topNotif

درمان فرو رفتن ناخن در گوشت انگشت پا

2833 بازدید
05 دی 96
سمانه
بروزرسانی شده در تاریخ 4 دی 1400

روش های درمان فرو رفتن ناخن در گوشت انگشت پا

اگر شما یکی از افرادی باشید که ناخنش در گوشت فرو می رود، می توانید بفهمید که فرو رفتن همیشگی ناخن در اطراف آن تقریبا مثل این می ماند که فیلی انگشتانتان را لگد کند و بعد یک خرچنگ آن را گاز بگیرد.

مشکل با رشد ناخن و یا فرو رفتن در نسج اطراف ناخن آغاز می شود. در افرادی که تحدب (برآمده بودن) ناخن های پا بیشتر است زمینه مساعدتری برای گرفتار شدن به این مسئله وجود دارد. هر چند هدف بلند مدت ما این است که از بروز این مشکل پیشگیری کنیم، ولی فعلا می خواهیم درد پا را تسکین دهیم. با خواندن این مقاله نیل به هر دو هدف میسر می شود.

درمان فرو رفتن ناخن در گوشت انگشت پا

درمان فرو رفتن ناخن در گوشت انگشت پا

نرم کردن ناخن و پوست اطراف آن

داروهای مجاز بدون نسخه فراوانی وجود دارد که می توانند به نرم شدن ناخن و پوست اطراف آن و در نتیجه تسکین درد کمک کنند. اما قبل از استعمال، دستور مصرف را مطالعه کنید و در صورت داشتن مرض قند یا اختلال در گردش خون از مصرف آن ها بپرهیزید و یا از جوشانده های طبیعی مثل بابونه به این منظور استفاده کنید.

برای احساس راحتی بیشتر از پنبه استفاده کنید

ماموریت شما آن است که به رویش کناره های ناخن پا، درست بر روی پوست، کمک کنید. ماموریت خود را با گذاشتن پاها در آب گرم جهت نرم شدن ناخن ها شروع کنید. پاها را با دقت خشک کنید و سپس باریکه ای، نه یک توده، از پنبه استریل را در فاصله بین کناره های ناخن و گوشت، زیر آن قرار دهید.

وجود پنبه در این نقطه سبب می شود ناخن به مرور زمان کمی بالاتر قرار بگیرد و هنگام رویش از کنار بافت اطراف ناخن عبور کرده و داخل آن فرو نمی رود. تکه پنبه را تا زمانی که ناخن بدون فرو رفتن در بافت اطراف رشد کند، هر روز تعویض کنید.

کفش مناسب بپوشید

پوشیدن کفش های محکم و راحت را برای انجام کار های منزل پیشنهاد می کنیم. اگر در محل کار خود مجبور به بلند کردن اجسام سنگین هستید، پوشیدن کفش کار که دارای سر پنجه های فلزی مخصوص کار (کفش ایمنی) است را توصیه می کنیم، این کفش ها از ناخن در برابر ضربه محافظت می کند.

 

همچنین بخوانید:  طرز تهیه دمنوش تسکین دهنده پا درد

 

شکاف به شکل عدد 7 بر روی ناخن نیندازید

مردم تصور می کنند علت فرو رفتن ناخن در گوشت بزرگ بودن بیش از حد آن است و فکر می کنند با ایجاد یک شکاف به شکل 7 در وسط ناخن، کناره های ناخن، در جهت پر کردن این شکاف رشد می کند و در نتیجه در گوشت اطراف ناخن فرو نمی رود. این باور کاملا غلط بوده و ناخن ها تنها از عقب به سمت جلو رشد می کنند.

بگذارید ناخن ها نفس بکشند

پوشیدن کفش های تنگ و نامناسب به راحتی می توانند موجب فرو رفتن ناخن در گوشت شوند، به ویژه اگر تحدب ناخن ها زیاد باشد. باید از پوشیدن کفش های نوک تیز یا تنگ که به ناخن ها فشار می آورند، اجتناب نمود. همچنین جوراب های تنگ هم همین اثر را دارد.

دقت در کوتاه کردن ناخن

هرگز ناخن ها را از ته نگیرید. به منظور جلوگیری از ترک خوردن ناخن ها، آن ها را قبل از کوتاه کردن در آب گرم بگذارید، سپس آن ها را با یک ناخن گیر تیز، قوی و بزرگ و دارای تیغه صاف، کوتاه کنید. هرگز ناخن ها را هلالی کوتاه نکنید، زیرا این کار باعث می شود کناره های ناخن هنگام رویش به داخل پوست فرو روند. ناخن ها را به حدی باید کوتاه کرد که از انگشتان در برابر فشار و سایش محافظت کنند. اگر تصادفا ناخنی شکست و یا آن را از ته گرفتید، کناره های آن را به وسیله سوهان ناخن، گرد کنید تا تیز نباشد و در اطراف فرو نرود.

تذکر

اگر اجازه دهید فرو رفتن ناخن در پوست به یک عفونت جدی تبدیل شود، ممکن است در نهایت باعث بروز مشکلاتی مانند قانقاریا (مرگ نسوج در اثر نرسیدن خون کافی) یا ایجاد توده محتوی خون به نام گوشت اضافه در کنار ناخن ها، شود.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

   

گل همیشه بهار را با خواص درمان سوختگی، یبوست، میخچه، تقویت معده و کبد، درمان بیماری های پوستی، درمان قاعدگی های نامرتب، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

1
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

  1. عسل
    16 آذر 1401

    من ناخونم رفته توگوشتم ولی هرکاری میکنم خوب نمیشهههه خیلی هم درد داره به یه جایی میخوره خیلی درد میگیره

0