topNotif

خونه تکونی / مراحل نظافت منزل قسمت 1

1631 بازدید
18 اسفند 99
مروارید
,

خونه تکونی / مراحل نظافت منزل قسمت 1

وظیفه نظافت منزل از کارهای روزمره است که به دوش هر خانم خانه داری می افتد. امروزه کار نظافت منزل دیگر برای خانم خانه سخت نیست زیرا وسایل برقی کار را آسان می کند و قسمت زیادی از کارهای خانه را سرعت می بخشد. خونه تکونی موارد متعددی را شامل می‌شود و معمولا با برنامه ریزی و تهیه لیست خانه تکانی و آماده کردن وسایل خونه تکونی شروع می‌شود. در مقاله قسمت 1 خونه تکونی، مراحل نظافت منزل آورده شده است که این مراحل کار را سرعت می بخشد، با ما همراه باشید؛

 

خونه تکونی / مراحل نظافت منزل قسمت 1

خونه تکونی / مراحل نظافت منزل قسمت 1

 

خونه تکونی / مراحل نظافت منزل

در خانه تکانی بسیار مهم هست که از چه جایی، کار را شروع کنید. معمولا باید خونه تکانی را با اتاق‌هایی شروع کرد که رفت و آمد به آن ها کمتر صورت می‌گیرد تا زمان اتمام خونه تکونی دوباره کثیف نشوند. مکان‌هایی مثل حمام و دستشویی نیز در مرحله آخر کار قرار می گیرد و آشپزخانه به عنوان قلب خانه، در واسط کار تمیز شوند.

1. قبل از شروع کاریک یادداشت از لیست تمام کارها و ترتیب آن ها تهیه کنید.

2. کارها را با همسر و فرزندان تقسیم کنید، این کار هم باعث روحیه کار گروهی می شود و هم فرزندان نظافت را یاد می گیرند.

3. تمام لباس ها و وسایل خراب و بلااستفاده را دور بریزید. به این صورت هم خانه خلوت می شود و هم انرژی های منفی این وسایل را از خانه خارج می کنید.

4. برای قسمت های شلوغ خانه مانند کابینت ها باکس ها کشوها و… سبد های نظم دهنده تهیه کرده و به وسایل آواره سر و سامانی بدهید.

5. موسیقی مورد علاقه و یا پادکست آموزشی، انگیزشی می تواند انرژی شما را افزایش داده و کار خانه تکونی رو سرگرم کننده کند.

6. بعد از اتمام کار برنامه ریزی شده خانواده، یک هدیه کوچک در نظر بگیرید، مثل یک کیک خانگی یا غذای مورد علاقه، نوشیدنی و غیره.

 

همچنین بخوانید: چگونه نظم را به زندگی مان بازگردانیم؟!

 

روش های نظافت منزل

نظافت به صورت روزانه و صرف 15 دقیقه در روز مرتب کردن، تمیز کردن سطوح و انجام سایر کارهای نظافت، کار تمیز کردن خانه را در زمان خانه تکانی راحت تر می کند. که شامل موارد زیر می باشد:

1. از شر آشفتگی خلاص شوید

جمع شدن چیزهای غیر ضروری باعث آشفتگی در اتاق های خانه می شود. با تهیه تعدادی جعبه و اختصاص هر یک از آن ها برای جمع آوری اهداف خاص می توان وسایل آواره را سر و سامان داد و آن ها را مرتب کرد به مواردی که: باید اهدا شود، کالاهایی که باید به فروش برسند، وسایلی که باید انبار شوند، جمع آوری موارد غیرضروری در کیسه زباله انداختن آن ها، تحویل جعبه کمک مالی به موسسات خیریه و فروش اقلامی که برای فروش اختصاص داده شده است.

2. به محض بیدار شدن تخت را مرتب کنید

مرتب کردن تختخواب هنگام بیدار شدن از راه هایی است که به نظافت هر چه سریعتر خانه کمک می کند، زیرا مرتب بودن آن باعث مرتب شدن اتاق می شود. چون قسمت بسیاری از اتاق را اشغال می کند. همچنین باید در مرتب سازی بالش های آن دقت شود.

3. کفش ها را جای مناسب قرار دهید

کفش ها را در ورودی خانه قرار دهید، برای تمیز نگه داشتن کف خانه، می نوانید یک حصیر زیبا را در این محل پهن کنید، کفش ها را با اختصاص محل خاصی در پایین کمد جا کفشی یا قرار دادن قفسه های مخصوص چوبی یا فلزی برای کفش ها مرتب کنید. می توانید از قفسه استفاده کنید زیرا قفسه ها ارزان و آسان نصب می شوند و مشخص شده است که کفش ها باید همیشه در معرض هوا قرار بگیرند، این امر به رفع رطوبت و بوی بد آن ها کمک می کند.

 

همچنین بخوانید: مرتب کردن خانه با چند نکته کوتاه و کاربردی که خانم ها باید بدانند

 

4. چیدمان لباس

لباس ها را با توجه به اولویت استفاده از آن ها مرتب کنید، آملیا مینا، سازمان دهنده و بنیانگذار حرفه ای Appelchen،  به لزوم در نظر گرفتن دسترسی آسان لباس هنگام قرار دادن آن ها در کمد اشاره می کند، بنابراین لباس های کمتر استفاده شده دور از دسترس قرار می گیرند و لباس هایی را که به طور منظم و روزانه استفاده می شوند نزدیک دست قرار دهید و می توان کمد را به بخش هایی که به انواع خاصی از لباس اختصاص داده شده است، تقسیم کرد مانند: بخش لباس زیر و قسمت لباس ورزشی و غیره.

5. مرتب کردن اتاق خواب

اندازه اتاق خواب ها باید در نظر گرفته شود، مراقب باشید در چیدمان مبالغه نکنید و اولویت وسایل اصلی می باشد، افرادی هستند که ترجیح می دهند یک میز با یک صندلی بزرگ در اتاق خواب خود قرار دهند، اما برای طراحی خانه های معمولی مناسب نیست، و موجب کاهش فضای اتاق می شود، بنابراین می توان به جای قرار دادن آن یک میز کوچک با کشو برای نگهداری وسایل و همچنین می توان از فضای زیر تخت برای نگهداری لباس ها و کفش های کنار گذاشته شده، استفاده کرد.

6. نظافت آشپزخانه

 تمیز کردن اجاق گاز و مایکروویو

میله و چدن های اجاق را برداشته شده و در آب صابون بخیسانید پایین فر را پاک کرده و آن را با صابون و یک تکه پارچه مرطوب تمیز تمیز می کنیم، همچنین برای مایکروویو، می توانید سرکه را با آب و مایع ظرفشویی یا شیشه پاک کن، مخلوط کرده و برای چند دقیقه در یک کاسه در مایکروویو قرار دهید، سپس یک قطعه پارچه را داخل مخلوط کرده و آن را پاک کنید.

پاک کردن کابینت ها

همه وسایل را بیرون بیاورید و کابینت را با پارچه مرطوب پاک کنید، خشک کنید و دوباره وسایل را به جای خود برگردانید. ظروفی که زیاد استفاده می شوند دم دست و ظروفی که کم تر استفاده می کنید در طبقات بالا تر قرار دهید.

 

خونه تکونی / مراحل نظافت منزل قسمت 1

خونه تکونی / مراحل نظافت منزل قسمت 1

 

7. نظافت سرویس بهداشتی

برای تمیز کردن سرویس بهداشتی ابتدا کیسه پلاستیکی را روی دسته درب سرویس بهداشتی قرار دهید تا زباله ها را در آن جمع کنید، سپس مقداری از مواد سفید کننده و تمیز کننده را را با استفاده از یک فرچه یا مسواک داخل وان حمام و اطراف آن و زیر لبه ریخته و می گذاریم پنج دقیقه بماند.

بطری اسپری با آب و سرکه سفید به مقدار مساوی پر کنید، محلول را روی یک حوله کاغذی یا یک پارچه بپاشید، محل قرار دادن صابون را با آن پاک کنید و شیرهای آب، آینه ها، وان و سایر لوازم جانبی حمام و دستشویی را پاک و تمیز کنید. سپس سفید کننده ای را که در ابتدا استفاده کردید را بشویید و کف را تمیز کنید.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

نفتالین را با خواص خوشبوکننده، جلوگیری از بیدزدن لباس و فرش، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، بدون هیچ اسانس و افزودنی شیمیایی، از فروشگاه عطارک تهیه نمایید.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0