درمان بیماری های پوستی (بادسرخ، سرخی پوست، کهیر، لوپوس و زونا)

2696 بازدید
24 آذر 97
سمانه
,

بادسرخ، سرخی پوست، کهیر، لوپوس و زونا

درمان بیماری های پوستی :

بادسرخ 

بادسرخ ممکن است در هر یک از نقاط سطح بدن ایجاد گردد لیکن معمولا ناحیه صورت بیش از نقاط دیگر بدن به این عارضه مبتلا می شود. این بیماری عبارت است از بروز اختلال در عروق لنفی و التهاب و تورم آن ها که در این بیماری رنگ قرمز مشخصی ایجاد می کند. گاهی در پوست مفاصل نیز پدید می آید. به هر حال ممکن است در هر نقطه ای از بدن که پوستش خراش یا جراحت پیدا کند باد سرخ ایجاد شود.

می توان گفت هر کس که اندرون بدنش پاک و تمیز باشد هیچ گاه دچار بادسرخ نخواهد شد چون  این بیماری در نتیجه مسمومیت بیش از حد بدن عارض می گردد. بنابراین درمان آن در هر موردی بیشتر داخلی خواهد بود تا اینکه خارجی باشد.

درمان بادسرخ:

تا موقعی که تب وجود دارد به این بیمار فقط آب پرتقال و آب یا آب سبزی تازه و آب میوه می دهند معمولا این دوره در حدود سه روز و حداکثر یک هفته طول می کشد. پس از آن از رژیم تمام میوه به مدت چند روز استفاده می کنند و سپس برنامه مخصوص غذایی هفتگی را می توان اجرا کرد. در هفته اول درمان باید همه شب تنقیه با آب گرم انجام گیرد و در صورت لزوم این کار تا چندی ادامه می یابد و ناحیه آسیب دیده را روزی چند بار ضماد سرد می اندازند.

حمام داغ سولفات منیزی در این گونه موارد بسیار مفید واقع می شود که در صورت امکان باید در دوره اول درمان همه روزه اجرا شود و سپس به تدریج فواصل آن را زیاد کنند تا به هفته ای یک بار برسد. در دوره نقاهت باید مشت مال خشک صبح گاهی و اسفنج را برقرار کرد و این کار را همه روزه مرتبا همراه با تمرین بدنی و تمرین تنفسی انجام داد. حفظ رژیم غذایی در آینده برای بیمار بسیار ضروری است.

درمان بیماری های پوستی

درمان بیماری های پوستی

بیماری سرخی پوست و راه های درمان آن

سرخی پوست ممکن است به علل گوناگون ایجاد شود مانند کار کردن در محل گرم، افراط در نوشیدن مشروبات الکلی، اختلالات هاضمه و غیره. اگر این عارضه ناشی از اختلالات گوارشی باشد به متخصص طبی مراجعه کنید و اگر علت آن مربوط به حرفه بیمار یا افراط در مشروبات الکلی باشد بدیهی است باید مراقبت در کار بیشتر و استفاده از مشروبات الکلی کم و کمتر شده تا در نهایت قطع گردد.

بیماری پوستی لوپوس :

سل پوستی این بیماری عارضه پوستی است که منشا سلی دارد و علت اصلی آن مزاجی است و بنابر آنچه گفته شد کسانی را مبتلا می سازد که وضع جسمانی آن ها به سبب سوء تغذیه و زندگی خلاف بهداشت ضعیف شده باشد. بیشتر اوقات عارضه روی پوست صورت پدیدار می گردد بدین ترتیب که ابتدا روی بینی و سپس به طور قرنیه در دو طرف صورت پخش می شود. گاهی لاله های گوش را نیز فرا می گیرد. در ابتدا به صورت لکه های قرمزی ظاهر می شود و چون بیشتر انتشار یابد به تدریج حالت پوسته به خود می گیرد در حالی که حدود لکه ها کاملا مشخص است. این بیماری زشت کننده علت مزاجی دارد و لازم است در رفع آن بکوشید.

درمان لوپوس :

درمان های پزشکی رسمی در مورد این بیماری بیهوده است. بیمار مبتلا را باید بلافاصله تحت مراقبت متخصصین صلاحیتدار درمان طبیعی قرار داد. رژیم سخت، هوای پاک و کلیه تدابیری که برای تقویت بنیه بیمار مفید و موثر است باید اجرا شود. حمام آفتاب و هوا، درمان با نور خورشید مصنوعی و اعمال یدی روی ستون مهره ها نیز برای رفع اختلال تعیین شده اند. حمام داغ سولفات منیزی بسیار سودمند است. واضح است هر قدر بیماری طولانی تر باشد درمان و ریشه کن ساختن آن دشوارتر خواهد بود.

درمان بیماری های پوستی

درمان بیماری های پوستی

کهیر و راه های درمان آن:

علامت این بیماری پوستی پیدایش برجستگی ها و لکه هایی است مانند جای ضربه شلاق، به رنگ سفید، صورتی یا قرمز روشن که در وسط آن ها نقاط سفیدی دیده می شود. ممکن است تعداد آن ها زیاد باشد و تمامی سطح بدن را جدا از هم و یا به طور گروهی فرا گیرند. اندازه آن ها متغیر و به بزرگی یک نخود تا یک سکه 5 ریالی است. این بیماری به سبب خارش شدیدی که دارد شخص مبتلا را بسیار ناراحت می کند و هر قدر آن را بخارانند بر شدت خارش افزوده می شود. این اختلال اساسا علت غذایی دارد.

درمان کهیر:

اجرای رژیم غذایی تمام میوه از 3 تا 5 روز امساک در غذا، بهترین راه آغاز درمان است که پس از این مدت از برنامه غذایی هفتگی باید استفاده کنند. هر چند گاه یک بار رژیم تمام میوه را به مدت دو الی سه روز به کار ببندند بهترین وسیله برای پاکسازی تمامی دستگاه های بدن از مواد سمی به شمار می رود. تنقیه با آب گرم نیز در تمام دوره که بیمار در رژیم تمام میوه است همه شب اجرا شود و از آن به بعد نیز در مواردی لزوم عملی گردد.

همچنین حمام داغ سولفات منیزی در ابتدا هفته ای سه بار و بعدا دو بار تا رفع کامل بیماری مفید خواهد بود. مشت مال خشک صبحگاهی و مالش اسفنج سرد نیز همه روزه اجرا گردد و نیز تمرین تنفس و بدنی فراموش نشود. مصرف چای پررنگ، قهوه، مشروبات الکلی، ادویه، مواد قندی و آنچه با آرد سفید تهیه می شود ممنوع است. به علاوه برای درمان کهیر باید از خوردن میوه های ترش و نارس باید جدا خودداری شود.

 

همچنین بخوانید: درمان های خانگی برای بیماری زونا

 

بیماری زونا و راه های درمان آن

این بیماری مبدا عصبی دارد و اغلب نتیجه مسمومیت های روده ای به خصوص به علت افراط در مصرف مواد گوشتی است. بیمار در سه چهار روز اول مبتلا به تب و درد است و پس از آن به تدریج دانه هایی بیرون ریخته می شود. این دانه ها به شکل تاول های کوچکی است که به طور گروهی و به تعداد دوازده الی بیست عدد و به اندازه نخود ظاهر می شوند. تاول ها در حدود یک هفته باقی می مانند و پوست اطراف آن ها را تورم و قرمزی شدیدی فرا می گیرد لیکن سرانجام باز می شوند و مایعی از آن ها خارج می گردد. این دانه ها در هر قسمتی از بدن ممکن است پدید آیند اما بیشتر اوقات روی شکم و صورت و سینه و بازو ظاهر می شوند.

درمان زونا

بیمار را تحت رژیم آب میوه و آب می گذارند و برحسب شدت بیماری این کار را به مدت 4 تا 7 روز ادامه می دهند. در این مدت روده ها را صبح و شب با آب گرم تنقیه می کنند و بعدا به تدریج دفعات آن را کاهش می دهند و به محض آن که علایم اختلال شروع به ناپدید شدن کردند مدت چند روز رژیم تمام میوه را به کار می بندند و سپس از برنامه غذای هفتگی خود استفاده می کنند.

حمام داغ سولفات منیزی در بهبود این عارضه ارزش زیادی دارد بدین طریق که بیمار هر دو روز یک بار آن را به کار برد و در صورت لزوم آن را کمتر یا زیادتر کند. قسمت های آسیب دیده را می توانند با محلول سولفات منیزی حمام دهند. در دوره نقاهت باید مراقبت زیادی نسبت به رژیم غذایی مبذول داشت و مشت مال خشک صبحگاهی، اسفنج سرد و تمرین تنفسی و غیره کمکی مفید برای بهبودی هستند.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

عرق کاسنی را با خواص تصفیه کننده خون، سفیدکننده پوست، درمان کم خونی، درمان بیماری های مزمن پوستی(بخصوص اگزما)، رفع یبوست، تقویت کبد، رفع رسوبات ادراری، برطرف کننده جوشهای صورت، رفع ورم التهابی لثه و دندان، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0