درمان های خانگی بیماری نقرس

3596 بازدید
29 بهمن 96
سمانه

درمان های خانگی بیماری نقرس که بد نیست با آن آشنا شویم

نقرس ظاهرا شکلی از آرتروز است که ناگهان به مفاصل حمله می کند و ایجاد درد و ورم شدید و التهاب می کند. نقرس اغلب به انگشت بزرگ پا حمله می کند ولی به سایر مفاصل از جمله به زانو، قوزک پا، کف پا و مفاصل کوچک انگشتان حمله می کند. اگر نقرس کنترل نشود ممکن است موجب آسیب به کلیه شود. از مشخصات نقرس، بالا بودن اسید اوریک خون است که بلورهای آن در مفاصل رسوب کرده و همین امر موجب ایجاد درد و التهاب شدید می شود.

عصاره گیلاس و آلبالو برای کنترل نقرس :

اشخاص مبتلا به نقرس به شهرت تاثیر سحر آمیز این میوه لذیذ برای کنترل نقرس اشاره کرده اند و توصیه نموده اند که با خوردن عصاره ی غلیظ آلبالو یا گیلاس و یا خوردن روزانه 20 تا 25 عدد از میوه رسیده و سیاه آن پس از چند هفته درد نقرس رو به کاهش می گذارد.

دکتر بلو اعلام کرده است که هیچ دلیل علمی برای توضیح علت تاثیر شفابخش گیلاس و آلبالو برای نقرس در دست نیست، اما با این حال مردم استقبال زیادی از این توصیه نموده و عصاره ی غلیظ گیلاس یا خود آن را به عنوان ضد نقرس مصرف نموده و اعلام داشته اند که نقرس آن ها درمان شده بدون این که عصاره غلیظ گیلاس هیچ عوارض جانبی نامساعدی داشته باشد. اظهار نظرها دال بر این است که عصاره ی گیلاس سیاه درشت رسیده ی خوب از عصاره ی گیلاس زرد و قرمز اثرش بیشتر است.

درمان های خانگی بیماری نقرس

درمان های خانگی بیماری نقرس

بنا بر اظهارات یک بیمار بعد از مصرف شبی دو قاشق عصاره گیلاس و گذشت سه تا چهار هفته به طور معجزه آسایی حمله های دردناک نقرس متوقف شد و به حال عادی خود بازگشت.

تاثیر عصاره بذر کرفس و درمان نقرس :

بعد از این که یک پزشک معروف گیاهان دارویی در فن به نام دکتر دوک از اثر عصاره بذر کرفس در این باره اطمینان پیدا کرد، اظهار داشت در بذر کرفس حدود بیست ترکیب شیمیایی مختلف ضد التهاب وجود دارد که آن ترکیبات برای کنترل نقرس موثر است. در مکتب کهن پزشکی سنتی هندی از قرن ها پیش از تخم کرفس برای درمان و تسکین درد آرتروز استفاده می کرده اند.

طبق نظر کارشناس آلمانی هر کسی که مبتلا به آرتروز و نقرس هست باید از تخم کرفس استفاده کند، زیرا تخم کرفس داروی شفا بخشی برای این بیماری ها می باشد. در مورد خواص کرفس وحشی آمده است که درد های لگن خاصره و سیاتیک و نقرس را تسکین می دهد. طبق تحقیقاتی که در دانشگاهی در استرلیا شده است، بیماران برای مدت شش هفته از عصاره بذر کرفس استفاده کرده اند و نیمی از آنها گزارش داده اند که درد کاهش یافته است و پس از دوازده هفته بیشترین تاثیر را در مورد کاهش درد داشته است. کارشناسان برجسته استرالیایی اظهار دارند در حال حاضر عصاره تخم کرفس به عنوان داروی ضد نقرس در استرلیا مورد استقبال گسترده ای قرار گرفته و به علت ضد التهاب و احتمالا تاثیر آن در کاهش اسید اوریک تا این حد مورد استقبال بیماران قرار گرفته است.

 

همچنین بخوانید: بیماری نقرس چیست

 

جوانب ایمنی مصرف عصاره غلیظ گیلاس و عصاره تخم کرفس :

تا به حال هیچ عوارض جانبی برای مصرف این عصاره ها گزارش نشده است مصرف آنها جز در موارد زیر اشکالی ندارد.

  • اشخاصی که نسبت به هر نوع خوردنی حساسیت دارند
  • زنان باردار
  • اشخاصی که ناراحتی و اختلالات کلیوی دارند
  • مادران شیرده
  • کودکان زیر دو سال

بقیه افراد اگر داروی مدر دیگری مصرف نمی کنند می توانند در حد مجاز مصرف نمایند. زیرا داروهای مدر ذخیره پتاسیم بدن را خارج می سازند و لذا همراه با مصرف با این دارو باید از رژیم غذایی سرشار از پتاسیم مانند سبزی های تازه، موز و ملاس سیاه و نظایر آن استفاده نمایند تا جانشین مواد غذایی از دست رفته شوند.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

   

عشبه مغربی را با خواص درمان دردهای رماتیسم و نقرس، ادرار آور، قی آور، درمان سردرد، درمان تنگی نفس،درمان استسقا، تقویت معده و کبد، درمان بواسیر، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0