درمان آلرژی فصلی با 15 درمان دارویی و خانگی

1658 بازدید
23 اردیبهشت 00
مروارید

درمان آلرژی فصلی با 15 درمان دارویی و خانگی

داروهای مختلفی وجود دارد که می تواند به درمان مشکل آلرژی فصلی و بهاری کمک کند و این داروها ممکن است از فردی به فرد دیگر تاثیر متفاوتی داشته باشد، بنابراین ممکن است لازم باشد پزشک قبل از استفاده از داروی مناسب برای شرایط فرد مبتلا، تعدادی از داروها را امتحان کند. این مقاله در مورد درمان آلرژی فصلی با 15 درمان دارویی و خانگی می باشد، پس با ما همراه باشید؛

 

درمان آلرژی فصلی با 15 درمان دارویی و خانگی

درمان آلرژی فصلی با 15 درمان دارویی و خانگی

 

درمان های دارویی آلرژی

1. آنتی هیستامین

آنتی هیستامین به تسکین آبریزش بینی، عطسه، خارش چشم و بینی ناشی از آلرژی کمک می کند و باید توجه داشت که برخی از انواع این داروها ممکن است منجر به خواب آلودگی شود و از جمله داروهای آنتی هیستامین می توان به لوراتادین و ستیریزین اشاره کرد.

 2. داروهای ضد احتقان

داروهای ضد احتقان، احتقان بینی را برطرف می کنند و شایان ذکر است که استفاده طولانی مدت از داروهای ضد احتقان ممکن است منجر به عود بیماری شود، بنابراین مراقب باشید بیش از سه روز متوالی از این داروها استفاده نکنید. (از جمله سودو افدرین).

3. کورتیکواستروئیدها

اسپری های کورتیکواستروئید بینی به تسکین عطسه و گرفتگی بینی کمک می کنند.

4. قطره چشم

در صورت آبریزش و خارش چشم، می توان از قطره چشم از جمله آزلاستین، استفاده کرد.

درمان های طبیعی آلرژی فصلی

بسیاری از داروها و درمان های طبیعی وجود دارد که به کاهش آلرژی بهاری کمک می کند و در اینجا لیستی از برخی از آن ها آورده شده است:

5. مصرف ماست

مصرف ماست سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند و برای سیستم گوارش و سیستم دفع ادرار بسیار مفید می باشد. سعی کنید روزانه 1 الی 2 فنجان ماست مصرف کنید و با اضافه کردن این ماده غذایی پر کاربرد به رژیم غذایی، میزان آلرژی فصلی شما کاهش خواهد یافت.

6. شستشوی بینی

در این روش از ظرف مخصوصی استفاده می شود که حاوی آب، نمک و جوش شیرین است، سپس آب برای کمک به تسکین علائم آلرژی در داخل بینی فشرده می شود.

 

همچنین بخوانید: علل و عوامل ایجاد حساسیت را بهتر بشناسیم

 

7. باتربور

باتربور یکی از گیاهانی است که به تسکین علائم آلرژی بهار نیز کمک می کند.

8. کوئرستین

مطالعات نشان داده است که کوئرستین، که در برخی از مواد غذایی مانند پیاز و سیب یافت می شود، دارای خواصی است که از آزاد شدن ترکیب هیستامین در بدن جلوگیری می کند، این ترکیب مسئول برخی علائم آلرژیک است.

9. روغن عصاره اسطوخودوس

مقدار کمی از روغن اسطوخودوس را روی کف دستتان ریخته و تنفس کنید. توجه داشته باشید که استفاده خوراکی از این روغن پیشنهاد نمی شود.

10. روغن عصاره ای لیمو

می توانید از این روغن در انواع چای و نوشیدنی استفاده کنید، تا آلرژی را از درون درمان کنید؛ همچنین، می توان از این روغن به عنوان ماده ی ضدعفونی کننده هوا استفاده کرد.

11. روغن اکالیپتوس

چند قطره روغن  اکالیپتوس را داخل دستگاه بخار بریزید، تا سوراخ های بینی باز شود و بزای جلوگیری از سوزش چشم حتما چشم ها را بپوشانید این روغن را با روغن های پایه ای دیگر مثل روغن بادام رقیق کرده و به پیشانی و قفسه سینه بمالید، از این روغن می توان برای تسکین خارش پوست نیز استفاده کرد. توجه داشته باشید این روغن را نباید مستقیما خورد و یا بدون اینکه رقیق شود استفاده کرد.

12. روغن عصاره ای نعناع 

روغن عصاره نعنا را می توان هم در یک لیوان آب سرد و هم آب گرم مخلوط کرد و یا با جوجوبا، روغن بادام و یا هر روغن پایه ای دیگر ترکیب کرد و بر روی قفسه سینه، پیشانی و غیره مالید.  

درمان آلرژی فصلی با 15 درمان دارویی و خانگی

درمان آلرژی فصلی با 15 درمان دارویی و خانگی

  سایر درمان های خانگی

13 .درطب سنتی مصرف آب سیب برای مبتلایان به آلرژی بسیار مفید ذکر شده است.

14. طبق طب سنتی کاهو سکنجبین در تسکین آلرژی بسیار تاثیر دارد.

15. توصیه می شود  برای رفع مشکل سرفه بیش از حد، یک قاشق غذاخوری تخم خشخاش را در سوپ بریزید.

اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از آلرژی فصلی

برخی اقدامات پیشگیرانه را می توان قبل و در طول فصل آلرژی برای کاهش شدت آلرژی انجام داد و از جمله این نکات موارد زیر را ذکر می کنیم:

  • قبل از شروع فصل آلرژی به پزشک مراجعه کنید.
  • مراقب باشید که در فصل بهار پنجره ها را محکم ببندید.
  • در زمان اوج گیری گرده ها سعی کنید تا آنجا که ممکن است در خانه بمانید.
  • قبل از خواب موها و بدن را بشویید و از شر گرده های چسبیده به آن دوش بگیرید.
  • خانه را مرتبا تمیز کنید.
  • از پهن كردن لباس ها براي خشك كردن آن ها در بيرون خودداري كنيد.
  • هنگام رانندگی پنجره های ماشین را ببندید. 

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

گلپر را با خواص درمان آلرژی، هضم کننده غذا، ضد نفخ، ضد عفونی کننده و میکروب کش قوی، ضداسپاسم، درمان تهوع، استفراغ و سایر اختلالات گوارشی، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0