topNotif

درمان بیماری ها با رایحه های طبیعی

1608 بازدید
24 مرداد 97
سمانه
بروزرسانی شده در تاریخ 24 آذر 1400

درمان بیماری ها با رایحه های طبیعی و معجزه گر

نعناع : استشمام رایحه این گیاه سبب نشاط و تمرکز می شود. قبل از شروع به ورزش کمی روغن نعناع به بدن خود بمالید.

یاس : رایحه آرام بخش یاس در ایجاد خواب راحت موثر است.

دارچین : استشمام کردن این ادویه روحیه فرد را تقویت می کند. در هنگام بو کردن آن قسمت از مغز را فعال می کند.

قهوه : تنها بو کردن قهوه برای انرژی گرفتن کافی است.

مرکبات : اگر می خواهید هنگام ظهر انرژی مضاعفی پیدا کنید یکی از مرکبات لیمو را بو کنید تا باعث افزایش کیفیت انرژی و عملکرد دفاعی بدنتان شود.

شمعدونی : این گل نه تنها زیبا است بلکه رایحه آن به مغز زنان کمک می کند تا تعادل هورمونی دوران قاعدگی و یائسگی را تنظیم کنند.

بابونه : ناراحتی معدودی را برطرف می کند و آرامش بخش است.

درمان بیماری ها با رایحه های طبیعی

درمان بیماری ها با رایحه های طبیعی

فراموش نکنیم

برخی  از رایحه ها و بوها اشتها آور است و رغبت و میل به خوردن را افزایش می دهند. البته این نظر بستگی به سلیقه افراد دارد. ممکن است بوی سرکه برای کسی اشتها آور باشد برای دیگری ناخوشایند باشد. بنابراین نمی توان روی تمامی بوها این ویژگی را قائل شد، خواص این بوها نسبی است.

آس : برگ خشکیده آس بوی بد زیر بغل و پیچ و خمهای بدن را از بین می برد. گرد سوخته آس را می توان برای خوشبو کردن بدن به کار برد.

بابونه گاو چشم (اقحوان) : خواب آور است و بو کردن اقحوان تازه سبب خوابیدن می شود.

اشق یا اشه : صمغ گیاه طرثوث است. اگر بر تن بمالند حشرات زهرآگین نزدیک نمی شوند و اگر اشه را با مشک زمین و روغن زیتون مخلوط کنند قاتل حشرات است.

انیسون : این دارو تخم رازیانه رومی است اگر آن را تبخیر کنند و بخار را استنشاق نمایند سردرد و سرگیجه را از بین می برد.

اغلاجون ( اغلاگونی ) : چوبی است ره آورد هند و مغرب و خوشبو است. مکیدن اغلاجون و آب پز آن را در دهان گردانیدن باعث خوشبویی آن می شود. از اغلاجون گرد می سازند و بر همه تن می پاشند که خاصیت خوشبو کننده دارد. گاهی اغلا جون را به جای کندر می توان دود کرد.

بادرنجبویه – بادرنگبویه : در خصوص بو نمودن دهان بسیار موثر است و بوی بد آن را از بین می برد.

 

همچنین بخوانید: خواص روغن یاسمن در رایحه درمانی (آروماتراپی)

 

دیگر رایحه های طبیعی که باید بدانید!

زعفران : بیمارانی که از التهاب حجاب حاج و پیچش شکم رنج می برند اگر زعفران یا روغن آن را ببویند به خواب می روند. زعفران تنفس را تنظیم نموده و باعث نیرو بخشیدن به آن می شود و تسکین دهنده نیز می باشد.

بنفشه : بو کردن و بر سر مالیدن روغن آن سردرد را تسکین می دهد.

اترنج – ترنج : اگر پوست ترنج را بر لباس بپاشند بید به آن نزدیک نمی شود. بوی ترنج ضد عفونی کننده هوای پیرامون است. پخته پوستش دهان را خوشبو می کند و اگر پوست ترنج را در دهان نگهدارید نیز همین کار را انجام می دهد.

پنج انگشت : برگش را دود می کنند و بوی آن به کلی حشرات را می راند.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

روغن نعنا را با خواص درمان کننده کلیه اختلالات گوارشی از جمله تهوع، درمان سو هاضمه، ترش کردن، دل درد و نفخ معده، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0