topNotif

درمان تب یونجه با 12 روش خانگی

2584 بازدید
01 شهریور 01
ریحون
,
بروزرسانی شده در تاریخ 20 مرداد 1401

درمان تب یونجه با 12 روش خانگی

تب یونجه چیست؟

تب یونجه که رینیت آلرژیک نیز نامیده می شود، علائمی شبیه سرماخوردگی ایجاد می کند. اینها ممکن است شامل آبریزش بینی، خارش چشم، احتقان، عطسه و فشار سینوسی باشد. اما برخلاف سرماخوردگی، تب یونجه توسط ویروس ایجاد نمی شود. تب یونجه در اثر واکنش آلرژیک به یک ماده بی ضرر در فضای باز یا داخل خانه ایجاد می شود که بدن آن را مضر (آلرژن) تشخیص می دهد.

آلرژن‌های رایجی که می‌توانند علائم تب یونجه را تحریک کنند عبارتند از گرده و کنه‌های گرد و غبار، لکه‌های ریز پوستی که توسط گربه‌ها، سگ‌ها و سایر حیوانات با خز یا پر ریخته می‌شوند (موی حیوانات خانگی) نیز می‌توانند آلرژی‌زا باشند.

علائم تب یونجه

علائم تب یونجه می تواند شامل موارد زیر باشد:

  • آبریزش بینی و گرفتگی بینی (احتقان)
  • اشک، خارش، قرمزی چشم (ملتحمه آلرژیک)
  • عطسه کردن
  • سرفه کردن
  • خارش بینی، خارش سقف دهان یا گلو
  • مخاطی که از پشت گلو جاری می شود
  • پوست متورم و کبود زیر چشم (شاینرهای آلرژیک)
  • خستگی شدید ، اغلب به دلیل خواب ضعیف

علائم و نشانه های تب یونجه شما ممکن است در تمام طول سال رخ دهد یا ممکن است در زمان خاصی از سال (فصلی) شروع یا بدتر شود.

محرک های تب یونجه عبارتند از:

  • گرده درختان که در اوایل بهار رایج است
  • گرده علف که در اواخر بهار و تابستان رایج است
  • گرده ابروسیا که در پاییز رایج است
  • کنه های گرد و غبار و فضولات سوسک که در تمام طول سال وجود دارند
  • شوره ناشی از حیوانات خانگی، که می تواند در طول سال آزاردهنده باشد، اما ممکن است در زمستان، زمانی که پنجره ها بسته است، علائم بدتری ایجاد کند.
  • هاگ های قارچ ها و کپک های داخلی و خارجی که می توانند هم فصلی و هم در تمام طول سال باشند

درمان خانگی تب یونجه چیست ؟

درمان های طبیعی تب یونجه در بهار و تابستان ضروری است، زیرا هوا گرم می شود و تعداد گرده ها افزایش می یابد.

درمان تب یونجه با 12 روش خانگی

درمان تب یونجه با 12 روش خانگی

عسل برای تب یونجه

گفته می شود که عسل یک درمان طبیعی برای تب یونجه است زیرا گرده زنبور عسل می تواند حساسیت بدن شما را نسبت به سایر گرده ها کاهش دهد. افزایش عسل در رژیم غذایی روزانه باید علائم تب یونجه را به میزان قابل توجهی کاهش دهد. مطمئن شوید که از عسل محلی منطقه خود استفاده می کنید تا بهترین نتیجه را ببینید.

نحوه مصرف: روزانه قبل از شروع فصل تب یونجه.

ویتامین ث

ویتامین C یک آنتی هیستامین طبیعی شناخته شده است و در پرتقال، لیمو و گریپ فروت یافت می شود. همچنین بیوفلاونوئیدها وجود دارند که دارای اثرات ضد آلرژی قوی هستند. ترکیبی از ویتامین C و بیوفلاونوئیدها با هم یک ضداحتقان طبیعی و آنتی هیستامین برای مبتلایان فراهم می کند و به کاهش علائم کمک می کند. ویتامین C به عنوان یک آنتی هیستامین طبیعی عمل می کند. بدن شما نمی تواند ویتامین C بسازد یا ذخیره کند، بنابراین باید در دوزهای کم و ثابت برای حمایت از پوشش بینی شما در دسترس باشد. پرتقال منبع خوبی از ویتامین C است یا می توانید مکمل مصرف کنید.

نحوه مصرف: 1000 میلی گرم ویتامین C در روز.

فلفل تند

فلفل قرمز و فلفل چیلی حاوی ماده فعالی به نام کپسایسین هستند. هنگام خوردن، کپسایسین مجاری بینی را باز می کند و به کاهش احتقان کمک می کند.

نحوه مصرف: فلفل قرمز و فلفل چیلی را به رژیم غذایی روزانه خود، روی سالاد یا پخته شده همراه با وعده غذایی عصر خود اضافه کنید.

 

همچنین بخوانید: درمان آلرژی فصلی با 15 درمان دارویی و خانگی

 

کاروتنوئیدها

رنگدانه های طبیعی در گیاهان، کاروتنوئیدها به عنوان آنتی اکسیدان های قوی عمل می کنند تا به کاهش التهاب در راه های هوایی و بهبود سیستم ایمنی شما کمک کنند. منبع خوبی از کاروتنوئیدها را می توان در غذاهایی مانند هویج، زردآلو، کدو تنبل، سیب زمینی شیرین و اسفناج یافت.

نحوه مصرف: یک تا دو وعده غذای غنی از کاروتنوئید در روز.

چای بابونه

چای بابونه یک آنتی اکسیدان و آنتی هیستامین است که حاوی فلاونوئیدهایی است که به عنوان یک عامل ضد التهابی عمل می کنند. در حالی که بهتر است از چای بابونه به عنوان فنجان در طول روز استفاده شود، اما می توان از چای بابونه به عنوان کمپرس چشم نیز برای خنک کردن چشم های متورم و قرمز استفاده کرد.

نحوه مصرف: روزانه به عنوان دمنوش یا به عنوان کمپرس چشم. مطمئن شوید که برای هر چشم از کمپرس تازه استفاده کنید تا از عفونت جلوگیری کنید.

درمان تب یونجه با 12 روش خانگی

درمان تب یونجه با 12 روش خانگی

سیر

افزایش مصرف سیر در رژیم غذایی می تواند به تقویت سیستم ایمنی بدن شما کمک کند، در حالی که به عنوان یک ضد احتقان عمل می کند و به کاهش علائم جزئی تب یونجه کمک می کند. همچنین یک ضد التهاب و منبع خوبی از کورستین، یک آنتی هیستامین طبیعی است.

نحوه مصرف: با وعده های غذایی، یک یا دو ماه قبل از شروع فصل یونجه، اما زمانی که به صورت له شده یا خام مصرف شود موثرتر است.

طب سوزنی

تحقیقات نشان داده است که طب چینی باستانی طب سوزنی می تواند یک درمان طبیعی تب یونجه باشد و به کاهش چشمگیر علائم تب یونجه مانند آبریزش بینی و خارش چشم کمک کند. با استفاده از سوزن های استریل، طب سوزنی نقاط خاصی از بدن را مشخص می کند و به تسکین علائم ناشی از بیماری های فعلی کمک می کند. مطالعات نشان داده اند که طب سوزنی تاثیر مثبتی در کاهش علائم تب یونجه دارد.

نحوه مصرف: افراد مبتلا باید قبل از شروع فصل تب یونجه چهار تا شش جلسه طب سوزنی داشته باشند تا بهترین نتایج را ببینند.

خود هیپنوتیزم

مطالعات اخیر نشان داده است که بیمارانی که برای استفاده از خودهیپنوتیزم آموزش دیده بودند، کاهش چشمگیری در علائم تب یونجه مانند آبریزش بینی و گلو تحریک شده مشاهده کردند. به آنها یک تکنیک خاص خودآرام سازی آموزش داده شد و به زودی با ظاهر شدن اولین علائم تب یونجه احساس ناراحتی کمتری کردند.

نحوه مصرف: قبل از فصل تب یونجه.

وازلین

مبتلایان به تب یونجه به محض اینکه هوا شروع به گرم شدن کرد وازلین را به عنوان یک داروی حیاتی برای تب یونجه تحسین می کنند. پخش یک لایه نازک از وازلین در داخل سوراخ های بینی می تواند به مبارزه با تب یونجه کمک کند و علائم را به میزان قابل توجهی کاهش دهد، زیرا وازلین گرده وارد شده به سوراخ های بینی را به دام می اندازد. به طور موثری از ورود گرده به مجرای بینی جلوگیری می کند و از بدتر شدن علائم تب یونجه جلوگیری می کند.

نحوه مصرف: روزانه در طول فصل تب یونجه، قبل از خروج از خانه.

درمان تب یونجه با 12 روش خانگی

درمان تب یونجه با 12 روش خانگی

 پیازها

پوست پیاز منبع خوبی از کورستین است، یک آنتی هیستامین طبیعی و ضد التهابی که علائم را در مبتلایان به تب یونجه کاهش می دهد. پیاز حاوی سه برابر کلم پیچ کورستین و 10 برابر کلم بروکلی است و می توان آن را در طول روز در وعده های غذایی مختلف مصرف کرد، بنابراین یکی از ساده ترین درمان های تب یونجه است.

زمان مصرف: روزانه همراه با وعده های غذایی

رفلکسولوژی

در واقع رفلكسولوژيست با بکار بردن تکنیک های فشاری در مناطق بازتابی، موانع انرژی را از بين مي برد و گرفتگی و درد را در نقاط مختلف بدن از بین می برد.

دوش گرفتن

در حین دوش گرفتن، شستن لباس‌ها و ملحفه‌هایتان به پیشگیری از تب یونجه کمک می‌کند، این یکی از بهترین راه‌ها برای تسکین علائم است. هنگامی که از خانه بیرون می رویم گرده در موهای ما و الیاف لباسمان گیر می کند – و به خصوص زمانی که در فضای باز وقت می گذرانیم – بنابراین شستن همه آن می تواند در یک لحظه بوییدن را متوقف کند.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

 بابونه گاوی را با خواص درمانی درمان میگرن، درمان آرتریت روماتوئید، درمان سرطان، مسکن طبیعی، رفع اضطراب و افسردگی، درمان آکنه و جوش صورت، پیشگیری از آسم و …، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0