درمان آلزایمر با مواد غذایی طبیعی

2271 بازدید
06 بهمن 97
بهاره
,

پیشگیری و درمان آلزایمر با مواد غذایی طبیعی

آلزایمر یک بیماری روحی و اختلال مغزی است که به تدریج رخ می دهد. بیماری آلزایمر (AD) رایج ترین شکل زوال عقل در افراد مسن است. هنگامی که این بیماری اتفاق می افتد ابتدا از تغییر رفتار از مغز آغاز شده و به تدریج در رفتار فرد تاثیر می گذارد. دلیل این بیماری هنوز کاملا مشخص نیست. به توصیه پزشکان بهترین درمان بیماری آلزایمر، پیشگیری از آن است. در این میان برخی مواد غذایی به پیشگیری و درمان آلزایمر کمک می کند. لذا در این مقاله، با درمان آلزایمر با مواد غذایی طبیعی آشنا شوید.

 

درمان آلزایمر با مواد غذایی طبیعی

درمان آلزایمر با مواد غذایی طبیعی

 

درمان آلزایمر با مواد غذایی طبیعی

برگ انجیر هندی

برگ انجیر معابد یا درخت لور (Ficus religiosa) برای افراد مبتلا به آلزایمر مفید است. تحقیقات نشان داد که افراد می توانند در جلوگیری از تحرک آنزیمی آلزایمر بسیار مفید باشند. بر اساس آزمایشات انجام شده بر روی بافت ساقه ها و برگ های انجیر، عنصری در آن وجود دارد که به پیشگیری از آلزایمر بسیار کمک می کند.

زردچوبه

کورکومین موجود در زردچوبه برای درمان آلزایمر بسیار موثر است. مواد تشکیل دهنده طبیعی موجود در زردچوبه سبب جلوگیری از تجمع پروتئین ها در نورون ها می شود. با توجه به ترکیب کورکومین موجود در زردچوبه می تواند به راحتی به مغز منتقل شود. از سوی دیگر، می تواند در سازماندهی مجدد نورون ها مورد نیاز برای حفظ و تقویت حافظه مفید باشد.

عطر درمانی

رایحه درمانی یا آروماتراپی (Aromatherapy) برای آلزایمر و جلوگیری از بعضی بیماری های روانی مانند زوال عقل می تواند بسیار موثر باشد. از آنجا که آروماتراپی سبب آرامش می شود، بسیاری از بیماری ها به ویژه بیماری های اعصاب و روان را درمان می کند. در بعضی موارد نیز دیده شد که، آروماتراپی در سرعت بخشیدن ذهن و بازگرداندن خاطرات فراموش شده نیز مفید است.

 

همچنین بخوانید:  راه های تقویت حافظه

 

گوجه فرنگی

عمدتا بعد از40 سالگی، احتمال افزایش سطح کلسترول خون و یا افزایش فشار خون بسیار بالا می رود. علاوه بر این، افزایش سن، خطر ابتلا به بیماری های قلبی و دیابت را افزایش می دهد. بر اساس یک تحقیق، پس از گذر از 40 سالگی، بادام، گوجه فرنگی، ماهی و غیره به طور منظم به رژیم غذایی خود اضافه کنید. بر اساس تحقیقات انجام شده، پس از مصرف 150 میلی گرم آب گوجه فرنگی، یاد آوری خاطرات و سرعت عملکرد حافظه افزایش پیدا می کند در نتیجه برای پیشگیری و درمان آلزایمر موثر واقع می شود. علاوه بر این، مصرف منظم گوجه فرنگی سبب تقویت قلب شده و خطر ابتلا به سرطان را کاهش می دهد.

چغندر قند

چغندر قند در درمان آلزایمر بسیار موثر است. عنصر بتانین موجود در چغندر قند می تواند تجمع پروتئین ها (پروتئین های آمیلوئیدی) در مغز را کاهش دهد. تجمع پروتئین های آمیلوئیدی با بیماری آلزایمر همراه است. بنابراین، چغندر می تواند به جلوگیری از آلزایمر کمک کند.

ماری جوانا

اگر چه بسیاری از افراد ماری جوانا را به عنوان یک ماده مخدر می شناسند اما، کارشناسان علوم اعصاب در دانشگاه فلوریدا جنوبی، در یک مطالعه دریافتند که ماری جوانا می تواند در جلوگیری از بیماری آلزایمر مفید باشد. این اطلاعات در مقاله ای به نام بیماری آلزایمر در مجله پزشکی منتشر شده است. ماری جوانا در پزشکی به عنوان محرک سیستم های عصبی کاربرد دارد.

تغییر شیوه زندگی

برای جلوگیری از بیماری های آلزایمر و سایر بیماری ها اجازه ندهید وزنتان افزایش یابد. همچنین، از کشیدن سیگار و مصرف الکل اجتناب کنید. علاوه بر این، با کنترل سطح فشار خون و کلسترول می توانید از ابتلا به این بیماری جلوگیری کنید. یادگیری یک زبان یا فعالیت جدید، رقص، یوگا، مدیتیشن، خواندن کتاب، بازی های ذهنی، و غیره سبب تقویت مغز شده و بهترین روش ها برای پیشگیری از این بیماری محسوب می شوند.

نگران نباشید

در مغز بیماران آلزایمر تنها مقدار کمی استیل کولین (عنصر تراوش‌شونده پیامرسان عصبی در رشته‌های عصبی پاراسمپاتیک) یافت می شود. بنابراین، نگران نباشید. داروهایی هستند که سطح استیل کولین در مغز را کنترل می کنند. بنابراین، اگر گاهی دچار فراموشی می شوید هرچه زودتر به پزشک مراجعه کنید زیرا، پیشگیری این بیماری بسیار آسان تر از درمان و کنترل آن می باشد.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

عرق جینکو را با خواص ضد آلزایمر، کاهش فشار خون، تسکین وزوز گوش، تقویت عملکرد مغز، ضد افسردگی، ضد آلرژی و حساسیت، ضد سرفه، تب بر، بدون هيچ اسانس و افزودني شيميايي، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0