن این غذا لذت کافی رو ببرید و راضی باشید، تا یه روز دیگه و آموزش بعدی خدای مهربون یارو نگهدارتون شاد و سلامت باشید✋

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

   

عرق شوید را با خواص برطرف کننده چربی خون، مقوی معده، ضد دل درد و بیماری های روده، هضم کنده غذا، آرام کننده و زیاد کننده ترشحات شیرمادر، ببدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

2
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

  1. پیروزی
    14 اردیبهشت 1401

    ممنون برای این دستور غذای خوشمزه
    من تست کردم و عالی بود

    • عطارک
      15 اردیبهشت 1401

      درود بر شما

      بسیار خوشحالیم که مطالب این مقاله مورد توجه و رضایت شما واقع شده است

      شاد و پیروز باشید????

0