topNotif

درمان خال های پوستی با روش طبیعی

5412 بازدید
04 بهمن 97
بهاره
,

درمان خال های پوستی با روش طبیعی و خانگی

امروزه داشتن صورت زیبا و چهره درخشان بسیار اهمیت دارد. یکی از مشکلات پوستی که سبب کاهش زیبایی صورت می شود خال یا زگیل است. به طور کلی، هر نوع تغیر رنگ در پوست که محیط مشخصی دارد را خال می نامند. برای درمان لکه ها و خال های پوستی می توان از درمان های  پزشکی مانند انواع کرم ها و لیزر درمانی بهره برد. اما، می توان از از روش های طبیعی و خانگی نیز کمک گرفت. خال هایی که عمدتا مادرزادی هستند، درمان قطعی غیر از لیزر و جراحی ندارند. اما برخی از ماسک های خانگی می توانند روی خال ها (که اکتسابی هستند) و زگیل ها تاثیر مثبت و درمانی داشته باشند. در ادامه، درمان خال های پوستی با روش طبیعی و خانگی را بررسی خواهیم کرد.

 

درمان خال های پوستی با روش طبیعی و خانگی

درمان خال های پوستی با روش طبیعی و خانگی

 

درمان خال های پوستی با روش طبیعی و خانگی

جوش شیرین و روغن کرچک موثر است

مخلوطی از نصف قاشق چای خوری جوش شیرین و چند قطره روغن کرچک را بر روی خال قرار دهید. این کار را هر شب قبل از خواب  برای دو هفته متوالی انجام دهید. جوش شیرین و روغن کرچک به طور طبیعی می توانند در از بین بردن خال ها موثر باشند. روغن کرچک سبب خشک شدن خال می شود و روغن کرچک به روند بهبود آن کمک می کند.

استفاده از پوست موز بسیار خوب است

موز از میوه های مغذی که فواید فراوانی برای سلامتی بدن دارد. اما علاوه بر خود موز، پوست آن نیز مفید بوده و به درمان خال کمک می کند. پوست موز حاوی آنتی اکسیدان ها و اسیدهایی (اسید اسکولیک و اسید آسکوربیک) است که باعث حذف خال های پوستی می شود. برای برداشتن زگیل با پوست موز، یک تکه از قسمت سفید رنگ داخل پوست موز را روی خال قرار داده و آن را به کمک یک باند یا نوار چسب، ثابت کنید. اجازه دهید پوست موز تمام شب و یا اگر برایتان مقدور است تا 24 ساعت روی خال بماند. این روش را تا زمانی که خال ناپدید شود، تکرار کنید.

 

همچنین بخوانید:  درمان های خانگی زگیل

 

سرکه سیب بسیار سودمند است

سرکه سیب نیز یک درمان مناسب برای از بین بردن خال است. سرکه سیب سبب خشک شدن خال شده  و نهایتا آن را به زخم تبدیل کرده، در نتیجه منجر به درمان خال می شود. علاوه بر این، سرکه سیب دارای خاصیت ضد باکتریایی و التیام زخم است. همچنین، سرکه سیب از رشد مو داخل خال جلوگیری می کند. برای درمان خال، پنبه را به سرکه سیب آغشته کنید و روی خال بگذارید. سپس، با کمک باند یا نوار چسب آن را ثابت کنید. اجازه دهید بین 5 تا 6 ساعت روی خال بماند سپس، پوست را تمیز کنید. تکرار این کار برای یک هفته به درمان خال کمک می کند.

استفاده از عسل موثر است

استفاده از عسل چه به صورت خوراکی و چه به صورت استعمال خارجی، بهترین راه برای حفظ زیبایی پوست و سلامتی بدن است. برای درمان خال، عسل را بر روی خال قرار دهید با کمک باند یا نوار چسب آن را ثابت کنید. اجازه دهید حدود 10 تا 12 ساعت روی خال بماند سپس، پوست را تمیز کنید. با انجام این کار برای حدود 15 روز به درمان خال کمک می کند.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

روغن کرچک را با خواص درمان یبوست و تسکین دل درد، تسکین درد آرتروز و درد زانو، رشد مژه ها، درمان کهیر و جوش سرسیاه، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0