topNotif

درمان آکنه برای پوست های چرب با ماسک های خانگی

2273 بازدید
18 خرداد 98
بهاره
,,

درمان آکنه برای پوست های چرب با ماسک های خانگی

آکنه (Acne vulgaris) یا جوش های غرور جوانی یکی از رایج ترین مشکلات پوستی است که بسیاری از افراد از آن رنج می برند. این بیماری همزمان با بلوغ شروع می شود و در برخی از پوست ها به ویژه پوست های چرب بیشتر ظاهر می شود. پوست های چرب با ترشح بیش از حد غدد چربی پوست (غدد سباسه) منافذ پوست را مسدود کرده و در نتیجه آکنه ایجاد می گردد. اگر چه چربی پوست سبب حفظ رطوبت آن می شود و از خشکی جلوگیری می کند، اما ترشح بیش از حد آن باعث ایجاد انواع جوش ها و آکنه نیز خواهد شد. بهترین راه درمان این مشکل استفاده از مواد طبیعی می باشد. حال در این مقاله به بررسی درمان سریع آکنه برای پوست های چرب با ماسک های خانگی خواهم پرداخت.

 

درمان آکنه برای پوست های چرب با ماسک های خانگی

درمان آکنه برای پوست های چرب با ماسک های خانگی

 

علل ایجاد آکنه

عوامل متعددی می توانند منجر به آکنه شوند، از جمله:

هورمون ها: هورمون اندروژن هورمون بلوغ در نوجوانان است و باعث گسترش غده سباسه و افزایش ترشح چربی و ظهور آکنه می شود. همچنین، ترشح برخی از هورمون ها در زمان بارداری و استفاده از قرص های ضد بارداری نیز باعث افزایش تولید چربی پوست و آکنه می شود.

داروها: استفاده از داروهای حاوی کورتیکواستروئیدها یا کورتون (Corticosteroids)، تستوسترون و داروهای حاوی هالوژن مانند لیتیم، منجر به افزایش بروز آکنه می شود.

تغذیه نامناسب: برخی از مواد غذایی (مانند غذاهای حاوی کربوهیدرات بالا، مصرف بیش از حد شکلات، غذاهای حاوی قند و چربی بالا، کمبود پروتئین، غذاهای دریایی که حاوی ید فراوان) می توانند منجر به بروز آکنه شوند.

استرس: تنش ها و فشارهای روانی، استرس و اضطراب نیز یکی از عوامل ایجاد آکنه بر روی پوست می باشد.

بسته شدن منافذ پوست: ترشح بیش از حد چربی و همچنین تجمع سلول های مرده پوست باعث بسته شدن منافذ آن شده، در نتیجه آکنه ایجاد می شود.

درمان سریع آکنه برای پوست های چرب با ماسک های خانگی

1- ماسک سفیده تخم مرغ، لیمو، خیار و گل رس

مواد تشکیل دهنده

  • آب خیار یک قاشق غذا خوری
  • سفیده تخم مرغ یک عدد
  • آب لیمو چند قطره
  • خاک رس نصف قاشق غذاخوری

آماده سازی

تمام مواد تشکیل دهنده را با هم مخلوط کنید تا خمیر یکدست ایجاد شود. سپس، این ماسک را روی صورت قرار داده و بعد از گذشت 10 تا 20 دقیقه آن را با آب گرم شستشو دهید. این ماسک علاوه بر باز کردن منافذ مسدود پوست، به درمان آکنه برای پوست های چرب و انواع جوش های سر سیاه و سر سفید کمک می کند. توصیه می شود برای دریافت بهترین نتایج، این ماسک را یک بار در هفته تکرار کنید.

نکته: از آنجایی که آب لیمو پوست را حساس می کند، بهتر است بعد از استفاده از این ماسک در معرض نور خورشید قرار نگیرید.

2- ماسک ماست، زردآلو و خاک رس

مواد تشکیل دهنده

  • زردآلو یک عدد
  • ماست یک قاشق غذاخوری
  • خاک رس نصف قاشق غذاخوری

 آماده سازی

هسته زردآلو را خارج کرده و سپس در مخلوط کن قرار دهید. سپس، ماست و خاک رس را به مخلوط کن اضافه کنید و تمام مواد تشکیل دهنده را با هم مخلوط کنید تا یک ترکیب یکدست ایجاد شود. حال مواد را روی صورت قرار داده و اجازه دهید به مدت 20 تا 30 دقیقه روی صورت باقی بماند. در نهایت صورت را با آب گرم شسته و خشک نمایید. این ماسک صورت، به تنظیم چربی پوست کمک کرده و آن را تغذیه می کند. این ماسک را می توانید دو بار در هفته استفاده نمایید.

 

همچنین بخوانید:  روش استفاده از روغن زیتون برای درمان سریع آکنه

 

3- ماسک عسل، موز و لیمو

مواد تشکیل دهنده

  • موز له شده سه قاشق غذاخوری
  • عسل یک قاشق غذاخوری
  • آب لیمو چند قطره

آماده سازی

تمام مواد مزبور را با هم مخلوط کنید و آن را روی صورت خود قرار دهید. پس از گذشت 15 تا 20دقیقه، صورت را با آب سرد شستشو دهید. توصیه می شود این دستورالعمل را یک بار در هفته تکرار کنید. این ماسک علاوه بر درمان آکنه، پوست را تغذیه و رطوبت پوست را حفظ می کند. علاوه بر این، سلول های مرده پوست را از بین می برد.

4- ماسک چغندر، روغن نعنا و گل رس

مواد تشکیل دهنده

  • عصاره چغندرقند نصف قاشق غذاخوری
  • گل رس یک قاشق غذاخوری
  • روغن نعنا پنج قطره

آماده سازی

تمامی مواد را با هم مخلوط کنید، سپس مخلوط را روی صورت قرار دهید. بعد از گذشت 20 دقیقه آن را با آب گرم شستشو دهید. این ماسک، ظاهر پوست را بهبود بخشیده و چربی اضافی را جذب می کند. برای دریافت نتایج عالی و درمان سریع آکنه این ماسک را یک بار در هفته استفاده نمایید.

 

درمان آکنه برای پوست های چرب با ماسک های خانگی

درمان آکنه برای پوست های چرب با ماسک های خانگی

 

5- ماسک روغن زیتون، ماست، خاک رس و روغن اکالیپتوس

مواد تشکیل دهنده

  • روغن زیتون یک قاشق غذاخوری
  • ماست یک قاشق غذاخوری
  • خاک رس قاشق غذاخوری
  • اسانس یا روغن اکالیپتوس دو قطره

آماده سازی

تمام مواد تشکیل دهنده را با هم مخلوط کنید تا یک خمیر نرم ایجاد شود. حال مخلوط را روی صورت قرار داده و اجازه دهید برای مدت 20 دقیقه روی صورت باقی بماند، سپس آن را با آب گرم شستشو دهید. این ماسک چربی بیش از حد پوست را کنترل کرده و از بروز آکنه نیز جلوگیری می کند. استفاده از این ماسک برای پوست های چرب، هفته ای یک بار توصیه می شود.

6- ماسک آلوئه ورا و آب پرتقال

مواد تشکیل دهنده

آماده سازی

آب پرتقال و ژل آلوئه ورا را با هم ترکیب کرده و روی صورت قرار دهید. بعد از گذشت 15 دقیقه، صورت را با آب گرم بشویید. پرتقال موجود در این ترکیب، چربی های اضافه پوست را از بین برده و ژل آلوئه ورا نیز سبب مرطوب شدن پوست می شود. استفاده از این ماسک، هفته ای یک بار و به مدت یک ماه به درمان آکنه برای پوست های چرب کمک می کند.

7- ماسک جو دوسر، هویج، لیمو و عسل

مواد تشکیل دهنده

  • بلغور جو دوسر یک قاشق غذاخوری
  • آب هویج یک قاشق غذاخوری
  • عسل یک قاشق غذاخوری
  • آب لیمو یک قاشق غذاخوری

 آماده سازی

تمام مواد تشکیل دهنده را با هم مخلوط کرده و روی صورت بگذارید. سپس، اجازه دهید 15 دقیقه بر روی صورت باقی مانده و در نهایت آن را با آب گرم بشویید. جو دوسر چربی پوست را کنترل کرده و آب هویج پوست را تغذیه می کند. برای دریافت نتایج بهتر، این ماسک را یک بار در هفته استفاده کنید.

 

همچنین بخوانید:  درمان های طبیعی آکنه

 

8- ماسک خاک رس، آرد ذرت و پرتقال

مواد تشکیل دهنده

  • آب پرتقال سه قاشق غذاخوری
  • خام رس یک قاشق غذاخوری
  • آرد ذرت یک قاشق غذاخوری

آماده سازی

تمام مواد فوق را با هم مخلوط کنید تا خمیر یکدست ایجاد شود. مخلوط را روی صورت قرار داده و اجازه دهید 10 تا 20 دقیقه روی صورت باقی بماند. در نهایت صورت را با آب گرم شستشو دهید. این ماسک به جذب بیش از حد چربی پوست کمک کرده و درمان مناسبی برای آکنه می باشد. توصیه می شود بیش از یک بار در هفته این دستور العمل را تکرار نکنید.

9- ماسک، توت فرنگی، ماست، سفید تخم مرغ و لیمو

مواد تشکیل دهنده

  • توت فرنگی 8 عدد
  • ماست یک قاشق غذاخوری
  • سفیده تخم مرغ یک عدد
  • آب لیمو چند قطره

 آماده سازی

توت فرنگی ها را با چنگال له کنید و سپس سفیده تخم مرغ را به طور جداگانه بزنید تا به فوم تبدیل شده و با توت فرنگی مخلوط کنید. حال لیمو و ماست را به مخلوط اضافه کرده و آن را روی صورت قرار دهید. پس از گذشت 15 دقیقه، صورت را با آب گرم بشویید. این ماسک علاوه بر کنترل چربی و درمان آکنه برای پاکسازی و تمیز کردن پوست، تغذیه پوست و باز کردن منافذ بسته استفاده می شود. بهتر است برای دریافت بهترین نتایج، یک بار در هفته این ماسک را تکرار کنید.

نکته: تمام این ماسک ها از مواد طبیعی تشکیل شده اند و به پوست آسیب نمی رسانند، اما توصیه می شود برای جلوگیری از بروز آلرژی، قبل از اعمال هر یک از ماسک ها، آن را بر روی بخش کوچکی از پوست دست امتحان کرده و در صورت عدم بروز واکنش مانند التهاب، قرمزی و خارش از آن استفاده نمایید.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

خاک رس را با خواص تمیزی پوست، پاکسازی و کوچک کننده منافذ و سم زدایی از پوست، التیام بخش پوست های تحریک شده، کاهش چربی پوست، درمان جوش های پوستی، لایه برداری و حذف سلول های مرده، شامپوی طبیعی مو، بدون هیچ اسانس و افزودنی شیمیایی، از فروشگاه عطارک تهیه نمایید.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0