علت ایجاد موخوره چیست؟ + درمان خانگی

3692 بازدید
28 دی 96
سمانه
,

علت ایجاد موخوره چیست؟ + درمان خانگی

توصیه می کنیم قبل از استفاده از روش ها و شامپوهای گیاهی مخصوص موهای همراه با موخوره، حدود دو سانتی متر موهای خود را کوتاه کنید. این کار باعث می شود که مواد به نوک مو بهتر برسد. همچنین برای درمان ابتدا به رفع موخوره می پردازیم. بعد با توجه به جنس مو به راه کارهای موثر بپردازید.

خصوصیات ظاهری موهای همراه با موخوره عبارتند از : کدر بودن، خشک و خشن بودن، یک دست نبودن، قابلیت انعطاف پذیری نداشتن، عدم داشتن ظاهری زیبا.

 

علت ایجاد موخوره چیست؟ + درمان خانگی

علت ایجاد موخوره چیست؟ + درمان خانگی

علت موخوره :

به علت ضعیف بودن پیاز مو، آب و چربی و ویتامین به انتهای ساقه مو نمی رسد، در نتیجه مو چند شاخه می شود. استفاده از برس های نامناسب و گل سرها و شانه های پلاستیکی باعث ایجاد موخوره می شوند.

همچنین شستن زیاد مو، استفاده از ژل، تافت، چسب مو، بودن در محیط هایی که در آن گرد و غبار فراوان وجود دارد و پوش دادن مو یا سشوار، بابلیس یا اتو کشیدن مو، هایلات یا رنگ و مش مداوم و استفاده نکردن از کلاه مناسب زمان شنا، موجب موخوره می شود.

مواد مخصوص ویتامینه و آبرسانی موهای همراه با موخوره :

دو عدد زرده تخم مرغ را خوب زده و به آن یک قاشق پودر گیاه ختمی که در یک دوم فنجان آب جوش دم کرده اید، اضافه کنید و سپس مخلوط کنید و اول آن را به ساقه مو بزنید و بعد به کل موی سر زده و ماساژ بدهید، توصیه می کنیم ساقه موها را دو قسمت کرده و داخل نایلون فریزر قرار بدهید و بعد از دو ساعت مو را با لعاب ختمی همراه با زرده تخم مرغ مجددا ماساژ داده و سپس بشویید.

مقدار دو قاشق مورت سبز (گیاهی ضد قارچ و تقویت مو) را داخل یک چهارم روغن زیتون بریزید، خوب مخلوط کنید، بعد روی حرارت غیر مستقیم گذاشته وقتی کمی گرم شد با همان حرارت فقط به ساقه مو بمالید. توصیه می کنیم ساقه موها را دو قسمت کرده و داخل نایلون فریزر قرار بدهید و بعد از دو ساعت مو را با همان روغن مجددا ماساژ داده و سپس بشویید.

 

همچنین بخوانید:  ماسک های طبیعی برای تقویت مو

 

ماسک های تقویت مو و درمان موخوره :

یک قاشق اسپرزه را با یک فنجان آب جوش مخلوط کنید، بعد از نیم ساعت صاف کرده، آب اسپرزه و یک قاشق کتیرا را در یک دوم فنجان آب سرد ریخته، روی حرارت غیر مستقیم قرار بدهید و وقتی کاملا یک دست شد، به آن گندم خیس شده چند بار چرخ شده و روغن زیتون بیفزایید به مدت هفت ساعت روی سر قرار بدهید و بهتر است سر را با کلاه بپوشانید و روی آن حوله گرم قرار دهید و بعد از زمان ذکر شده بشویید.

گل سرشور را با آب جوش مخلوط کرده و روی سر ماساژ بدهید. از این مخلوط می توانید به عنوان شامپو استفاده کنید و در از بین بردن شوره سر هم موثر است. می توانید موها را، با آب سه لیمو ترش رقیق شده با آب و یا مقداری سرکه سیب و آب و یا آبغوره و آب و یا آب گریپ فروت و آب، ماساژ داده و سپس بشویید.

نکته : توصیه می شود برای رفع موخوره تا مدتی موهای سر را دو قسمت کرده و تا نوک مو آن را ببافید این کار به رفع موخوره و جذب مواد کمک می کند.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

   

روغن آرگان را با خواص مرطوب کننده طبیعی پوست، ضد چروک پوست و جوان سازی صورت، درمان پوست خشک صورت، درمان جوش صورت، لایه برداری و پاک سازی پوست، درمان ترک بارداری، ضد آفتاب طبیعی،رفع التهاب پوست بعد از اصلاح و اپیلاسیون، درمان شوره سر، نرم کننده بعد از حمام، محافظت از مو در برابر حرارت، مراقبت مو در زمان شنا، درمان ریزش مو، مراقبت از مو در برابر خورشید، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

2
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

  1. یلدا
    24 دی 1402

    دیوونه م کرده

    • عطارک
      25 دی 1402

      عرض ادب و احترام

      درمان های خانگی در این مقاله عنوان شده٬ امتحان کنید.

      شاد و سلامت باشید.

0