topNotif

درمان سردرد با رایحه

2817 بازدید
12 مرداد 97
سمانه
بروزرسانی شده در تاریخ 24 آذر 1400

تسکین و درمان سردرد با رایحه و بو

سردردها انواع گوناگونی دارند ولی به طور کلی بو کردن بعضی از مواد، درد را تخفیف داده و یا کاملا درمان می شود. در برخی سردردها باید دقت کرد که منشا پیدایش آن چیست. در صورت شناسایی علت سردرد درمان آن بهتر انجام می گیرد، نمونه ای از موادی که برای این منظور استفاده می شود بدین شرح است :

  • بو کردن سیاه دانه بو داده شده
  • بوییدن مومیا همراه چند بیدستر و مشک
  • مشک و استرک و عنبر را به هم بیامیزید و هنگام سردرد آن را ببویید
  • بو کردن مواد لطیف از قبیل گلاب، روغن گل نیلوفر، بنفشه و یا بوئیدنی هایی مانند مرزنگوش و بخور مریم بسیار مفید است
  • بوییدن ایارج علاج خوبی برای سردرد محسوب می شود.

درمان سردردی که منشا بیرونی دارد !

گلاب و عرق بید و آب کدو بسیار مفیدند و باید بینی را بر بخار آن ها نزدیک و بو کرد. باید به تندی آن ها را بوئید که بوی آن از مجاری تنفسی بالا رود و شخص کوشش کند که بوی ماده بوئیده شده حبس شود و سپس نفس بکشد که بیرون بیاید و دوباره بو کند. این کار را تا زمانی که سردرد از بین نرفته است ادامه دهد.

 

درمان سردرد با رایحه

درمان سردرد با رایحه

درمان سردردی که از بوی خوش ناشی می شود !

اگر منشا بوی خوشی که باعث سردرد شده است، طبیعتی گرم داشته باشد علاج آن استفاده از مواد خوشبویی است که طبیعت سرد داشته باشند. مثلا اگر سردرد از بوی مشک و زعفران است علاجش بوئیدن کافور و صندل است و چنانچه از کافور است، علاج آن بوییدن مشک و زعفران است.

درمان سردردی که از بویی نامطبوع ایجاد می شود !

علاج سردردی که از بوی بد سرچشمه گرفته است، خوشبوی ضد آن است. یعنی ماده خوشبویی که در طبیعت مخالف آن باشد. روغن بید مشک خوشبوی برای علاج دردی که از بوی بد خوشبویی که از طبیعت گرم برمی خیزد بهترین درمان است.

بوهای ناخوشایند – بوی نامطبوع بدن !

بهتر از خوشبو بودن، بد بو نبودن است. اگر بدن بدبویی داشته باشید با هیچ نوع عطر حتی گرانبهاترین آن ها نمی توانید بوی بد را از بدن بگیرید و با مصرف مواد معطر، بدتر نیز خواهد شد. زیرا بوی عرق بدن با بوی عطر در هم می آمیزد و بوی ناخوشایندتری می سازد.

برای آن که همیشه خوشبو باشید، حمام کنید زیرا زمانی که بدن کثیف باشد عرق بدبو می شود. از سبزیجات به مقدار بیشتری مصرف کنید زیرا کلروفیل سبزی ها باکتری هایی را که بوی بد بدن را به وجودمی آورند از بین می برد. در نتیجه اگر سبزی به مقدار بیشتری مصرف کنید و از مصرف گوشت کم کنید بدنتان بد بو نخواهد بود. به ویژه در فصل گرما و زمانی که بدن در حال فعالیت است، مقدار عرق بیشتر می شود، بنابراین حمام روزانه و مصرف بیشتر سبزی لازم است.

قارچ و بادام زمینی به دلیل داشتن ویتامین ب می توانند در رفع مشکل کمک موثری باشند. گوشت در بد بو کردن بدن عامل مهمی است. اگر می خواهید بدن بدبویی نداشته باشید از مصرف گوشت بکاهید و به جای آن سبزی و میوه های تازه را در برنامه غذاییتان بگنجانید. خوردن زیاد شنبلیله نیز ممکن است باعث بدبویی بدن شود.

چند دستور مهم برای از بین بردن بوی نامطبوع بدن

چنانچه مبتلا به سوء مزاج هستید با مراجعه به پزشک خود را درمان کنید. اندازه و چگونگی غذا خوردن را مراعات کنید. غذایی بخورید که زود هضم باشد و خوب هضم می شود و اندازه ای بخورید که بتوانید هضم کنید. هیچ گاه ناشتا به سرکار خود نروید و غذایی را میل کنید که باعث خوشبو شدن عرق می گردد.

سبزی خوردنی از نوعی باشد که ادرار آور است از قبیل : کرفس، کنگر و مارچوبه، خوردن زرد آلو بسیار عالی است. بدن خود را با آب آس بشویید. زاج بلوری را در آب حل کنید و آب آن را بر تن بمالید. سوسنبر را در آب بجوشانید و آبش را برای شستشوی بدن استفاده نمایید. نعناع، مرزنگوش، برگ سیب و برگ بید همگی برای به تن مالیدن خوبند.

صندل، مشک زمین، شکوفه گور گیاه، نی نهاوندی، برگ سرو، گل محمدی، ریحان، برگ ترنج و برگ گیاه سوسن بوهای نامطبوع بدن را می زدایند.

 

همچنین بخوانید:  درمان فوری میگرن با 13 روش خانگی

 

ضد بوی بدن بسازید !

همه می دانند که بوی عرق و یا بوهای نامطبوع دیگر به هیچ وجه برازنده یک فرد پاکیزه نیست. در ادامه روش هایی برای آماده سازی ضد بو برایتان ارائه می شود که کاملا طبیعی و به صرفه است.

طریقه نخست : آن است که دو قاشق چای خوری بزرگ زاج سفید را در نیم لیتر آب گرم بریزید و خوب به هم بزنید. مقدار کمی ادکلن به آن اضافه کنید. سپس آن را درون شیشه ای که دارای دستگاه اسپری می باشد بریزید.

طریقه دوم : دو قاشق چای خوری بزرگ جوش شیرین، دو قاشق چای خوری بزرگ وازلین و دو قاشق چای خوری پودر تالک را داخل ظرف دو طبقه ای ریخته روی شعله ضعیفی بگذارید و به هم بزنید تا کرم نرم و لطیفی به دست آید. این کرم را در قوطی که درش محکم بسته می شود بریزید و در مواقع لزوم مصرف نمایید.

اگر ظرف دو طبقه ندارید کافی است ظرف مورد نظر خود را روی یک کتری پر از آب یا قابلمه کوچکتری که درون آن نیز آب ریخته اید قرار دهید تا به وسیله بخار گرم شده عمل بیاید. به کار بردن این روش برای پختن یا گرم کردن موادی که زود ته می گیرند سودمند است.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

شکوفه بادام شیرین را با خواص تقویت سیستم ایمنی، درمان مشکلات تنفسی اعم از آسم و تنگی نفس، درمان سرفه های خشک، ضدالتهاب، تسکین درد عضلات، مرطوب کننده پوست، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0