خوشبوکننده بدن درست کنید ! 4 دستورالعمل برای تهیه اسپری بدن

2512 بازدید
17 اردیبهشت 00
مروارید

خوشبوکننده بدن درست کنید ! 4 دستورالعمل برای تهیه اسپری بدن

خوشبوکننده بدن ، رایحه ها و دئودورانت ها بوی بد بدن را از بین می برند و باعث تقویت روحیه شده و استرس را تسکین می دهند، علاوه بر آن خوشبو بودن یکی از رازهای جذابیت و شیک بودن است و به طبع هیچ کس بوی ناخوشایند تعریق را دوست ندارد. این مقاله درمورد خوشبوکننده بدن و 4 دستورالعمل برای تهیه اسپری بدن می باشد، پس با ما همراه باشید؛

 

خوشبوکننده بدن درست کنید ! 4 دستورالعمل برای تهیه اسپری بدن

خوشبوکننده بدن درست کنید ! 4 دستورالعمل برای تهیه اسپری بدن

 

4 دستورالعمل برای تهیه اسپری بدن

1. دستور شماره یک برای تهیه خوشبوکننده بدن

برای تهیه این خوشبوکننده بدن گل هایی با رایحه معطر مانند اسطوخودوس یا گل رز جمع آوری کنید، می توان بیش از یک نوع گل را برای این مخلوط ترکیب کرد. ساقه ها و برگ های گل ها را دور بریزید، سپس آن ها را در یک ظرف با حرارت ملایم قرار دهید تا پژمرده شوند و این به گل ها کمک می کند تا رایحه خود را آزاد کنند.

گل ها را در یک ظرف کوچک آب مقطر یا خالص قرار دهید و آن را در شب در دمای اتاق بگذارید. آب را از گل ها فیلتر کنید. بعدا می توانید گلبرگ های گل جدید را در آن آب قرار دهید تا ظاهری زیبا داشته باشد. آب صاف شده گل ها را در یک قوطی اسپری قرار دهید و در صورت قوی نبودن رایحه، می توانید دو قطره عصاره وانیل به آن اضافه کنید.

2. روش تهیه اسپری حوشبوکننده بدن گیاهی

برای درست کردن این خوشبوکننده بدن اول کمی چای سبز دم کنید و یک خیار کوچک را پوره کنید (خیار را آب پز و رنده کنید و بعد هم آب آن را فیلتر کنید). یک چهارم فنجان چای سبز را با آب خیار ترکیب کرده و در ظرف اسپری کوچیک بریزید در صورت تمایل می توانید 2 قطره اسانس نعنا به آن اضافه کنید تا خوشبوتر شود. می توانید تا یک هفته از این محصولی که خودتان ساختید استفاده کنید.

 

همچنین بخوانید: از بین بردن بوی ناخوشایند بدن

 

3. تهیه خوشبوکننده بدن با استفاده از روغن های اساسی

با استفاده از روش زیر، مواد خوشبوکننده بدن را می توان از روغن های اساسی تهیه کرد، مواد تشکیل دهنده آن برای تولید 240 میلی لیتر خوشبوکننده به شرح زیر می باشد:

مواد لازم:

  • ده قاشق غذاخوری الکل
  • نصف قاشق غذاخوری گلیسیرین گیاهی
  • چهار قاشق غذاخوری آب مقطر
  • نصف قاشق غذاخوری روغن اساسی که به دلخواه انتخاب می شود.

طرز تهیه: الکل و روغن ضروری را با استفاده از یک ظرف تمیز و یک قاشق مخلوط کنید، به آرامی هم بزنید و با استفاده از یک قاشق، مخلوط را بیست بار هم بزنید تا مواد خوب ترکیب شوند. آب و گلیسیرین را در یک کاسه دیگر مخلوط کنید و حدود 15 الی 20 بار مخلوط کنید، گلیسیرین به عنوان یک چسب برای مواد تشکیل دهنده عمل می کند و همچنین به عنوان یک مرطوب کننده در نظر گرفته می شود و بنابراین اجازه می دهد تا عطر خوشبوکننده بدن مدت بیشتری روی پوست بماند.

 

خوشبوکننده بدن درست کنید ! 4 دستورالعمل برای تهیه اسپری بدن

خوشبوکننده بدن درست کنید ! 4 دستورالعمل برای تهیه اسپری بدن

 

4. دستورالعمل تهیه خوشبوکننده بدن خانگی

برای تهیه خوشبوکننده بدن می توان در دستور قبلی گلیسیرین را با روغن زیتون یا روغن جوجوبا جایگزین کرد، و آب مقطر را برای افزایش عطر، با گلاب یا شکوفه پرتقال جایگزین کرد. دو مخلوط را با هم ترکیب کنید، به مدت شصت ثانیه به آرامی هم بزنید، تا همه مواد مخلوط شوند.

با استفاده از یک قیف مخلوط را به یک بطری اسپری منتقل کنید. می توان از بطری اسپری خالی جدید یا قدیمی استفاده کرد و در صورت قدیمی بودن، ترجیح داده می شود آن را استریل کنید تا کاملا تمیزی شود و استفاده از یک ظرف تیره ترجیح داده می شود زیرا ظرف رنگی به دلیل قرار گرفتن در معرض نور ممکن است بو را کاهش دهد.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

گلاب دوآتیشه سنتی را با خواص مقوی قلب و اعصاب، آرامبخش و نشاط آور، روشن کننده پوست و محافظ آن، ملین، معطر و خوشبو کننده، کم کننده حرارت و درد چشم، بدون هیچ اسانس و افزودنی شیمیایی، از فروشگاه عطارک تهیه نمایید.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0