topNotif

درمان سکته مغزی با راه حل های طبیعی که همه باید بدانند

1657 بازدید
18 آذر 97
سمانه
,
بروزرسانی شده در تاریخ 26 آذر 1400

درمان های طبیعی سکته مغزی

سکته مغزی یا حمله فلجی

این بیماری که در اصطلاح پزشکی سکته یا خونریزی مغزی نامیده می شود معمولا به عنوان فلج یا حمله فلجی شناخته شده است ویکی از سخت ترین و خطرناک ترین بیماری هاست. گرچه گاهی ممکن است جوانان قربانی آن شوند لیکن در میان سالان بیشتر شایع و متداول است. در بعضی موارد بهبود کامل دیده می شود حتی اگر تحت درمان پزشکی قرار گرفته باشند. لیکن اگر درمان منحصرا و کاملا طبق موازین درمان طبیعی انجام گردد بهبودی کامل به مراتب بیشتر خواهد بود.

علت اصلی سکته مغزی

علت اصلی سکته مغزی پاره شدن رگ های خونی مغز در نتیجه بالا رفتن زیاد از حد فشار خون به سبب ناراحتی های شدید عصبی، خستگی و کارهای سنگین غیرعادی است. گاهی علایم مشخصی که احتمال بروز سکته را نشان دهد وجود ندارد لیکن غالبا علایم اخطار کننده ای ظاهر می گردد. سردرد، سرگیجه، سنگینی در گفتار، کندی هوش (همراه با افزایش قابل ملاحظه فشار خون) علایم هشدار دهنده ای هستند که طبیعت نزدیک شدن اختلال را به وسیله آن ها خاطر نشان می سازد.

درمان سکته مغزی

درمان سکته مغزی

علائم سکته مغزی:

موقعی که سکته پیش می آید سردرد شدید و استفراغ همراه با عرق فراوان بروز می کند و پس از آن حالت اغما توام با خرخر بلند به بیمار دست می دهد. با این حال سکته هایی وجود دارند که فاقد علایم کلاسیک مذکور هستند. ممکن است سکته به مرگ بیمار ختم شود لیکن بیشتر اوقات منجر به فلج یک طرف بدن در نتیجه وارد آمدن فشار خون روی بعضی مراکز عصبی نواحی مغزی می گردد.

هر چه دوره نقاهت بیشتر ادامه یابد از شدت آن کاسته می شود تا آن که در بعضی موارد به بهبود کامل و بازگشت قدرت حرکت در دست و پای فلج شده منتهی گردد لیکن در اغلب موارد از بین رفتن دایمی نیروی حرکت در یک دست یا پا همراه با فقدان قوای عقلانی و هوشی و قدرت تکلم دیده می شود.

درمان سکته مغزی

درمان طبیعی سکته مغزی در صورتی که به طور صحیح انجام پذیرد غالبا منجر به بهبود کامل می گردد لیکن لازم است سابقه معالجات قبلی پزشکی و شدت سکته را نیز در نظر گرفت. اولین شرط لازم امساک در غذاست، بیمار را باید در چند روز اول در امساک کامل نگاه داشت و در صورتی که توانایی آشامیدن داشته باشد آب و پس از آن آب پرتقال به او داد.

امساک باید چند روز ادامه یابد تا آن که حقیقتا خطر برطرف شود و سپس می توان مواد خوراکی نسبتا جامد برای او تجویز کرد. در این موقع نباید به جز میوه تازه چیز دیگری به او بدهند دادن مواد مغذی مانند سوپ جوجه یا آبگوشت، شیر و غیره به شخص سکته کرده اشتباه بزرگی است زیرا باعث بروز تاخیر و اشکال در بهبود کامل بیمار می گردد.

نکته:

یکی از مهمترین عوامل در طول مدت درمان پاکسازی صحیح روده هاست. باید روزی دو مرتبه (در 2-3 روز اول شروع درمان) با تنقیه آب گرم روده های بیمار را پاک کرد و از آن پس تا هنگامی که روده ها کار خود را به خوبی انجام دهند شبی یکبار این کار را انجام داد. قرار دادن کمپرس آب سرد روی سر در بعضی موارد از لحاظ تسکین درد بسیار مفید واقع می گردد.

 

همچنین بخوانید: نحوه درمان سکته مغزی

 

اگر درمان را به طریق فوق در مورد بیمار اجرا کنیم و امساک کامل را تا ناپدید شدن علایم بیماری عملی سازیم (توام با تنقیه) و در مواقعی که غذای جامد لازم می شود فقط از میوه های مختلف استفاده کنیم اغلب بیماران مبتلا به سکته مغزی به زودی تا آخرین حد ممکن بهبودی حاصل خواهند کرد. پس از آن به ماساژ ملایم دست و پای آسیب دیده همراه با درمان به وسیله اعمال یدی بپردازند. شیر تازه نجوشیده را نیز میتوان به رژیم غذایی افزود و در دوره نقاهت از میوه و شیره و پس از آن از برنامه غذایی کامل هفتگی استفاده کرد.

هرگز در دادن غذا به بیمار نباید عجله به خرج داد بلکه تا آنجا که ممکن است باید از مواد سبک مانند میوه و سبزی های مختلف تازه استفاده کنند و به هیچ عنوان هیچ گونه دارویی به بیمار داده نشود. اگر برای بیمار امکان داشته باشد می تواند حمام سولفات منیزی را هفته ای دو بار همراه با تمرین های لازم عملی سازد و نیز مشت مال صبحگاهی و اسفنج را همه روزه اجرا کنند. به علاوه باید بیمار را به زندگی منظم تشویق کنند و او را از مصرف نوشابه های الکلی و کشیدن سیگار برحذر داشت. هوای پاک و تمرین خارج از منزل، رژیم غذایی صحیح، برخورداری از زندگی سالم و تمیز از حملات سکته جلوگیری خواهد کرد.

توجه:

از هرگونه تحریکات عصبی، اضطراب ها، کشش ها و خستگی های عصبی شدید باید بپرهیزید. تمام کسانی که دچار سکته مغزی شده اند حتما درمان ازدیاد فشار خون که در مطالب دیگر گفته شده است، را مطالعه کنند.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

عرق زنجبیل را با خواص تقویت معده و کبد، نیرو دهنده قوای جنسی، ضد تهوع و استفراغ، رفع مسمومیت غذایی، ضد نفخ، درمان بلغم، تقویت حافظه، بادشکن، بدون هيچ اسانس و افزودني شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0