topNotif

موثرترین درمان خانگی رفع میخچه و پینه کف پا

3961 بازدید
06 دی 96
سمانه
,
بروزرسانی شده در تاریخ 15 اسفند 1400

موثرترین درمان خانگی رفع میخچه و پینه کف پا

پینه بستن راهی است که بدن برای محافظت در مقابل فشار بر می گزیند. وقتی فشار بسیار زیاد می شود، پینه کلف و ضخیم تر می شود. اگر درون آن سفت شود، تولید میخچه می کند. میخچه هایی صاف که بین انگشتان پا به وجود می آیند، در نتیجه عرق پا نرم باقی می مانند. 

این میخچه ها جایی که انگشتان، بسیار بسیار به هم نزدیک هستند به وجود می آیند و چون بدن می خواهد شما را از فشار دائم در این نقاط تماس در امان نگه دارد، پوست بین این نقاط زخیم شده و تولید میخچه می شود. انسان با پینه خیلی راحت تر زندگی می کند تا با میخچه. برای شروع روز، با پاهای سالم، مطالب زیر را به خاطر بسپارید.

موثرترین درمان خانگی رفع میخچه و پینه کف پا

موثرترین درمان خانگی رفع میخچه و پینه کف پا

روش های خانگی درمان میخچه و پینه پا:

روغن کرچک:

استفاده از این روغن برای درمان میخچه بسیار مفید است زیرا باعث نرم شدن سطح زبر پینه می شود و پس از دفعات اول استفاده شاهد تاثیر شگفت انگیز آن خواهید بود.

خمیر جوش شیرین:

جوش شیرین، آب و لیموترش را با هم ترکیب کنید تا یک خمیر شکل بگیرد. خمیر را روی میخچه یا پینه قرار دهید. ناحیه مدنظر را با پارچه یا بانداژ بپوشانید و اجازه دهید خمیر طی شب روی پوست بماند.

زردچوبه:

پودر زردچوبه و عسل را با هم مخلوط کنید تا یک خمیر به دست بیاید. مخلوط ایجاد شده را روی میخچه قرار دهید و اجازه دهید خمیر خشک شود. زمانی که خمیر خشک شد، ناحیه مدنظر را بشویید.

درمان خانگی میخچه با گوجه فرنگی

گوجه فرنگی نیز از میوه هایی است که به عنوان یک روش درمان خانگی میخچه دست و پا به شمار می رود. برای استفاده از این محصول تنها کافی است یک برش از آن روی سطح میخچه قرار دهید و با استفاده از بانداژ ناحیه آسیب دیده را بپوشانید. بانداژ باید به مدت یک شب روی پوست باقی بماند.

گل بابونه

آسانترین روش درمان میخچه پا در منزل ، استفاده از گل بابونه می باشد. بدین منظور پیشنهاد می شود پا را در جوشانده گل بابونه قرار دهید تا پوست، نرم و صاف شود. مطمئن باشید باقی مانده رنگ جوشانده، به راحتی با آب و صابون رفع می شود.

از به کار بردن وسایل تیز بپرهیزید

وسوسه تراشیدن میخچه یا پینه را با تیغ، قیچی یا دیگر وسایل تیز در حمام را از سر خود بیرون کنید. زیرا ممکن است ایجاد عفونت یا بدتر از آن را بکند. مخصوصا در افراد دیابتی، نباید این مشکلات را خودشان بخواهند حل کنند.

 

موثرترین درمان خانگی رفع میخچه و پینه کف پا

موثرترین درمان خانگی رفع میخچه و پینه کف پا

از قرار دادن پا در آب لذت ببرید

درد میخچه شما ممکن است ناشی از تاول پر آبی باشد که ملتهب بوده و بین استخوان و میخچه ی بزرگی قرار گرفته باشد. برای آرامش موقت درد، پا را در محلول نمک و آب گرم قرار دهید. این کار باعث کوچک شدن تاول شده و میزان فشار را بر اعصاب نزدیک آن کم می کند، ولی بدانید به محض پوشیدن کفش تنگ، تاول دوباره باد کرده و دردناک می شود.

فضا ایجاد کنید

چون میخچه های نرم از ساییده شدن استخوان دو انگشت مجاور هم ایجاد می شوند، احساس می شود که باید انگشت ها را از هم جدا کرد. برای این کار می توانید از اسفنج های مخصوص جدا کردن و فاصله دادن بین انگشتان استفاده کنید و این اسفنج ها را ما بین انگشتانتان قرار دهید.

از پشم استفاده کنید

برای فاصله دادن بین انگشتان از مقداری پشم استفاده کنید. پشم مورد استفاده نباید خشن یا زبر باشد. مقداری از پشم را از هم باز کرده، به صورت ورقه در آورید و آرام دور انگشتتان ببندید. برای این کار از پنبه استفاده نکنید زیرا پنبه به هم می پیچد و سفت می شود و در نتیجه موجب آزردگی بیشتر می شود.

کفش ها را قالب بزنید

گاهی رهایی از میخچه دردناک و سفت با قالب زدن کفش ها برطرف می شود. یعنی فشاری که در اثر اصطکاک ایجاد می شود از بین می رود. موادی وجود دارد که به چرم حالت کشش داده، مواد را به کفش بزنید و تا هنوز خیس است بپوشید و راه بروید تا رشته های چرم باز شود و احساس راحتی کنید.

 

همچنین بخوانید:  درمان فرو رفتن ناخن در گوشت انگشت پا

 

به اندازه بودن کفش دقت کنید

مهمترین مسئله اندازه بودن کفش است. در قسمت جلو و قسمت پاشنه نیز باید پهنای کفش اندازه باشد، همچنین باید بین انگشتان پا فضای خالی وجود داشته باشد تا فشاری در انگشتان وارد نشود.

مواد کفش باید طبیعی باشد تا پا بتواند نفس بکشد مثل چرم طبیعی. به خاطر داشته باشید که کفش خیلی بزرگ هم صدمه وارد می کند. سر خوردن در کفش بزرگ اصطکاک ایجاد می کند و موجب ایجاد پینه و میخچه می شود.

هشدار پزشکی

افراد دیابتی یا کسانی که به نحوی در پاهای خود احساس کاملی ندارند، در این گونه موارد خود را معالجه نکنند. زیرا به مویرگ های سر تا سر بدن و همین طور پاها آسیب می رساند و باعث کم شدن گردش خون و نیز حساس شدن زخم ها به التیام و دوام عفونت می گردد.

بنابراین نباید پوست را دستکاری کرده، چون اگر موجب بریدگی یا باز شدن پوست شوند، موقعیت شان به خطر می افتد و آن ها چون درد را احساس نمی کنند، نمی فهمند که پوست را بریده اند و ممکن است بریدگی تبدیل به یک زخم عفونی بسیار سخت شود.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

روغن بادام شیرین را با خواص تقویت اعصاب، رفع بی خوابی، پرپشت شدن ابرو و مژه، رفع التهاب معده، تمیزکننده پوست و مو، رشد مجدد مو، حاوی ویتامین های Eو B، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0