درمان سوزش ادرار با 8 راه کار خانگی

5451 بازدید
29 آذر 97
بهاره
,,

8 راه خانگی برای درمان سریع سوزش ادرار

اغلب مردم به ویژه خانم ها مشکل سوزش ادرار دارند، اما هیچ کس در مورد آن صحبت نمی کند و بسیاری از افراد آن را نادیده می گیرند. سوزش ادرار اغلب در روزهای تابستان بیشتر می شود. گرچه علت اصلی سوزش ادرار، عفونت در دستگاه ادراری و سنگ کلیه است. اما با مصرف مواد غذایی بیش از حد گرم در تابستان و همچنین، با افزایش دمای بدن، نیز ایجاد می شود. در این مقاله، درمان سریع سوزش ادرار به روش سنتی و خانگی را بررسی خواهیم کرد.

علل و علایم سوزش ادرار

این بیماری معمولا نشان دهنده عفونت دستگاه ادراری می باشند. عفونت های ادراری اغلب اوقات منشا باکتریایی دارند. آن ها بیشتر مواقع در دختران و زنان اتفاق می افتند که به دلیل حساسیت ارثی ناشی از قرار گرفتن موقعیت آناتومیک میزراه (مجرایی است که ادرار را از مثانه به بیرون می ریزد) نسبت به مقعد آن ها است. عوامل دیگر نیز ممکن است، سنگ های کلیه، تومورها و عفونت های غیر معین در ناحیه میزراه باشد. اما، در این موارد خیلی نادر است.

درمان سریع سوزش ادرار

درمان سریع سوزش ادرار

عفونت باکتریایی شایع ترین عامل است. تب، لرز، گر گرفتگی و ناراحتی در قسمت پایین شکم از نشانه های معمول هستند. سوزش و درد در منفذ میزراه، کمر درد، سر درد، حالت تهوع، استفراغ یا حتی اسهال نیز ممکن است اتفاق بیفتد. در پسرها این بیماری بعد از یک سالگی شایع نیستند و می توانند مجددا این حالت را به عنوان نشانه های بزرگ شدن یا التهاب پروستات بعد از سن 45 سالگی مشاهده کرد. منتهی ممکن است مردان جوانتری که مبتلا به بعضی از انواع بیماری های مقاربتی می شوند این دردها را نیز داشته باشند.

8 راه خانگی برای درمان سریع سوزش ادرار

نوشیدن آب آشامیدنی

کمبود آب در بدن سبب سوزش و زردی ادرار می شود بنابراین، در طول روز آب کافی بنوشید تا با افزایش دفعات ادرار، سموم از بدن نیز خارج شود.

آب نارگیل

آب نارگیل باعث تحریک ادرار شده و سوزش ادرار را از بین می برد. اگر می خواهید، می توانید با افزودن پودر نارگیل و پودر گشنیز به آب نارگیل، اثر بخشی آن را بیشتر و طعم آن را مطلوب تر کنید. آب نارگیل تازه باید 2 تا 3 بار در روز استفاده شود.

 

همچنین بخوانید: علائم عفونت ادراری در کودکان

 

خیار

خیار دارای مزایای بسیاری است. از آنجا که طبع خیار سرد است و باعث تحریک در ادرار می شود، جهت درمان سوزش ادرار به ویژه در فصل تابستان، موثر است. همچنین، عناصر قلیایی نیز در خیار یافت می شوند که در عملکرد مجاری ادرار مفید است.

خوردن مقادیر فراوان از میوه های غنی از ویتامین ث

مقدار زیادی ویتامین در میوه ها، باکتری هایی را تولید می کند که عفونت های ادراری را نابود می کنند. بنابراین، مقدار زیادی مواد غذایی حاوی ویتامین ث مانند پرتقال، نارنگی، لیمو و کیوی بخورید. علاوه بر این، میوه آملا یا آمله، غنی از ویتامین ث است، که به تحریک ادرار کمک می کند. مخلوط کردن پودر هل و آملا در یک لیوان آب باعث ایجاد تحریک ادرار می شود.

جعفری

یک مشت برگ جعفری را بشویید و خرد کنید. سپس آن ها را در دو لیوان آب داغ در حال جوشیدن بریزید. درب آن را بپوشانید و اجازه دهید به مدت 2 تا 3 ساعت دم بکشد. پس از صاف کردن 2 تا 3 مرتبه آن را در روز میل نمایید.

پوست لیمو

یک قاشق چای خوری پوست لیموی رنده شده را در یک لیوان آب بجوشانید و آن را 2 تا 3 مرتبه در روز بنوشید.

آب انار

مصرف آب انار دو بار در روز به طور مرتب باعث تحریک ادرار می شود و به از بین بردن سوزش ادرار کمک می کند.

زردچوبه

مصرف یک قاشق چای خوری زردچوبه دوبار در روز (صبح و عصر) جهت درمان سوزش ادرار، مفید است.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

آمله را با خواص نافع سودا، عطش، آب زیاد دهان، خونریزی بواسیر و بینی، رطوبت معده، ضعف قلب، چشم، معده و اعصاب، ریزش مو، نفخ، کمی اشتها، تب، آسم، سیاتیک، روماتیسم، سکته ، بدون هيچ اسانس و افزودني شيميايي، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

9
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

  1. ناشناس
    24 بهمن 1402

    دارای سوزش اداری بهم معرفی کنین

  2. سرور
    24 خرداد 1402

    سوزش دارم خیلی ناراحتم نمیدونم چکار کنم

    • ناشناس
      2 شهریور 1402

      سلام من سوزش ادرا دارم باید چیکار کنم

      • عطارک
        5 شهریور 1402

        درود بر شما

        در مقاله 8 روش خانگی برای درمان سوزش ادرار را گفتیم؛ به دلخواه یکی از درمان ها را انتخاب و مصرف کنید تا بهبودی حاصل شود.

        شاد و پیروز باشید

        • ناشناس
          4 آذر 1402

          سلام
          من حدود دو ماه هست که وقتی آب زیاد نمی‌خورم ، ادرارم غلیظ و تیره و کم با سوزش دفع میشه و سوزش آن را بعد از تخلیه تا کف دستم و تو سینه ام حس میکنم ، وقتی هم آب زیاد مصرف کنم ، مثانه ام احساس پر بودن و احساس دفع دارم . تحمل نگهداری ادرار در من کاهش یافته

          • ناشناس
            5 بهمن 1402

            چای کم رنگ یا آب فروان بخورید برای سوزن ادرار خیلی مفید

  3. هوریه
    26 خرداد 1401

    من‌سوزیش‌دارم‌باید‌چی‌کرد

    • سوزی
      24 خرداد 1402

      سوزش چه دارویی داره

      • فاطمه
        16 دی 1402

        چه دارویی برای سوزش ادار مصرف کنم

0