درمان خانگی کمر درد با گیاهان دارویی

3132 بازدید
23 دی 00
سمانه
,

درمان خانگی کمر درد با گیاهان دارویی

به خصوص در عصر مدرن که مشاغل پشت میزی در حال افزایش است، درد در قسمت های مختلف بدن ما به دلیل عدم تحرک رخ می دهد. ناحیه پشت نیز از جمله مناطقی است که شکایات درد در آن شایع تر است. کدام یک از ما احساس نمی کنیم که حداقل روزی یک بار دست خود را روی کمر بگذاریم و ماساژ سبکی انجام دهیم؟ تسکین کمر درد گاهی اوقات می تواند یک ماساژ سبک باشد، در حالی که گاهی اوقات ممکن است نیاز به درمان های جدی تری داشته باشد. در این مقاله شما را با روش های درمان خانگی کمر درد با گیاهان دارویی آشنا خواهیم کرد.

درمان خانگی کمر درد

طبق مطالعات انجام شده، از هر پنج نفر یک نفر در مقطعی از زندگی خود از کمردرد رنج می برد. لطفا توجه کنید اگر کمردرد شما شدید و همراه با علائم هشدار دهنده دیگر است، حتما باید با پزشک متخصص مشورت کنید. اما برای درمان کمردرد ناشی از کم تحرکی، می توانید روش های طبیعی را امتحان کنید که در خانه می توان از آنها استفاده کرد.

اگر بگویید چگونه از کمردرد خلاص شویم و در خانه چه کارهایی می توان انجام داد، استفاده از کمپرس سرد و گرم می تواند درد را تسکین دهد. استفاده از کمپرس برای بیش از 15-20 دقیقه مفید است. علاوه بر این، تمرینات و حرکات کوچکی که باعث تسکین ناحیه درد می شود نیز می تواند موثر باشد.

 

درمان خانگی کمر درد با گیاهان دارویی

درمان خانگی کمر درد با گیاهان دارویی

 

ورزش برای درمان کمر درد

اگر می گویید چگونه از کمردرد خلاص شویم و چه کارهایی می توان به عنوان ورزش انجام داد، ابتدا دستان خود را در حالت نشسته روی گردن خود قرار دهید. سپس باید از کسی کمک بگیرید. کمک کننده باید آرنج های شما را 4 تا 5 بار با دستان خود کمی به عقب فشار دهد در حالی که پشت شما محکم روی پشتی صندلی صاف قرار دارد.

اگر قصد دارید به تنهایی ورزش کنید، می توانید دست راست خود را در سمت چپ سر قرار دهید و سر خود را به سمت راست شل کنید و می توانید این تمرین را در جهت مخالف انجام دهید. حرکت دادن شانه ها به سمت بالا و پایین، جلو و عقب و به صورت دایره ای نیز می تواند کمردرد را کاهش دهد.

علت کمر درد در زنان و مردان چیست؟

مهمترین علت کمردرد کار پشت میز است، به خصوص اگر ترتیب مناسبی برای نشستن وجود نداشته باشد و ساعات طولانی را در وضعیت کمی خمیده سپری کنید. اگر در وضعیت سالم ننشینید و ورزش های ساده ای را برای جلوگیری از ماندن در همان وضعیت برای ساعات طولانی انجام ندهید، کمردرد نیز می تواند در دراز مدت منجر به وضعیت نامناسب بدن شود. همچنین بیماری هایی که از علائم کمردرد هستند به شرح زیر می باشند:

  • بیماری های ریوی
  • بیماری های قلبی
  • بیماری های کیسه صفرا
  • مشکلات کلسیفیکاسیون (هنگامی اتفاق می افتد که کلسیم در بافت بدن، رگ های خونی یا اندام ها جمع شود.)
  • اسپوندیلیت آنکیلوزان (روماتیسم ستون فقرات) که بیشتر در سنین نوجوانی دیده می شود
  • زونا
  • التهاب طناب نخاعی؛ طناب نخاعی نواری از رشته های عصبی است که از مغز آغاز می شود و از میانه پشت به سمت پایین گسترش می یابد.
  • در صورت وجود ضعف، بی حسی یا گزگز در بازوها و همچنین کمردرد، احتمال فتق گردن زیاد است.
  • مشکلات عصبی مبتنی بر تنش در بسیاری از کسانی که برای خلاص شدن از کمردرد ناگهانی به پزشک مراجعه می کنند، دیده می شود.
  • ناراحتی دیگری که از جمله علائم کمردرد است فیبرومیالژیا یعنی روماتیسم بافت نرم است. در فیبرومیالژیا، بدن درد، ضعف و خستگی مزمن،کوفتگی، بی حالی و تهوع احساس می شود.
  • اسکولیوز که شاید نام آن را نشنیده باشید یا انحنای ستون فقرات نیز می تواند باعث کمردرد شود.
  • به طور خاص، بیماری های روماتیسمی، که می تواند باعث بیدار شدن از خواب در شب شود، می تواند باعث درد در پشت شود.
  • اگر چه بسیار نادر است ولی ضربه شدید کمر درد که گاها به ناحیه شانه هم کشیده میشود می تواند نشانه ای از حمله قلبی باشد.

توجه: کمردرد در واقع خود یک بیماری نیست. علامت یک بیماری است بنابراین باید منشا درد را به خوبی بررسی کرد و مشکل را ریشه ای برطرف کرد. بنابراین، با ناپدید شدن مشکل زمینه ای، کمردرد به طور خودکار ناپدید می شود.

 

همچنین بخوانید:  بهترین نوشیدنی برای جلوگیری و درمان کمر درد در خانه

 

درمان خانگی کمر درد با گیاهان دارویی

ما برای درمان بسیاری از بیماری ها از نعمت های طبیعت بهره می بریم. برای تسکین کمردرد نیز می توانید از روش های گیاهی استفاده کنید. البته این موضوع که آیا کمردرد علامت یک بیماری جدی است یا نه باید با مراجعه به متخصص بررسی و مشخص شود.

پوست موز

ما از طعم و مواد مغذی موز اطلاع داریم، اما آیا از فواید پوست موز اطلاعی دارید؟  شاید جالب باشد که بدانید پوست موز برای درد مفید است.

مواد لازم:
  • یک عدد موز

روش آماده سازی: قسمت داخلی پوست موز را با حرکات دایره ای به پشت خود ماساژ دهید. خواهید دید که درد شما تسکین یافته است.

دمنوش گیاهی برای کمردرد

دمنوش های گیاهی از جهات مختلف به کمک ما می آیند. برای کمردرد نیز می توانید از دمنوش های گیاهی استفاده کنید. دمنوش های بابونه، بادیان و ریحان با داشتن خواض ضد التهاب و کاهش استرس، گزینه های موثری در درمان کمردرد هستند.

مواد لازم:
  • یک پیمانه مخلوط گیاهان بابونه، بادیان یا ریحان

روش آماده سازی: یک پیمانه از ترکیب گیاهان را درون یک لیوان آب در حال جوش بریزید. بعد از 5-10 دقیقه دم کشیدن، چای را صاف کرده و میل کنید.

توجه: خیساندن بیش از حد گیاهان در آب می تواند طعم چای شما را تلخ کند. بنابراین توصیه می کنیم بلافاصله پس از دم کشیدن آن را صاف کنید.

کدام روغن در درمان کمر استفاده می شود؟

همچنین ممکن است به این فکر کنید که می توان با ماساژ کمردرد را تسکین داد. تسکین درد ناشی از خستگی و کار مداوم در یک وضعیت، با ماساژ امکان پذیر است. حتی ماساژ روی شانه و گردن می تواند برای تسکین کمردرد شما موثر باشد.

مصرف روغن ها می توانند به هنگام ماساژ، کمردرد را تسکین دهند. به ویژه، برخی از روغن های گیاهی در آرامش عضلات و مفاصل شما بسیار موثر هستند.

مواد لازم:
  • پنج تا ده قطره روغن آویشن، نعناع، بادام، نارگیل و یا اکالیپتوس.
روش آماده سازی:
  • می توانید این روغن ها را به صورت جداگانه یا مخلوط به موضع بمالید.
  • یکی از روغن ها را با کمک پنبه به پشت خود بمالید و با حرکات دایره ای ماساژ دهید.
  • اگر می خواهید خودتان این کار را انجام دهید، می توانید با چسباندن یک پنبه روغنی به انتهای چوب خراش پشتی آن را انجام دهید.
  • پس از ماساژ، صبر کنید تا پوستتان روغن های گیاهی را جذب کند.

 

درمان خانگی کمر درد با گیاهان دارویی

درمان خانگی کمر درد با گیاهان دارویی

 

ماساژ سیب زمینی

برای ماساژ کمر می توانید علاوه بر روغن های گیاهی از سبزیجات مختلف نیز استفاده کنید.

مواد لازم:
  • یک عدد سیب زمینی له شده خام

روش آماده سازی: کاری که شما انجام خواهید داد بسیار ساده است. پوره سیب زمینی خام یا کلم را که پس از جوشاندن سرد شده است را در پارچه ای بپیچید. کافی است این پارچه را با حرکات دایره ای روی قسمت هایی از کمر که درد می کند فشار دهید.

سیر و زردچوبه

اگر کمردرد ناشی از التهاب خفیف را تجربه می کنید، ممکن است بتوانید با تغییر رژیم غذایی خود از شر درد خلاص شوید.

مواد لازم:
  • یک یا دو حبه سیر یا زردچوبه

روش آماده سازی:

  • همچنین می توانید با افزودن ادویه هایی مانند سیر و زنجبیل که دارای خواص ضد باکتریایی هستند، کمردرد خود را تسکین دهید.
  • اگر هنوز زمان صرف غذا نرسیده است، می توانید سیر یا زردچوبه را به ماست اضافه کنید و به عنوان میان وعده مصرف کنید.

معجزه میخک

اوژنول که ماده موثره اصلی میخک می باشد خواص ضد دردی مناسبی دارد به همین دلیل جهت درمان کمردرد،  مصرف میخک را توصیه می کنیم.

مواد لازم:
روش آماده سازی:
  • می توانید میخک را بدون جویدن با آب قورت دهید. برای افزایش اثر می توانید میخک ها را بشکنید و با آب بنوشید.
  • همچنین می توانید میخک را با افزودن آن به چای سیاهی که دم می کنید مصرف کنید.

 

از شما متشکریم که تا انتهای مقاله ” درمان خانگی کمر درد با گیاهان دارویی ” با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

صمغ وشا را با خواص تسکین کمر درد، مقوی و انرژی زا، خلط آور و نرم کننده سینه، درمان برونشیت های مزمن، تنگی نفس، دفع انرژی های منفی و …، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0