درمان آبسه و التهاب سینه با نسخه های گیاهی

9944 بازدید
10 دی 96
سمانه
,

ورم و آبسه پستان و نسخه های درمانی گیاهی آنها !

گیاهان دارویی از دیر زمان برای درمان بیماری های مختلف (قدیمی : قلبی، گوارشی، ریوی و … یا جدید : دیابت، سکته، تقویت حافظه، بی خوابی، سرطان و …) مورد استفاده قرار می گرفتند و می گیرند که یکی از این درمان ها استفاده از گیاهان دارویی برای درمان بیماری های زنان می باشد که در این مطلب نسخه های گیاهی نافع و مفید برای ورم و آبسه پستان، عفونت های پستان و کاهش دردهای آن به شما معرفی می شود، که با به کارگیری این نسخ می توانید ورم و آبسه و دردهای پستان خود را کاهش دهید، فقط حتما طبق نسخه های ارائه شده درمان را به کارگیرید تا اثر آن را مشاهده کنید.

 

درمان آبسه و التهاب سینه

درمان آبسه و التهاب سینه

 

نسخه های گیاهی برطرف کننده ورم و آبسه پستان !

گل ختمی :

جهت سر باز کردن و دفع عفونت های پستان و تحلیل ورم و زخم آن، استفاده از مشمع لعابی گل ختمی در طول چند روز متوالی بسیار مفید و موثر است.

ترکیبات : 25 گرم گل ختمی، 25 گرم تخم ختمی، 25 گرم آرد جو، 25 گرم تخم اسفرزه و مقداری شیر گاو نیاز است.

روش تهیه مرهم گل ختمی :

ابتدا گل ختمی را به حالت پودر در آورید، سپس آرد جو را نیز به آن اضافه کرده و با شیر گاو خمیر کنید، بعد تخم ختمی را در مقداری آب ریخته تا لعاب آن خارج شود، لعاب آن را صاف نموده و به خمیر آماده شده اضافه کنید، در پایان، خمیر حاصل را روی ورقه ای از پلاستیک نازک یا پارچه پلاستیکی پهن کرده و شب روی پستان و محل ورم قرار دهید و ببندید و صبح آن را برداشته و محل را با آب نیم گرم بشویید.

مرهم سیاه :

مالیدن و ضماد مرهم سیاه بر روی پستان و محل ورم، نقش زیادی در کاهش درد پستان، تحلیل ورم آن و سرباز کردن عفونت پستان و سینه دارد.

ترکیبات : 25 گرم زفت، 25 گرم موم زنبور عسل، 150 گرم روغن کنجد، 10 گرم پودر سرنج، 10 گرم پودر کندر نیاز هستند.

روش تهیه مرهم سیاه :

موم، زفت و روغن کنجد را به روش بن ماری (حرارت غیر مستقیم) ذوب کنید سپس از روی آتش بردارید و قبل از سرد و بسته شدن به طور کامل، پودر کندر و سرنج را به آن اضافه نموده و خوب هم بزنید تا مخلوط شوند و مرهم یکنواختی به دست آید.

 

همچنین بخوانید:  بیماری های پستان و درمان های گیاهی

 

مرهم لعابی کتیرا !

مالیدن مرهم لعابی کتیرا بر روی پستان و ناحیه ورم کرده علاوه بر تحلیل ورم و رفع عفونت آن موجب نرم شدن و لطیف شدن پوست در ناحیه پستان نیز می گردد.

ترکیبات : 25 گرم کتیرای گل، 75 گرم گل ارمنی و مقداری آب جوش نیاز است.

روش تهیه مرهم لعابی کتیرا :

کتیرای گل و گل ارمنی را نرم ساییده و به حالت پودر در آورید، ابتدا کتیرا را در آب جوش بریزید و سپس گل ارمنی را نیز به آن اضافه کنید خوب هم بزنید و بگذارید بسته شود و به حالت مرهم در آید، از این مرهم هر شب به محل ورم بمالید و ببندید و صبح با آب نیم گرم بشویید.

جوشانده ترکیبی اکلیل الملک !

یکی دیگر از داروهای موثر جهت کاهش درد پستان و تحلیل ورم آن، استفاده از جوشانده ترکیبی اکلیل الملک به صورت شستشو و سپس ضماد تفاله آن بر ناحیه ورم کرده می باشد که چنانچه به طور منظم و مداوم استعمال شود نتایج رضایت بخشی از آن خواهید دید.

ترکیبات : 15 گرم اکلیل الملک، 15 گرم تخم کتان، 15 گرم گل بابونه، 15 گرم کنجد و یک و نیم لیتر آب مورد نیاز است.

روش تهیه جوشانده ترکیبی اکلیل الملک :

گیاهان فوق را مخلوط کنید و درون ظرفی فلزی بریزید، سپس آب را نیز به آنها اضافه نموده و به مدت 20 دقیقه با حرارت ملایم بجوشانید، پس از کمی سرد شدن ابتدا محل ورم را با آب صاف شده، جوشانده فوق بشویید و بعد تفاله نرم شده آن را بر محل ورم ضماد کنید و ببندید.

درمان آبسه و التهاب سینه

درمان آبسه و التهاب سینه

سایر نسخه های گیاهی درمان آبسه و التهاب سینه

نسخه :

جهت نرم شدن پستان سفت، رفع و گرفتگی و تحلیل ورم آن 150 گرم گلاب را با 150 گرم سرکه مخلوط کرده درون ظرفی بریزید و کمی حرارت دهید تا گرم شود، سپس روزی سه مرتبه پستان را درون این مایع گرم گذاشته و به آرامی ماساژ دهید و این عمل را تا بهبودی کامل ادامه دهید، این محلول بسیار نافع است.

نسخه :

ضماد 40 گرم باقلای پودر شده که با کمی سکنجبین و روغن گاو به حالت خمیری در آمده باشد بسیار مفید است، در طول 6 روز متوالی اثری ماندگار در تحلیل ورم و آبسه پستان دارد.

نسخه :

برای خارج کردن عفونت شیر از پستان و تحلیل آبسه و ورم آن، 2 عدد پیاز خام را پخته و نرم کنید سپس آن را با مقداری خمیر ترش نان، 30 گرم آرد باقلا و کمی روغن کنجد خمیر کرده و خوب هم بزنید و بر ناحیه ورم کرده ضماد کنید.

 

همچنین بخوانید:  با درمان گیاهی دردهای پستان آشنا شویم

 

نسخه :

مالیدن روغن بنفشه یا ضماد تفاله جوشانده گل بنفشه، موجب درمان آبسه پستان و تحلیل ورم آن می شود، یک هفته تداوم داشته باشد.

نسخه :

جهت سرباز کردن عفونت و تحلیل ورم پستان، 20 گرم تخم کتان (برزک سفید) را با 20 گرم گل بابونه، 20 گرم گل ختمی، 20 گرم گل بنفشه و 20 گرم تخم شنبلیله مخلوط کرده و در یک و نیم لیتر آب بجوشانید (به مدت 20 دقیقه) سپس آب آن را صاف نموده ابتدا محل ورم را با آب بشویید و بعد تفاله آن را له کرده و بر محل ورم ضماد کنید و ببندید.

نسخه :

جهت تحلیل آبسه و نرم شدن پستان ها 25 گرم وازلین را به روش بن ماری (حرارت غیر مستقیم) ذوب کرده و 25 گرم پودر اکسید دوزنک (اکسید روی) به آن اضافه نمایید و خوب هم بزنید تا مرهم یک دستی حاصل شود از این مرهم را روزی دو مرتبه بر محل ورم بمالید.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

   

گلاب درجه یک را با خواص مقوی قلب و اعصاب، آرامبخش و نشاط آور، روشن کننده پوست و محافظ آن، ملین، معطر و خوشبو کننده، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

1
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

  1. سعادت
    29 دی 1401

    عالب

0