درمان درد پاشنه پا با روش های خانگی و ساده

4869 بازدید
12 اسفند 97
بهاره
,

درمان درد پاشنه پا با روش های خانگی و ساده

گاهی اوقات درد پاشنه می تواند بسیار دردناک باشد. درد در این نواحی می تواند دلایلی بسیاری داشته باشد. به طور معمول مشکل درد در کف پا به دلیل فشار بیش از حد، کشش و یا پیچ خوردگی، تحت فشار قرار گرفتن عصب، پوشیدن کفش نامناسب و یا بیماری هایی مانند نقرس به وجود می آید. در اکثر مواقع درد در کف پا نشانه یک بیماری است به همین دلیل تشخیص به موقع آن از اهمیت به سزایی برخوردار است تا فرد دچار مشکلات وخیم تری نشود. اما، برای تسکین و درمان دردهای خفیف می توانید از چند راه ساده استفاده کرد. در ادامه به معرفی درمان درد پاشنه پا با روش های خانگی و ساده می پردازم.

 

درمان درد پاشنه پا با روش های خانگی و ساده

درمان درد پاشنه پا با روش های خانگی و ساده

 

علل درد پاشنه پا چیست؟

همان طور که اشاره شد، دردهای کف پا به دلیل صدمات فیزیکی و یا نشانه یک بیماری رخ می دهند. از جمله شایعترین دلایل درد پاشنه پا عبارتند از:

  • آسیب فیزیکی به هنگام ورزش
  • ایستادن برای مدت طولانی
  • شکستگی و یا پیچ خوردگی
  • آرتریت روماتوئید یا نقرس
  • فاستئیت پلانتار (خار پاشنه)
  • التهاب تاندون آشیل
  • بورسیت (التهاب بورس ها)
  • اسپوندیلیت آنکیلوزان یا آنکیلوزانیا (التهاب شدید مهره ها)
  • فشار عصبی
  • التهاب مزمن پاشنه پا

درمان درد پاشنه پا با روش های خانگی

توجه داشته باشید که معاینه توسط پزشک متخصص و شناسایی علت درد بسیار ضروری است زیرا، عدم تشخیص و درمان به موقع درد پاشنه پا، سبب بروز مشکلات خطرناک و وخیم تر شدن وضعیت فرد می شود. درمان های ارائه شده در این مقاله درمان قطعی درد پاشنه پا ناشی از بیماری نمی باشد، بلکه این راهکارها صرفا برای درمان دردهای پاشنه پا ناشی از آسیب های فیزیکی خفیف و تسکین دردها می باشد. در ادامه با روش های خانگی و ساده درمان درد پاشنه پا آشنا شوید.

ماساژ با بطری

ماساژ درمانی با بطری برای افرادی که از درد در پاشنه یا کف پا رنج می برند، بسیار مفید است. برای این منظور، یک سوم یک بطری پلاستیکی را با آب پر کنید و در فریزر قرار دهید. نگامی که بطری کاملا یخ زد، آن را بیرون بیاورید. سپس بطری را بر روی یک حوله خشک یا پارچه بگذارید. پس از آن بر روی صندلی یا مبل نشسته و بطری را به جلو و عقب ماستژ دهید. ماساژ توده عضلانی پاشنه پا گردش خون را تسهیل می کند. این عمل را برای 10 تا 15 دقیقه انجام دهید تا شاهد تسکین و یا درمان درد پاشنه پا باشید.

 

همچنین بخوانید:  مشکلات شایع در پاها و برخی بیماری های پوستی و درمان آن ها

 

درمان با آب گرم و سرد

درمان با آب گرم و سرد بهترین راه برای از بین بردن درد در پاشنه و کف پا است. بدین منظور، دو سطل آب (مناسب اندازه پایتان) را یکی با آب سرد و دیگری را با آب گرم (نه داغ) پر کنید. حال پایتان را 3 دقیقه در آب گرم بگذارید. سپس، پا را از آب گرم بیرون آورده، 3 دقیقه داخل آب سرد قرار دهید. توصیه می شود این روش را 2 تا 3 بار تکرار کنید.

سنگ نمک

سنگ نمک یکی دیگر از داروهای موثر در خانه است که به درمان درد پاشنه پا به آسانی کمک می کند. برای این کار، 2 تا 3 قاشق چای خوری سنگ نمک را در یک وان یا تشت آب گرم اضافه کنید و پای خود را به مدت 10 تا 15 دقیقه درون آن قرار دهید. سپس پا را از آب خارج کرده و خشک نمایید. این روش را روازنه یک بار انجام دهید.

ماساژ با روغن

ماساژ با روغن نه تنها بر گردش خون تاثیر می گذارد، بلکه التهاب و درد را نیز کمتر است. برای این کار می توانید از روغن های مختلف مانند روغن زیتون، کاج، اسطوخودوس، روغن نارگیل، زنجبیل و روغن فلفل استفاده کنید. یکی از این روغن ها را بر روی نواحی درد ماساژ دهید. با انجام این کار گردش خون در عضلات افزایش می یابد و عضلات گرما می گیرند که باعث می شود درد کاهش یابد.

درمان با یخ

یخ درمانی نیز یک روش موثر برای کاهش درد و تورم پا است. در یک کیسه پلاستیکی کوچک، قطعات یخ خرد شده ریخته و آن را بر روی قسمت آسیب دیده با حرکت دایره ای ماساژ دهید. این کار درد و التهاب را کاهش می دهد. به یاد داشته باشید که از بسته های یخ بیش از 10 دقیقه در یک زمان استفاده نکنید زیرا می تواند به پوست و عصب پا آسیب برساند.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

روغن میخک را با خواص  درمان انواع مشکلات پوستی، درد دندان، سوء هاضمه، سرفه، آسم، سردرد، استرس ، ضد میکروب، ضدعفونی‌کننده، ضد ویروس، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

4
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

  1. ناشناس
    23 تیر 1402

    سلام تسکین درد پاشنه پماد آد رو به پاشنه بزنید نیازی هم به ماشاژ نیست بهد مشنبا فریز رو بپوشید وبعد جوراب تا صب درد پاتون میافته

  2. ناشناس
    6 تیر 1402

    سلام خیلی آموزنده بود مرسی

    • دربی بی
      10 بهمن 1402

      درد کف وپاشنه پادارم خیلی سخته پاهام را رو زمین بزارم لطفا راهنماییم کنید

      • عطارک
        11 بهمن 1402

        عرض ادب و احترام

        داخل مقاله توضیحات موجود هست.

        شاد و سلامت باشید.

0