درمان عفونت های رحمی با طب سنتی

18686 بازدید
08 دی 96
سمانه
,

کم دردسرترین درمان عفونت های رحمی با طب سنتی

درمان عفونت های رحمی : رحم از کیسه ای ماهیچه ای و تو خالی که حدود 4/5 سانتیمتر طول با وزن تقریبا 80 گرم، تشکیل شده و به شکل گلابی پهن شده ای است که قسمت باریک آن به طرف پایین و قسمت پهن آن رو به بالاست و آن را تنه رحم می گویند و قسمت باریک آن را گردن رحم گویند.

به دو گوشه فوقانی آن دو لوله باریک متصل است که به لوله شیپوری موسوم اند، رحم یکی از اعضای بدن بانوان است که طب سنتی درمان هایی برای بیماری های مرتبط با آن ارائه داده است، در این مطلب درمان عفونت های رحمی را به شما معرفی می کنم.

 بواسیر رحم !

همچنان که در مقعد دانه ها و زایده هایی پیدا می شود در رحم نیز ممکن است پیدا شود، برای درمان آن مغز هسته زردآلو و مغز هسته شفتالو(هلو) را به صورت روغن درآورید و بر موضع بمالید، جوشانده گندم نیم کوب شده را در آب نیم گرم بریزید و با آن شستشو نمایید، چوب گز، مازو، جفت بلوط (پوست بلوط) همه را خوب بجوشانید و روغن گل سرخ به آن اضافه نمایید و رحم را تنقیه نمایید.

تخم خربزه، تخم خیار، مغز تخم کدو، تخم خشخاش، صمغ، نشاسته، کتیرا و رب ریشه شیرین بیان را خوب بکوبید و هر بار یک قاشق مرباخوری با یک استکان شربت خشخاش و یک قاشق موم که در روغن کنجد داغ شده باشد، بنوشید. جو را در آب و کشک بجوشانید، صاف کنید و ریشه شیرین بیان را جوشانده و صاف کنید و مخلوط این دو را در رحم تنقیه کنید.

"<yoastmark

برای جوش رحم : ناخنک، شنبلیله و تخم کتان را بجوشانید و خود را در آن بشویید.

برای سوزش و جوش رحم : شربت نارنج، انار، سکنجبین، شیره خرفه، آش جو و کشک، آش غوره، آش سماق و تمبر هندی میل کنید.

ورم رحم : تخم کرفس، بادیان از هر کدام 4 مثقال پوست ریشه بادیان، پوست ریشه کرفس از هر کدام 8 مثقال به صورت نیم کوب در یک لیتر آب بجوشانید و از این جوشانده میل کنید. شنبلیله، بابونه، برگ کلم یا روغن کنجد، موم و لعاب اسفرزه را خوب پخته و به صورت ضماد روی فرج بگذارید.

حمام ته نشین از چهار گیاه شامل : گل ختمی، گیاه کلم، گل بنفشه و بابونه را جوشانده و از آن استفاده کنید برای ورم رحم مفید است، خوردن شربت عناب و آب انار، لعاب به دانه، لعاب اسفرزه یا شکر سرخ برای درمان ورم رحم مفید است.

 

همچنین بخوانید:  گیاهان دارویی مفید برای بیماری های رحم

 

دیگر درمان های بیماری رحم :

درد رحم : دانه های کوبیده سیاه دانه با عسل برای تسکین درد رحم پس از زایمان تجویز می شود.

تره : برگ کوبیده تره به تنهایی و با داروهای مناسب پاک کننده ترشح رحم و ضدعفونی کننده آن است، چنانچه تره را با سرکه و نمک بپزید و آب آن را به صورت حمام ته نشین (از قسمت پایین تنه در محلول آبی نشستن) از آن استفاده کنید، ورم رحم درمان می شود. برای دمل رحم انجیر و خردل را بجوشانید و به صورت تنقیه استفاده کنید.

خارش رحم :

در اثر زیادی آلبومین (نوعی پروتئین) می باشد، بنابراین برای درمان و رفع آلبومین بکوشید از خارش و مالش با دست کثیف جدا بپرهیزید، پوست خیار را تازه تازه بکوبید و مانند خمیر در موضع خارش قرار دهید، یک روز در میان یک استکان آبغوره میل کنید.

عناب را بخیسانید و صاف کرده و میل کنید، در مواقع شدت خارش از خوردن پیاز و بادمجان و نمک بپرهیزید.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

تباشیر را با خواص شادی بخش، تقویت معده، تسکین التهاب، رفع عطش، ضد استفراغ صفراوی، ضد اسهال خونی، تقویت اعضای ضعیف بدن، برطرف کننده تب های تند، ضد جوش و کورک، برطرف کننده زخم های دهان به ویژه در کودکان، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

1
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

  1. فاطمه زاده
    28 خرداد 1402

    سلام من لوله ی رحمم لوله ی سمت چپ بسته س ولوله ی سمت راست چسبندگی داره گفتن از روغن خشخاش استفاده کن الانم خریدم ولی نمیدونم چطور ازش استفاده کنم لطفاراهنمایی کنید

0