topNotif

درمان طبیعی چیست؟

1626 بازدید
03 آبان 97
سمانه
,
بروزرسانی شده در تاریخ 25 آذر 1400

درمان طبیعی چیست؟

روش درمان بیماری که امروزه به نام پزشکی غیر رسمی یعنی روشی با استفاده از وسایل طبیعی شناخته شده در حدود 400 سال قبل از میلاد مسیح توسط بقراط، پدر علم پزشکی، توصیف شده است.

درمان طبیعی بر مبنای نظریه ای است که عقیده دارد بیماری تنها در نتیجه تلاش بدن در رفع موانعی که در راه انجام وظیفه دستگاه ها پیدا شده اند به وجود می آید. این موانع در داخل بدن افراد وجود دارند نه خارج بدنشان، بنابراین به جای اینکه بیماری را دشمن بدن بدانیم و برعلیه آن بجنگیم باید آن را به صورت رویداد مناسب و متداولی بنگریم و چنین پنداریم که بیماری در حقیقت جز تلاش بدن نیست، بنابراین در می یابیم بیماری به طور مستقیم با طرز زندگی، عادات و آداب افراد ارتباط دارد و در واقع محصول مستقیم این عادت و روش های زندگی افراد است.

قدرت درمان کنندگی بیماری همواره و مطلقا در داخل بدن خود بیمار قرار دارد و بیمار هر چه زودتر عادات نادرست زندگی و اعمال مضری را که مانع فعالیت بدنش شده ترک کند زودتر درمان خواهد شد و این فلسفه ای است که مکتب درمان طبیعی آن را ارائه می دهد و بدین وسیله مردم را راهنمایی می کند.

درمان طبیعی چیست؟

درمان طبیعی چیست؟

سه اصل اساسی

سه اصل اساسی درمان طبیعی از روی فرضیه طبیعت و درمان بیماری سرچشمه نگرفته اند بلکه محصول استنباط های منطقی اند که پس از یک قرن درمان طبیعی به دست آمده اند.

اولین و اساسی ترین اصل درمان طبیعی

این است که کلیه بیماری ها معلول یک علت مشابه اند که همانا جمع شدن مواد زاید و مضر در دستگاه های بدن و تلاش برای دفع آنهاست. این مواد زاید در نتیجه سال ها زندگی غلط و به کار بردن روش های نادرست حاصل شده بر روی هم در بدن انبار می شوند که مهمترین این روش ها عبارت اند از تغذیه غلط، عدم مراقبت از بدن و داشتن عادات و رسومی که موجب خستگی اعصاب می شوند مانند اضطراب، کار بیش از اندازه و هر نوع افراط و اعتیادی که در زندگی انجام شده است.

از این نخستین اصل درمان طبیعی چنین نتیجه گرفته می شود که یگانه راه درمان و رفع بیماری به کار بردن روش هایی است که بتواند سموم دستگاه های بدن را که مانع گردش چرخ های محرکه اش می شوند به خارج بریزند و تنها راه رسیدن به این مقصود استفاده از درمان طبیعی است.

دومین اصل درمان طبیعی

این است که بدن همواره می کوشد تا انسان را در وضع خوب نگاه دارد ولو هر قدر با آن بدرفتاری شده باشد. بیماری های حادی مانند تب های گوناگون، سرماخوردگی، اسهال، جوش های مختلف پوست، تورم و التهاب و غیره چیزی جز سعی و تلاش خودزای قسمتی از بدن برای دفع مواد مضر انباشته شده که مانع انجام وظیفه اعضای مربوط می شوند، نیست.

به علاوه کلیه بیماری های مزمن از قبیل بیماری های دریچه قلب، دیابت، بیماری های کلیوی، رماتیسم، برونشیت و غیره در حقیقت نتیجه متوقف شدن همان بیماری های حاد به علت به کار بردن روش های درمان طبی رسمی است. بنابراین از نظر درمان طبیعی هنگامی که طبیبی بیماری حادی را با عوامل دارویی، سرم ها، ضد سم ها و غیره درمان می کند و یا آن را زیر چاقوی جراحی می گذارد تنها کاری که انجام می دهد این است که سموم حاصله یعنی مواد زاید و مضر بدن را که باید از بدن خارج می گردند تقویت می کند و در واقع با وارد کردن دارو به بدن بر غلظت سم های موجود در بدن می افزاید و اساس ایجاد بیماری مزمنی را فراهم می سازد.

واضح است نوع بیماری مزمنی که در هر فرد تولید می شود خواه روماتیسم یا بیماری کلیوی، آسم، دیابت و … به ساختمان بدن و استعدادهای ارثی او بستگی دارد، هر بیماری مزمنی در درجه اول بر اثر متوقف ساختن بیماری حاد به وسیله درمان غلط طب رسمی ایجاد می گردد.

سومین اصل درمان طبیعی

این است که بدن در درون خود دارای قدرت اعاده سلامت است. به شرط آنکه بتواند با روش های درمانی به کار رفته این توانایی خود را ظاهر کند و این همان موضوعی است که گفته اند قدرت درمان بیماری در دست طبیب نیست بلکه در بدن خود بیمار است.

 

همچنین بخوانید: چه کسانی نباید از داروهای گیاهی استفاده کنند

 

روش های درمان طبیعی

اجرای درمان طبیعی بر اساس سه اصل مذکور بنیان گذاری شده است و روش هایی به کار برده می شود که بدن را در بازگشت به وضع عادی و طبیعی کمک کند نه آن که مانع کارش گردد، با استفاده از اینگونه روش هاست که درمان کنندگان طبیعی در کشورهای پیشرفته به موفقیت های چشمگیری نایل شده اند.

مهمترین ویژگی هایی که در این باره به کار می روند عبارتند از:

امساک در غذا، که قوی ترین عامل درمان کننده است که به وسیله آن فراورده های مضر و زاید که بذر بیماری را در بدن انسان می افشانند به آسان ترین و ساده ترین راه به خارج رانده می شوند.

رژیم غذایی، تغذیه نادرست بزرگترین عامل ایجاد بیماری است و تنها با اتخاذ رژیم غذایی صحیح است که می توان از جمع شدن بیشتر مواد سمی و زاید در دستگاه های مختلف بدن جلوگیری کرد. در این موقع است که خون تصفیه شده و کلیه دستگاه های بدن با بالاترین حد کارایی وظایف خود را انجام می دهند.

آب درمانی، علاوه بر وجود ذرات پاکیزه کننده و قوت دهنده ای که در آب گرم یا سرد نهفته است، در نتیجه درمان با آب مواد موجود در روده بدون توسل به داروی ملین و مسهل سمی و مضری که در طب رسمی به کار می روند به خارج رانده می شوند. به علاوه با آن می توان تب و تورم و التهاب را به کمک ضماد مرطوب تخفیف و تسکین داد.

تدابیر بهداشتی و اصلاح کننده ساختمان عمومی بدن، تنها با انجام تمرین های خاص، تنفس عمیق، مراقبت کافی از پوست بدن، استفاده از نور خورشید، هوای تمیز سلامت را تضمین کرد.

روماتیسم ، عوامل روانی نقش مهمی در درمان بیماری ها دارند و از عوامل لازمی به شمار می روند که می توانند مانند سایر عوامل چهارگانه فوق بسیار موثر باشند.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

عرق بوقناق را با خواص تحریک کننده ی آنزیم های کبدی، افزایش دهنده ی انسولین، درمان دیابت، بدون هیچ اسانس و افزودنی شیمیایی، از فروشگاه عطارک تهیه نمایید.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0