درمان تاول پا با 7 روش خانگی و فوق العاده سریع

3821 بازدید
03 مرداد 98
بهاره
,,

چگونگی درمان تاول پا با 7 روش خانگی و فوق العاده سریع

تاول زدن پا مخصوصا در فصول گرم سال و اکثرا در خانم ها به سبب نوع کفش هایشان، معمول است. علت تاول زدن پاها را می توان در کفش هایی که پوست پا را تحریک می کنند، عدم پوشیدن لباس های تمیز و یا چند روز با عرق سر کردن و حمام نکردن، پیاده روی طولانی و…. یافت. اغلب تاول ها با مایع نیمه شفافی یا خون پر شده اند، حتی چرک هم در تاول های ملتهب و آلوده دیده شده است. اگر با این مشکل دردناک زیاد مواجه می شوید پیشنهاد می کنم تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید تا با 7 روش خانگی و فوق العاده سریع درمان تاول پا آشنا شوید.

 

درمان تاول پا با 7 روش خانگی و فوق العاده سریع

درمان تاول پا با 7 روش خانگی و فوق العاده سریع

 

درمان تاول پا با 7 روش خانگی و فوق العاده سریع

1- آلوئه ورا

آلوئه ورا، یک ماده عالی برای مقابله با تاول ها است. آلوئه ورا بخاطر خاصیت ضد التهابی که دارا می باشد قرمزی و التهاب تاول ها را کاهش می دهد. بخاطر آب زیادی که در این گیاه وجود دارد آلوئه ورا منطقه آسیب دیده را آب رسانی می کند و این از خشکی تاول های ترکیده شده جلوگیری خواهد کرد و بهبود یافتن را سرعت می بخشد. مقداری ژل تازه آلوئه ورا را بر روی تاول ها قرار دهید و بگذارید خشک شوند. سپس ژل را با آب سرد بشویید. روش دیگر این است که آلوئه ورا را با روغنی دیگر مانند روغن بادام، روغن زیتون و… مخلوط کنید و بر روی محل بمالید. سعی کنید از روغن هایی که حاوی ویتامین ای هستند استفاده کنید.

2- چای سبز یا چای سیاه

هر دو چای سبز و سیاه ضد التهاب هستند، اما خاصیت ضدالتهابی چای سبز قوی تر از چای سیاه است. پس اگر چای سبز در دسترس بود حتما از آن استفاده کنید. در مقداری آب گرم مقداری چای سبز دم کنید و بگذارید 5 دقیقه بماند. در صورت تمایل چای کیسه سبز هم می توان دم کرد، سپس چای را در دمای اتاق رها کنید تا خنک شود. حال چای را در پارچه ای بپیچانید و به مدت 15 تا 30 دقیقه روی تاول ها قرار دهید. روزی 2 تا 3 بار این کار را انجام دهید تا تاول ها سریعتر بهبود یابند.

3- ویتامین ای

این ویتامین بهبودی را تسریع بخشیده و مانع از ایجاد زخم می شود. یک کپسول ویتامین ای را بردارید و مایع درون آن را روی تاول بریزید و بگذارید 30 دقیقه بر روی تاول باقی بماند و این کار را هر روز تکرار کنید تا هر چه سریع تر تاول ها از بین بروند.

4- خمیر دندان

به دلیل موادی که درون خمیر دندان (جوش شیرین و منوول) وجود دارد، می تواند به درمان تاول ها کمک کند. بدین منظور، خمیر دندان را بر روی تاول ها قرار داده و اجازه دهید 2 ساعت باقی بماند. سپس آن را با آب گرم بشویید و مقداری کرم بر روی منطقه تاول زده بزنید. این کار را 2 روز و تا ناپدید شدن تاول ها تکرار کنید. با خمیر دندان تاول ها سریعتر خشک می شوند و همچنین، خارش و درد کاهش می یابد.

توجه: لازم به ذکر است که از خمیر دندان های مخصوص سفیدی دندان استفاده نکنید.

 

همچنین بخوانید:  درمان گیاهی تاول ها

 

5- بابونه

بخاطر موادی که در بابونه وجود دارد، این ماده کمک بزرگی برای رهایی از درد و ورم تاول ها می کند. مقداری بابونه را در آب دم کنید و بگذارید در دمای اتاق خنک شوند، سپس بابونه خنک شده را در پارچه پیچانده و بر روی تاول ها بگذارید. اجازه دهید به مدت 10 دقیقه روی موضع باقی بماند. برای اثر بخشی و تسریع در درمان تاول ها از دمنوش بابونه چند بار در روز استفاده کنید.

6- سرکه سیب

سرکه سیب دارای خاصیت ضد باکتریایی است که از عفونت تاول ها جلوگیری می کند. گرچه قرار دادن سرکه سیب بر روی تاول ها ممکن است مقداری سوزش و قرمزی ایجاد کند اما به طور طبیعی منطقه تاول زده را ضدعفونی خواهد کرد. کافیست روزی چند مرتبه مقداری پنبه آغشته به سرکه سیب را بر روی تاول ها قرار دهید.

7- زردچوبه

زردچوبه، یک ضد عفونی کننده طبیعی است. استفاده از زردچوبه به کاهش درد، کاهش التهاب و پیشگیری از عفونت کمک می کند. مقداری زردچوبه را با آب گرم مخلوط کنید تا تبدیل به مایع شود و آن را به مدت 10 تا 15 دقیقه بر روی تاول ها گذاشته و سپس آن را با آب گرم بشویید. این محلول را روزی 2 تا 3 بار استفاده کنید.

توجه: تاول ها نباید بترکند، اما اگر درد زیادی دارید می توانید با رعایت نکات بهداشتی آن ها را بترکانید.

ترکاندن تاول ها

برای شروع دستان و پایتان را با آب و صابون بشویید. یک سوزن تمیز و استفاده نشده را به الکل آغشته کنید. از کنار تاول با سوزن آن را سوراخ کنید و بگذارید مایع از آن خارج شود. سپس پای خود را با آب بشویید و مقداری آنتی بیوتیک بر روی آن قرار دهید و با بانداژ آن را ببندید. هر روز بانداژ را عوض کنید. هرگز پوست محل تاول زده را جدا نکنید، مگر این که خیلی کثیف باشد یا مایع چرکی و رنگی از آن خارج شود.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

گیاه بابونه را با خواص کاهش اضطراب، افزایش شیر مادران، افزایش گلبول سفید، تقویت مو، اشتها آور، درمان سرماخوردگی، رفع بی خوابی، بدون هیچ اسانس و افزودنی شیمیایی، از فروشگاه عطارک تهیه نمایید.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

1
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

  1. رضا وثوق زاده
    24 اسفند 1401

    سلام وخسته نباشید از زمان کودکی تا الان پاهای من هر موقع از سال کفش میپوشم تاول میزنه و تعرق زیاد میکنه و بوی نامطبوعی داره و این مشکلم ژنتیکی هست یعنی از مادرم گرفتم پای برادرم هم تاول میزنه دایی و عموهای من هم این مشکل رو داشتند خیلی منو عذاب میده این مشکل میخواستم منو راهنمایی کنید برای درمانش ممنون

0