درمان التهاب لوزه با آب پیاز

5338 بازدید
17 مهر 97
بهاره
,

درمان التهاب لوزه با آب پیاز

التهاب لوزه وضعیتی است که لوزه ها در داخل گلو در اثر عفونت باکتری یا ویروسی ملتهب می شوند. لوزه ها توده های بافتی هستند به منظور جلوگیری از ورود باکتری ها و ویروس ها به راه های هوایی و ریه ها، که در نتیجه باعث کاهش خطر ابتلا به عفونت داخلی می شود.

 

درمان التهاب لوزه با آب پیاز

درمان التهاب لوزه با آب پیاز

 

لوزه ها تقریبا بر روی تمام میکروب ها اثر می گذارند و با تولید آنتی بادی ها با آن ها مبارزه می کنند. با این حال گاهی اوقات لوزه ها خود را آلوده می کنند که موجب ناراحتی و درد در بلع می شوند. التهاب لوزه پس از 3-4 روز به طور خود به خود ادامه می یابد. چند نمونه از داروهای ضد التهاب لوزه وجود دارد اما درمان راحت تری هم وجود دارد. برای خلاص شدن هر چه سریع تر از التهاب لوزه می توانید از پیاز برای درمان استفاده کنید.

 

همچنین بخوانید: علائم التهاب لوزه در کودکان چیست؟

 

علل و علایم التهاب لوزه

التهاب لوزه یک بیماری شایع است، به خصوص در کودکان، می تواند اغلب رخ دهد. شایع ترین علت این بیماری شامل عفونت باکتری استرپتوکوک، ویروس آنفلوآنزا، آدنویروس، ویروس هرپس سیمپلکس، ویروس پارا آنفلوآنزا، ویروس اپشتین بار و انتروویروس است.

نشانه های رایج و مهم آن، التهاب و تورم لوزه ها است. سایر علایم رایج عبارتند از: درد گلو، سر درد، از دست دادن اشتها، درد گوش، مشکل بلع و یا تنفس در دهان و زخم ها در گلو.

درمان التهاب لوزه با آب پیاز

و اما ارزش غذایی پیاز

پیاز برای بسیاری از فرهنگ ها در سراسر جهان ارزش های دارویی دارد. پیاز یک مواد غذایی غنی است. این ماده منبع غنی از گوگرد، فیبر، پتاسیم، ویتامین ب، ویتامین ث را فراهم می کند. همچنین پیاز دارای چربی، کلسترول و سدیم کم است.

حالا شما تقریبا همه چیز را در مورد این بیماری می دانید حال اجازه دهید به درمان بپردازیم. اگر می خواهید چیزی را در خانه برای درمان لوزالمعده بکار ببرید، می توانید از آب پیاز برای لوزه ها استفاده کنید. پیاز ها با خواص ضد باکتری و ضد التهابی می توانند شگفتی هایی علیه التهاب لوزه ایجاد کنند.

شاید تعجب کنید اما تنها چیزی که شما به آن نیاز دارید یک پیاز بزرگ و یک فنجان آب گرم است. با استفاده از آبمیوه گیری، آب پیاز را خارج کنید سپس آن را به فنجان آب گرم اضافه کنید. بهتر است این مخلوط را حداقل 3-4 مرتبه به مدت 10روز غرغره نمایید. این مخلوط در کاهش التهاب و عفونت کمک شایانی خواهد کرد.

نکته: لازم به ذکر است پس از استفاده از این محلول خانگی، ممکن است علائم در 3-4 روز آینده، شروع به ناپدید شدن کنند توصیه می شود بعد از مشاهده علائم التهاب لوزه به پزشک مراجعه کنید. دکتر یک کشت گلو برای تشخیص عفونت باکتریایی را انجام می دهد. عفونت ویروسی با این آزمایش ها قابل شناسایی نیست، اما عدم وجود عفونت باکتریایی معمولا به عنوان عفونت ویروسی محسوب می شود. هنگامی که عفونت تشخیص داده می شود، پزشک می تواند برخی از آنتی بیوتیک ها را برای درمان عفونت تجویز کند. شما نیاز به استفاده از آنتی بیوتیک برای حداقل 8-10 روز خواهید داشت تا التهاب لوزه به طور موثر درمان شود.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

عرق اترج را با خواص رفع عطش و سکسکه، ضد اسهال و استفراغ، ضد عفونت، تامین ویتامین ث، ضد دردهای عصبی در ناحیه دست و شانه، بدون هیچ اسانس و افزودنی شیمیایی، از فروشگاه عطارک تهیه نمایید.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

1
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0