topNotif

درمان ترک های پوست دوران بارداری

2446 بازدید
09 آذر 96
سمانه
بروزرسانی شده در تاریخ 4 دی 1400

چند روش برای درمان ترک های پوست دوران بارداری :

پوست شامل سه لایه، اپیدرم (خارجی ترین لایه)، درم و لایه میانی، لایه داخلی، می باشد.

پوست از لایه میانی شروع به تخریب می کند چرا که وظیفه این قسمت حفظ کردن شکل پوست می باشد، در مرحله اول ترک ها کم رنگ و کوچک هستند و در بعضی مواقع با سوزش و خارش همراه می باشند. به تدریج رنگ پوست قرمز می شود و ترک ها سفید رنگ و نمایان می شوند، بعد از گذشت زمان پوست سفیدتر و ترک ها به صورت چین و نمایان تر می شوند.

علت ترک های پوستی :

علت بروز این مشکل، رشد بیش از حد پوست، و یا حتی هنگام چاقی، افزایش رشد ماهیجه ها می باشند، همچنین نرسیدن به موقع به پوست مزید به علت می شود. هر جایی که تجمع چربی وجود داشته باشد، پوست صدمه بیشتری می بیند. مانند سینه، شکم، بازو و کشاله ی ران.

در بارداری این تخریب بیشتر در ماه پنجم بارداری به بعد دیده می شود، چرا که پوست بیش از حد کش می آید، بعد از زایمان ظاهر نامناسب این ترک ها به دلیل کم شدن حجم شکم و کم کردن وزن، بیشتر از پیش نمایان می شود.

درمان ترک های پوست دوران بارداری

درمان ترک های پوست دوران بارداری

درمان ترک های پوست دوران بارداری :

در صورتی که از اولین روزی که متوجه بارداری شدید، برای پیشگیری از این ترک ها اقدام کنید، کمتر با این نوع عارضه دچار می شوید.

جهت این کار بعد از حمام کردن، حوله ای که گرما دارد ولی پوست را نمی سوزاند روی شکم قرار داده و سپس آرام ماساژ دهید، که این کار منجر به پر خون شدن پوست شده و پوست را برای جذب ویتامین آماده می کند، سپس روغن زیتون را غیر مستقیم  گرم کرده و با آن پوست را از پایین به سمت بالا ماساژ دهید، سپس حوله ای که مقداری سرد است روی پوست تان قرار دهید. شایان ذکر است که حوله نباید خیلی سرد باشد چرا که  می تواند باعث قولنج شود.

روغن زیتون پوست را ویتامینه می کند و از کش آمدن آن جلوگیری می کند، کمپرس سرد از شل شدن پوست جلوگیری کرده و باعث سفت شدن آن می گردد.

ماسک شکم برای جلوگیری از ترک پوست و لطافت آن :

  • گیاه دم اسب را آسیاب کرده و با مقداری آب جوش مخلوط نمایید. پس از آن با روغن زیتونی که به  مدت نیم ساعت  به صورت غیر مستقیم گرم شده است و زرده تخم مرغ مخلوط کنید و با این مواد شکم را ماساژ دهید.
  • بهتر است قبل از استفاده از ماسک، پوست را گرم کنید تا پرخون شده و ویتامین ها را بهتر جذب کند.
  • جوانه گندم آسیاب شده را با زرده تخم مرغ و ماست پر چرب و روغن زیتون که به صورت غیر مستقیم گرم شده مخلوط کنید و پوست را با آن ماساژ دهید.
  • ترکیب موز و زرده تخم مرغ و ماست هم مفید بوده.
  • ترکیب هویج و کیوی و زرده تخم مرغ و ماست نیز مناسب بوده.

 

همچنین بخوانید:  درمان ترک های پوستی ناشی از بارداری

 

بهتر است بعد از استفاده از این ماسک ها، پوست را با روغن زیتون یا بادام یا کنجد و یا گردو و یا کرچک یا آووکادو چرب کنید تا مانع از ترک های بعدی شوید.

شما می توانید به روغن هایی که در بالا به آنها اشاره کردیم، مانند روغن نارگیل و روغن بادام، چند قطره از روغن های معطر نظیر روغن اسطوخودوس، رز، ژرمانیوم، و سایر روغن های معطر اضافه کنید. با این کار روغن بادام و نارگیل رقیق تر می شوند و به راحتی تمامی مناطق مورد نظر را ماساژ دهید. این روش یکی از مؤثرترین درمان های خانگی است.

فراموش نکنیم :

استفاده از ژله گیاه آلوئه ورا این گیاه پر طرفدار، به از بین برنده ترک های پوستی معروف است. می توانید ژل آلوئه ورا را به طور طبیعی و تازه از خود گیاه بدست آورید. پس از خارج کردن ژل، به طور روزانه  روی نواحی مورد نظر بمالید. این ژل باعث التیام و نرمی پوست شما می شود.

مالیدن سفیده تخم مرغ، کره شیا یا کره کاکائو، آب لیمو ترش، آب سیب زمینی هم به درمان این گونه ترک ها کمک می کنند.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

دانه قهوه را با خواص درمان ترک های پوستی، کمک به سلامت قلب، کاهش احساس خستگی، کاهش وزن، کاهش افسردگی و افزایش شادی و نشاط، جلوگیری از چین و چروک پوست، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0