topNotif

درمان اعتیاد به مت آمفتامین (شیشه)

2968 بازدید
02 اسفند 96
آلاله
بروزرسانی شده در تاریخ 2 دی 1400

با درمان اعتیاد به مت آمفتامین (شیشه) آشنا شویم

دو روش برای درمان اعتیاد به مت آمفتامین وجود دارد : روش درمان بستری و روش درمان سرپایی.

در روش بستری، فرد باید مدت طولانی در بیمارستان یا مراکز درمانی بستری شود. اغلب برنامه ها بین سی تا نود روز طول می کشند، اما معتادان مت آمفتامین معمولا نیاز دارند یک سال یا بیشتر در این مراکز بمانند. زمان طولانی موجب می شود که سلول های عصبی آسیب دیده ی دوپامین مغز، فرصت ترمیم بیابند. معتادان مت آمفتامین به این زمان نیاز دارند تا با این مسئله کنار آمده و اثرات جسمی و روحی ناشی از آسیب مغز را درمان کنند. با اینکه بهبودی ممکن است، اما بازگشت مجدد به مصرف مت آمفتامین نیز حتی بعد از درمان موفقیت آمیز امکان دارد.

درمان وابستگی به مت آمفتامین :

درمان وابستگی به مت آمفتامین (شیشه) با آگاهی فرد معتاد نسبت به وابسته شدنش و اینکه وابستگی برای زندگی او مشکل ساز است آغاز می شود. بسیاری از گروه های موفق درمانی این فلسفه را دنبال می کنند که درمان موثر اعتیاد کاملا به انگیزه فرد برای ایجاد تغییر بستگی دارد.

افرادی که تحت فشار و برخلاف خواسته شخصی در پی کمک های درمانی هستند، یا کسانی که انگیزه لازم برای قبول مسئولیت در مورد مواد مخدر ندارند، احتمالا نتیجه درمانی موفقیت آمیزی نخواهند داشت. مداخله خانواده ها و دوستان، مجازات یا تشویق از سوی خانواده یا مدرسه، یا احتمال مجازات های حقوقی می تواند در تصمیم گیری فرد مصرف کننده مت آمفتامین برای شروع و ادامه درمان تاثیر به سزایی داشته باشد.

درمان اعتیاد به مت آمفتامین (شیشه)

درمان اعتیاد به مت آمفتامین (شیشه)

همچنین روش باستانی طب سوزنی گوش نیز در تسکین اثرات ناراحت کننده ی ترک مخدر نتیجه مطلوب و موفقیت آمیزی داشته است.

جلوگیری از بازگشت مجدد به مواد :

بازگشت به مواد مخدر در درمان اعتیاد بسیار رخ می دهد. گرسنگی، خشم، تنهایی و خستگی می تواند موجب بازگشت فرد به مواد مخدر شود. به افراد معتاد یادآوری می شود تا این نشانه های خطر را در احساسات خود شناسایی کنند. معتادان در حال بهبود می آموزند که این احساسات اغلب آن ها را به سمت مخدر باز می گرداند و یاد می گیرند که چگونه این احساسات و دیگر احساسات پر خطر را شناسایی کنند. رفتار درمانی شناختی، ابزاری قدرتمند برای جلوگیری از بازگشت فرد به سوی اعتیاد است. درمانگران از روش هایی برای کمک به بهبود معتادان مت آمفتامین استفاده می کنند و روش های جدید تفکر و رفتار را به آن ها می آموزند تا بتوانند با موقعیت های پر خطری که در روابط شان بروز می کند و یا احساسات خاصی که می تواند آن ها را به سمت مخدر بازگرداند، درست برخورد کنند.

 

همچنین بخوانید:  همه چیز در مورد شیشه و عوارض مصرف آن

 

بهبودی :

از بسیاری جهات روند بهبودی شباهت زیادی به از دست دادن یک عزیز دارد. نوجوانان در حال بهبود ممکن است با ورود به زندگی جدید و عاری از مخدر، برای از دست دادن گذشته ی خود سوگواری کنند. نوجوانان در این دوره سوگواری دچار احساس افسردگی و تهی بودن می شوند، در حالی که خانواده، دوستان و موقعیت های خاص خاطرات مصرف مخدر را در یادشان زنده می کند. نوجوانان در حال بهبودی با نگاه به گذشته می توانند درک کنند که این سوگواری بخشی طبیعی از تغییر و رشد است و به نظر بسیاری از صاحب نظران سلامت از گذر نوجوانان به دوران بزرگسالی است.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

صمغ مرمکی را با خواص التیام بخش زخم ها، تقویت عمومی بدن، رفع بوی بد دهان، تسکین دهنده سردرد، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0