درمان های خانگی برای بیماری زونا

4012 بازدید
09 دی 96
سمانه
,

با درمان های خانگی برای بیماری زونا آشنا شویم

درد و سوزش شدیدی در طول رشته های عصبی بدن احساس می کنید. چند روز بعد تاول های قرمز رنگی در نقطه درد ظاهر می شوند، در می یابید که این ها، ضایعات معمولی پوست نیستند. بله به زونا مبتلا شده اید یعنی یک عفونت ویروسی که عصب را درگیر کرده است.

ابتلا به آبله مرغان در کودکی را باید در بروز زونا مقصر و مسئول دانست. ویروس وارسیلا زوستر یعنی همان ویروسی که قبلا سبب ابتلای شما به آبله مرغان شده، در واقع هرگز بدن شما را ترک نکرده بوده است. سیستم ایمنی بدن شما تا همین الان با این ویروس به خوبی مقابله کرده و حتی اکنون که زونا بروز کرده، سیستم ایمنی شما از درگیر کردن تمام بدن در نتیجه آشکار شدن خشم و انتقام ویروس، جلوگیری کرده است.

اما به هر حال بروز درد برای فرد مبتلا واقعا ناراحت کننده است. برای حصول بهبودی کامل اقداماتی را می توانید انجام دهید تا تحمل بیماری سهل تر شود و فرد احساس راحتی بیشتری کند، البته این اقدامات در مراحل نخستین این بیماری کاربرد دارند؛

درمان های خانگی برای بیماری زونا

درمان های خانگی برای بیماری زونا

بدن خود را تقویت کنید

مصرف دوز بالا و مجاز ویتامین ث و ب کمپلکس، برای سیستم ایمنی و بازسازی سلول های عصبی مفید است. همچنین پزشکان مصرف قرص های مولتی ویتامین محتوی عنصر روی را پیشنهاد می کنند.

مصرف لیزین

شروع مصرف لیزین در ابتدای بیماری نه تنها ضرری ندارد، بلکه ممکن است به بهبود بیماری کمک کند.

پس از تظاهر بیماری، تاول ها را به حال خود رها کنید

تا جایی که امکان دارد آن ها را دست نزنید. با زدن انواع پماد و کرم فقط موجب تحریک بیشتر پوست و به تاخیر افتادن بهبودی می شوید.

استفاده از روغن کالامین

با ترکیب بیست درصد الکل ایزوپروپیل، یک درصد فنل، یک درصد منتول، محلول به دست می آید. روزانه چند بار در روز استفاده کنید، تا زمانی که تاول ها خشک شوند و زخم دلمه ببندد پس از آن دیگر مصرف نکنید.

مهار عفونت با آب اکسیژنه

در صورت عفونی شدن تاول ها سعی کنید آن ها را با آب اکسیژنه مرطوب نمایید. برای این کار، می توانید مستقیما از محلول داخل بطری بر روی تاول ها بریزید.

گذاشتن حوله مرطوب بر روی موضع جهت کاهش درد

یک حوله بردارید، آن را در آب سرد فرو برده، سپس بفشارید تا آب اضافی آن خارج شود و بعد حوله را روی زخم بگذارید. هر چقدر حوله خنک تر باشد بیشتر احساس آرامش می کنید. از هر عاملی که سبب گرم شدن تاول ها گردد اجتناب کنید. گرما تنها، تحریک پوست را بیشتر می کند.

 

همچنین بخوانید:  موثرترین روش های درمانی برای بیماری زونا

 

خنک کردن با یخ

اگر پس از بهبود، هنوز درد داشتید، مقداری یخ در یک کیسه پلاستیکی بریزید و به پوست بمالید. این کار باعث گیج شدن سلول های عصبی شده، در تسکین درد موثر است.

هشدار پزشکی

از تخریب غیر قابل ترمیم عصب جلوگیری کنید. چنانچه درد ناشی از زونا غیر قابل تحمل است به پزشک مراجعه کنید. در این گونه موارد صبر کردن جایز نیست. نادیده گرفتن درد ممکن است به تخریب غیر قابل جبران سلول های عصبی و تحمل یک عمر ناراحتی و درد منجر شود.

به خاطر داشته باشید زونا یک بیماری پوستی نیست، بلکه نوعی عفونت ویروسی سلول های عصبی است. پزشکان زونا را در مراحل اولیه با آسیکلوویر  درمان می کنند، آسیکلوویر روند تکثیر ویروس را کند و دوره عفونت را کوتاه می کند، اما درد همچنان باقی است.

راه هایی برای غلبه بر درد این بیماری وجود دارند. یکی از این راه ها، گذاشتن یک وسیله الکتریکی کوچک در نخاع است که می تواند در صورت تحریک شدن با یک ناقل خارجی با وارد کردن شوک به نقطه مناسب درد را مهار کند.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

گل همیشه بهار را با خواص  درمان سوختگی، یبوست، میخچه، تقویت معده و کبد، درمان بیماری های پوستی، درمان قاعدگی های نامرتب و…، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0