درمان سوختگی پوست با 13 نسخه گیاهی و شفابخش در طب سنتی

3487 بازدید
14 دی 97
بهاره
,,

درمان سوختگی پوست با 13 نسخه گیاهی و شفابخش در طب سنتی

سوختگی نوعی آسیب به پوست و گوشت می باشد که در اثر گرما، مواد شیمیایی، برق، اصطکاک و یا تابش ایجاد می گردد. سوختگی ها می توانند به لایه های گوناگون بافت ها آسیب بزنند و درمان آن به شدت جراحت بستگی دارد. گاهی سوختگی ممکن است همراه با تاول باشد که باید در درمان آن دقت لازم داشت. گاهی سوختگی ها کوچک بوده و در حدی نیستند که به پزشک مراجعه کنید. بنابراین، می توان این نوع سوختگی ها را در خانه درمان کرد. در طب سنتی، گیاهان دارویی فراوانی جهت درمان سوختگی توصیه می شود. در این مقاله، درمان سریع سوختگی پوست با 13 نسخه گیاهی و شفابخش در طب سنتی را بیان خواهیم کرد.

 

درمان سوختگی پوست با 13 نسخه گیاهی و شفابخش در طب سنتی

درمان سوختگی پوست با 13 نسخه گیاهی و شفابخش در طب سنتی

 

درمان سوختگی پوست با 13 نسخه گیاهی

نسخه اول

20 گرم کندر را با 50 گرم سقز درخت بنه (چاتلانقوش) مخلوط نمایید. این مخلوط را بر روی نواحی سوختگی قرار دهید.

نسخه دوم

20 گرم پودر صندل را با 10 گرم گیاه آسیاب شده تانبول (تنبول) را با هم مخلوط نمایید. سپس، 50 گرم روغن کوهان شتر را به آن افزوده و بر روی نواحی آسیب دیده بگذارید. این ضماد جهت درمان سوختگی بسیار موثر است.

نسخه سوم

یک قاشق غذاخوری از عصاره گیاه تاجریزی را با 2 قاشق غذاخوری گلاب مخلوط نمایید. سپس، 50 گرم روغن کوهان شتر را به آن بیافزایید. حال این ضماد را جهت درمان سوختگی ها بر روی موضع قرار دهید.

نسخه چهارم

برای تهیه این ضماد به 50 گرم روغن گل نیاز دارید. روغن گل ترکیبی از روغن زیتون، گورگیاه و گل محمدی است. برای تهیه روغن گل ابتدا گور گیاه و گل محمدی خشک شده را به خوبی بکوبید و در روغن زیتون بریزید. هر هفته یک بار مواد داخل روغن (گور گیاه و گل محمدی) را تازه اضافه کنید و بعد از سه مرتبه تکرار این عمل روغن گل آماده می شود. لازم به ذکر است که از میزان گور گیاه به نسبت روغن زیتون یک به چهار است. یعنی هر میزان گور گیاه اضافه کنید چهار برابر آن روغن زیتون نیاز است. میزان گل محمدی هم به دلخواه و میزانی که شما لازم دارید بستگی دارد.

حال که روغن گل آماده شد معادل هر میزان روغن گل همان میزان زرده تخم مرغ نیاز است. مثال اگر 50 گرم روغن گل دارید، 50 گرم زرده تخم مرغ نیاز است. حال روغن و گل و زرده تخم مرغ را با هم مخلوط نموده و بر روی نواحی سوختگی قرار دهید. این مخلوط برایدرمان سوختگی های شدید بسیار موثر است.

 

همچنین بخوانید:  سوختگی و مهارت های لازم آن

 

نسخه پنجم

30 گرم آرد جو را به عدد زرده تخم مرغ اضافه کرده و خوب مخلوط کنید. حال، یک قاشق غذاخوری عرق کاسنی و یک قاشق غذاخوری روغن گل سرخ را افزوده و مخلوط کنید. استعمال این این نسخه جهت درمان سوختگی بسیار مفید است.

نسخه ششم

عدس را بپزید و له نمایید. دو قاشق غذاخوری از عدس له شده را به 100 گرم روغن گل (ترکیبی از روغن زیتون، گورگیاه و گل محمدی است که طرز تهیه آن در نسخه چهارم شرح داده شد) اضافه کنید. این مواد را به خوبی مخلوط کرده و بر روی موضع سوختگی قرار دهید.

نسخه هفتم

200 گرم گل (خاک) ارمنی (خاکی سرخ رنگ که خاصیت درمانی دارد) را با 50 گرم سرکه مخلوط نمایید. سپس، این ضماد را بر روی نواحی سوختگی قرار دهید.

 

درمان سوختگی پوست با 13 نسخه گیاهی و شفابخش در طب سنتی

درمان سوختگی پوست با 13 نسخه گیاهی و شفابخش در طب سنتی

 

نسخه هشتم

20 گرم شاهدانه را آسیاب کنید. سپس، مقدار اندکی آهک شسته شده و 20 گرم سفید آب به آن بیافزایید. حال، یک لیوان سفیده تخم مرغ، مقدار کمی شیر و یک استکان روغن گل (طرز تهیه آن در نسخه چهارم شرح داده شد) اضافه کنید. تمامی مواد مزبور را مخلوط نموده و بر روی موضع سوختگی ضماد نمایید.

نسخه نهم

20 گرم برگ های خشک شده گیاه پنیرک را به 30 گرم روغن گل (طرز تهیه آن در نسخه چهارم شرح داده شد)، 30 گرم عصاره (آب) گیاه تاجریزی، 30 گرم آب گشنیز و مقدار کمی آب سرد اضافه کنید. مواد مزبور را به خوبی مخلوط نمایید و جهت درمان سوختگی بر روی موضع بمالید.

نسخه دهم

50 گرم آهک شسته شده، 20 گرم گل اندلسی (اسپانیایی)، 100 گرم روغن گل (طرز تهیه آن در نسخه چهارم شرح داده شد)، 100 گرم روغن زیتون، 20 گرم موم عسل، 3 عدد سفیده تخم مرغ و مقدار کمی سرکه را به خوبی با هم مخلوط نمایید. سپس، این ضماد را بر روی نواحی سوختگی قرار دهید.

نسخه یازدهم

30 گرم برگ چغندر و 20 گرم برگ کلم خرد کرده و 50 گرم آهک، 50 گرم روغن گل (طرز تهیه آن در نسخه چهارم شرح داده شد) و 30 گرم موم عسل به آن ها اضافه کنید و روی موضع ضماد نمایید. استعمال این این نسخه جهت درمان سوختگی بسیار مفید است.

نسخه دوازدهم

50 گرم برگ درخت گز و 50 گرم گیاه خرنوب را در 100 گرم روغن کوهان شتر مخلوط نمایید. سپس، این ضماد را بر روی نواحی سوختگی قرار دهید.

نسخه سیزدهم

20 گرم پوست درخت صنوبر، 20 گرم پونه کوهی، 10 گرم مردار سنگ (سنگ مرداب)، 30 گرم آهک، 20 گرم گل اندلسی، 20 گرم گل رومی، 10 گرم سفید آب، 10 گرم هفت بند، 10 گرم برگ لبلاب، 20 گرم سوسن، 50 گرم عصاره برگ ختمی، 50 گرم عصاره (یا روغن) پنیرک، یک گرم زعفران، 10 گر بذر (تخم) پیاز، 10 گرم موم عسل، 50 گرم روغن گل (طرز تهیه آن در نسخه چهارم شرح داده شد) را با مقداری آب مخلوط نمایید. این مواد را به خوبی مخلوط کرده و بر روی موضع سوختگی قرار دهید.

نکته: در صورت بروز سوختگی های شدید از درمان های خانگی اجتناب کرده و هر چه سریعتر به پزشک یا بیمارستان مراجعه نمایید.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

گل ختمی سفید را با خواص درمان برونشیت، درمان سرماخوردگی و گلو درد، تنظیم عادت ماهیانه، کنترل و تنظیم قند خون، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0