درمان بیماری ها با غذا

1563 بازدید
07 اسفند 96
آلاله

در مورد غذا درمانی چه می دانید ؟

امروزه مردم جهان، مصرف داروهای شیمیایی را که به شکل انواع کپسول، قرص و عصاره های دارویی در بسته هایی زیبا و جالب عرضه می شود، موثرترین روش برای بازگشت سلامتی و شفای انواع بیماری ها می دانند، ولی در حال حاضر عده ی زیادی از دانشمندان جهان که تعداد آن ها نیز روز به روز در حال افزایش است، تلاش می کنند تا با استفاده از گنجینه ی منابع طبیعی وسیع کره ی زمین که به صورت گیاهان و جانوران در اختیار انسان قرار گرفته است، با انجام تحقیقات علمی در مراکز تحقیقاتی، مواد شفا بخش به دست آورند.

این مواد ارزشمند شفابخش در همان نعمت های خدادادی وجود دارد که هر روز چند بار به عنوان غذا برای رفع گرسنگی و تهیه انرژی برای کار و فعالیت مصرف می شود و حیات انسان مدیون آن ها است.

درمانگرهای طبیعی :

آیا برایتان جالب نیست که سیر، این خوراکی ساده، قادر است سلول های سرطانی را منهدم سازد و با ویروس ها مبارزه کند، یا این که وجود ماده ارزشمندی در اسفناج می تواند ویروس هایی را در بدن فلج کند و دربند کشد که ممکن است منشا سرطان مربوط به گردن باشد، یا وجود یک ماده ی ناشناخته در مارچوبه و آووکادو در لوله های آزمایشگاهی موجب توقف شدن تکثیر ویروس هایی شده است که می تواند منشا ایجاد مهلک ترین بیماری عفونی زمان، یعنی ایدز شوند.

یا این که کلم دارای مواد شیمیایی ارزشمندی است که بدن انسان را در برابر آثار مسمومیت های ناشی از آلودگی های شدید محیط حفظ می دارند، و مواد ارزشمندی که در تعدادی از گیاهان وجود دارد که چون فرشته ی رحمت در بدن ما فعال بوده که حتی می توانند از لخته شدن خون در رگ ها جلوگیری کنند و حتی مواد ارزشمندی که در گیاهان وجود دارد و پس از خوردن، داخل مغز شده و در انتقال پیام ها بین نورن ها یا رشته های اعصاب تاثیر گذارده و از این طریق در وضع روحی و روانی و در حافظه و هوشیاری و به طور خلاصه در همه ی حالتی که نشانه سلامتی انسان است تاثیر می گذارند.

 

همچنین بخوانید:  راهکارهایی برای کودکان کم غذا یا بد غذا

 

رژیم غذایی مناسب، عاملی برای سلامتی بدن

غذا خوردن صرفا یک اتفاق پیش پا افتاده نیست که تنها موجب استمرار حیات می شود. از قرن ها پیش، تغذیه به منزله دانش بسیار مهمی در جهان مطرح بوده است و دانشمندان معتقدند رژیم غذایی مناسب عاملی است در سلامتی و رفع بیماری ها در انسان که با استفاده از روشی صحیح، متعادل و مناسب تغذیه در سلامتی و طول عمر انسان آثار قطعی دارد و با پیشگیری از بیماری ها، انسان را از مصرف داروهای شیمیایی که اغلب عوارض جانبی به دنبال دارند بی نیاز می سازد. همچنین مواد غذایی، سلامت و قدرت و توانایی بدن انسان را تامین می کنند و موجب می شوند که سیستم دفاعی طبیعی بدن ما با قدرت و نیرومندی، با ناراحتی ها مبارزه کند.

عدم تعادل در خوردن غذا :

بر عکس عدم تعادل در خوردن غذا، موجب بروز بیماری و ناتوانی در بدن انسان و ایجاد اختلال در تمرکز و ناراحتی هایی مانند سرگیجه می شود. تغذیه ناسالم باعث حمله های خاموش، بی سر و صدا و تدریجی آرتروز، که موجب فرسایش مفاصل و کند کردن جریان خون در شریان ها می شود، کمک کند، اما تغذیه سالم می تواند حتی آسیب های وارده به مفاصل را ترمیم کند. تغذیه ناسالم ممکن است عامل افزایش فعالیت های مضر ناخواسته در داخل سلول های بدن شده، سال ها بعد به رشد سرطانی سلول ها بینجامد.

درمان بیماری ها با غذا

درمان بیماری ها با غذا

به طور خلاصه یک رژیم غذایی مناسب می تواند :

  • مانع از کدر شدن عدسی چشم و ایجاد بیماری کاتاراکت (آب مروارید) در سنین سالخوردگی شود.
  • می تواند مجاری تنفسی را پاک و باز نگه داشته، موجب راحتی تنفس شود.
  • می تواند موجب تقویت و جوان نگه داشتن تارهای مویین موجود در لوله های برونش و ریه شده، از تنگی نفس و برونشیت های مزمن جلوگیری نماید.
  • می تواند موجب رفع سرخی و خارش و التهاب و دردهای بیماری جلدی پزوریازیس شود.
  • موجب تحریک بدن برای ساختن مواد مفید طبیعی برای رفع عفونت ها شود.
  • می تواند مانند یک آنتی بیوتیک قوی و با قدرت به باکتری ها و ویروس ها حمله کند، بدون اینکه عوارض جانبی آنتی بیوتیک های مصنوعی را داشته باشد.
  • موجب رفع اسهال نوزادان و کودکان و رفع یبوست بزرگسالان شوند.
  • می تواند در رفع سرماخوردگی و نزله و تب یونجه کمک کند.
  • خوراکی های مناسب می تواند موجب تحریک ترشح انسولین و کنترل قند خون شوند، همچنین موجب تامین هورمون های لازم برای انعطاف پذیری و استراحت دیواره ی رگ های خونی و کاهش فشار خون بالا شوند.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

عسل طبیعی را با اطمینان از کیفیت و سلامت آن، از عطارک تهیه کنید.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0