topNotif

درمان بی خوابی با دمنوش گیاهی خواب آور

4213 بازدید
28 مرداد 96
ملیسا
,

درمان بی خوابی با دمنوش گیاهی خواب آور

درمان بی خوابی از روش گیاهی یک موضوع پراستقبال و رایج در میان مردم امروزی است؛ چرا که زندگی پر تنش و استرس زای امروزی موجب بروز اختلالات بسیاری می شود که بیشتر انسان ها را درگیر خود کرده است. از سوی دیگر اغلب مردم به دلیل عوارض رایج داروهای شیمیایی از رفتن به مطب و مراجعه به دکترهای مختلف، برای برطرف کردن مشکلات خواب خود خودداری کرده و در عوض می کوشند تا با استفاده از طب سنتی و گیاهان دارویی به معالجه بدون دردسر و بدون عوارض بی خوابی خود اقدام کنند.

درمان بی خوابی

بی خوابی یکی از اختلالات شایع جامعه امروز است. افرادی که دچار این مشکل هستند، معمولا شب ها خواب راحتی ندارند و در نتیجه در طول روز کسل و بی حال هستند. در صورتی که مشکل این افراد برای طولانی مدت ادامه پیدا کند، می تواند منجر به بروز بیماری افسردگی شود.

داروهای شیمیایی گوناگونی برای این مشکل وجود دارد که به محض این که به نزد دکتر مراجعه کنید برای شما تجویز می شود. اما هیچ کدام از داروهای شیمیایی بدون عوارض نیستند.

اما در این مطلب دمنوش بسیار مفیدی را به شما عزیزان معرفی می کنم که علاوه بر این که در رفع بی خوابی موثر است، موجب دست یابی به آرامش اعصاب نیز می شود. بنابراین هم نقش دارویی دارد و هم برای پیشگیری از اختلالات خواب بسیار موثر است.

مواد لازم جهت تهیه دمنوش خواب آور

  • دو قاشق سر خالی گل گاوزبان
  • یک قاشق سر خالی ریحان خشک شده
  • یک قاشق بهار نارنج
  • یک قاشق اسطوخودوس
  • نصف قاشق نعنا

 

همچنین بخوانید:  رفع بی خوابی با گیاهان دارویی

 

طرز تهیه دمنوش خواب آور

در ابتدا باید از تمیزی تمام گیاهان مطمئن باشید. اگر این گیاهان را از بیرون تهیه کرده اید قبل از مصرف با آب سرد آن ها را آبکش کنید. سپس تمامی آن ها را درون یک قوری چینی ریخته و یک لیوان آب جوش به آن اضافه کنید.

قوری راروی کتری که درون آن آب درحال جوشیدن است قرار دهید و اجازه دهید تا با حرارت کم محتویات درون قوری برای 15 دقیقه دم بکشند.

حالا دمنوش شما آماده است. می توانید سی دقیقه قبل از خواب آن را میل کرده و خواب آرامی را تجربه کنید.

نکته:

در صورتی که بهار نارنج در دسترس ندارید می توانید از عرق بهار نارنج استفاده کنید.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

دمنوش آرامش بخش را با خواص آرام کننده اعصاب، افزایش تمرکز، تسکین سردرد های میگرنی، درمان اضطراب و تشویش، درمان کم خوابی، برطرف کننده افسردگی و غم و کاهش دهنده استرس، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0