topNotif

درمان سنگ کلیه با گل قاصدک

4502 بازدید
15 آبان 97
بهاره
,,

درمان سنگ کلیه با گل قاصدک

امروزه مشکل سنگ کلیه، با توجه به رژیم غذایی بد و معمولا نامنظم، بسیار رایج است. با این حال این بیماری نیز می تواند ژنتیکی باشد. در واقع، هنگامی که نمک و دیگر مواد معدنی (مانند مواد موجود در ادرار) در تماس با یکدیگر قرار می گیرند، تشکیل سنگ شروع می شود.

اندازه سنگ کلیه می تواند متفاوت باشد. بعضی از سنگ ها مانند دانه های شن و ماسه بسیار کوچک هستند، اما برخی از آنها بسیار بزرگ هستند. به طور معمول، سنگ های کوچک از طریق ادرار خارج می شوند، اما اندازه بزرگ سنگ ها نمی توانند خارج شوند. برخی از افراد مبتلا به سنگ کلیه ترجیح می دهند که با عمل جراحی سنگ ها را از بین ببرند، اما این کاملا اشتباه است، چرا که بسیاری از سنگ ها با دارو درمانی و درمان های خانگی دفع می شوند. توصیه ما این است که برای خلاص شدن هر چه سریع تر سنگ کلیه می توانید از گل قاصدک برای درمان استفاده کنید.

درمان سنگ کلیه با گل قاصدک

درمان سنگ کلیه با گل قاصدک

علل و علایم سنگ کلیه

عمدتا رژیم غذایی نامناسب و نامنظم تاثیر زیادی در تشکیل سنگ کلیه دارد. برای مثال مصرف بیش از حد کلسیم و ویتامین ث باعث بروز چنین مشکلی می شود. همچنین مصرف بی رویه الکل باعث ایجاد سنگ کلیه می شود. علاوه بر رژیم غذایی بد اختلال در غده تیروئید و دفع بیش از حد کلسیم از ادرار نیز می تواند مشکل سنگ کلیه را به وجود آورد. اولین نشانه سنگ کلیه، درد شدید کلیه است که به دلیل مسدود شدن مجاری ادراری توسط سنگ ایجاد می شود. از دیگر نشانه ها می توان به اسهال، استفراغ، تهوع و ادرار همراه با خون اشاره کرد.

درمان سنگ کلیه با ریشه گل قاصدک

گل قاصدک برای از بین بردن سنگ کلیه بسیار مفید است. همچنین برای پاکسازی سنگ و حفظ و نگه داری کلیه کارساز است. علاوه بر اینکه به سلامت کلیه کمک کرده و به عنوان  یکی از داروهای خانگی برای سنگ کلیه عمل می کند، باعث تحریک تولید صفرا نیز می شود. این امر به افزایش تولید ادرار، از بین بردن مواد زائد بدن، و بهبود هضم کمک می کند. در گل قاصدک، ویتامین آ، ب، ث، دی و مواد معدنی مختلف مانند پتاسیم، آهن و روی وجود دارد.

برای درمان سنگ کلیه چند قاشق از برگ یا ریشه گیاه قاصدک را در آب جوش ریخته و بعد از 15 دقیقه، دوبار در روز میل کنید. علاوه بر دمنوش می توانید عصاره تازه آن را نیز مصرف کنید. همچنین اگر ریشه تازه گل قاصدک را پیدا کردید، می توانید عصاره آن را گرفته و استفاده نمایید. این عصاره طعم و مزه تلخ دارد، بنابراین می توانید پوست پرتقال، زنجبیل و سیب را با آن مخلوط کنید. شما می توانید این عصاره را 3 تا 4 بار در روز بنوشید. اگر این گل را پیدا نکنید، می توانید از چای آماده این گل که در بازار وجود است تهیه کرده و آن را مصرف کنید.

توجه : از تمام گیاه قبل از گل دادن استفاده کنید، مصرف برگ ها در موقع گل دادن و ریشه تنها در پاییز مناسب است.

 

همچنین بخوانید: درمان طبیعی سنگ کلیه با عرقیات معجزه گر گیاهی

 

دیگر خواص گل قاصدک

گل قاصدک همچون یه سم زدا برای بدن عمل می کند و بسیاری از مواد زائد بدن را از بین می برد. گل قاصدک مسهل، تقویت کننده سیستم گوارش، موثر در درمان بیماری های کبدی، تب بر، مدر و در درمان بی خوابی نیز موثر است.

دیگر نسخه های مفید برای درمان سنگ کلیه

خیار چنبر تلخ (کدو تلخ)

خیار چنبر تلخ (کدو تلخ) بسیار تلخ است و معمولا مردم آن را کمتر استفاده می کنند اما در درمان سنگ کلیه مانند یک اکسیر کار می کند. کدو تلخ شامل منیزیم و فسفر، که از تشکیل سنگ پیشگیری می کند.

انگور

آلبومین و کلرید سدیم در انگور بسیار کم است، بنابراین در درمان سنگ های کلیه در نظر گرفته می شود. همچنین انگور به عنوان یک ادرار آور طبیعی، حاوی نمک پتاسیم و آب فراوان است.

موز

مصرف موز مشکل سنگ کلیه را حل می کند، زیرا حاوی ویتامین ب 6 است. ویتامین ب 6 از تشکیل کریستال های اکسیژن جلوگیری می کند. علاوه بر ویتامین ب 6، دیگر ویتامین های ب، در درمان سنگ کلیه ها بسیار هستند. بر اساس یک تحقیق، مصرف روزانه 100 تا 150 میلی گرم ویتامین ب می تواند در درمان سنگ کلیه مفید باشد.

آب لیمو و روغن زیتون

مخلوطی از آب لیمو و روغن زیتون یکی از موثرترین داروهای طب طبیعی برای کلیه است. اولین علامت سنگ درد است. در مورد درد، مصرف 60 گرم آب لیمو مخلوط با همان مقدار روغن زیتون ارگانیک سودمند است. آب لیمو و روغن زیتون برای سلامتی مفید بوده و همچنین به راحتی در دسترس هستند.

گیاه سلمک (سلمه تره)

گیاه سلمک (سلمه تره) در از بین بردن سنگ کلیه ها بسیار موثر است. برای این کار، نیم کیلوگرم از آن را در آب بجوشانید. سپس کمی فلفل سیاه، زیره و سنگ نمک در این آب مخلوط کنید. نوشیدن این آب چهار بار در روز بسیار مفید است.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

گل قاصدک را با خواص درمان کم خونی، کنترل دیابت، سلامت استخوان، چشم، کبد، کلیه ها، کاهش کلسترول و فشار خون بالا، سلامت پوست و مو، درمان یبوست و اسهال، کاهش وزن، بدون هیچ اسانس و افزودنی شیمیایی، از فروشگاه عطارک تهیه نمایید.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

1
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

  1. نورالدین نصیری
    5 بهمن 1401

    برای درد دندان به زبان ترکی گوش اوزوی یعنی انگور پرنده موثراست

0