درمان های طبیعی اختلالات عصبی دوران کودکی

2825 بازدید
20 آبان 97
سمانه
,,

درمان های طبیعی اختلالات عصبی دوران کودکی

*تشنج

معمولا تشنج به علت اختلالات گوارشی رخ می دهد و حملات آن چندان خطرناک نیست با این حال ممکن است در نتیجه صرع، بیماری مغزی، بیماری های کلیه یا مرحله اولیه بعضی از تب های عفونی ایجاد شود. تشنج اغلب در کودکان ابله و دیوانه و یا هیستریک و یا کودکانی که در خانواده آن ها سابقه ابتلای به سیفیلیس یا اعتیاد به الکل وجود داشته باشد دیده می شود.

راه های درمان تشنج در کودکان

موثرترین درمان تشنج حمام گرم است. باید کودک بیمار را در لگن یا وان آب گرم (نه زیاد داغ) مدت چند دقیقه نگاه داشت. پس از آن که تشنج آرام گرفت روده هایش را با تنقیه آب گرم پاک کنند و مدت 24 ساعت هیچ چیز خوراکی به او ندهند، ممکن است فقط آب گرم به او بدهند.

درمان های طبیعی اختلالات عصبی دوران کودکی

درمان های طبیعی اختلالات عصبی دوران کودکی

*فلج کودکان

تمام کودکانی که به این بیماری مبتلا می شوند آن هایی هستند که دائما بد تغذیه شده اند. این بیماری نیز مانند مخملک و دیفتری به علت میکروب خاصی به وجود می آید. موقعی که این بیماری در حال فعالیت است امکان دارد به کودکان دیگر نیز سرایت کند البته به شرط آن که آن ها نیز مستعد ابتلای به آن باشند. لیکن اگر در سلامت کامل باشند از ابتلای به آن مصون خواهند ماند. علایم این بیماری فلج شدن عضلات قسمت های انتهایی بدن است. یک بازو یا یک ساق پا یا هر دو از عضلات ممکن است فلج شوند. احتمال می رود تا زمان بروز فلج هیچ گونه علامت خاصی مشاهده نگردد یا آن که لرز، تب، تشنج که در سایر بیماری های عفونی وجود دارد در این بیماری نیز دیده شود.

علت این بیماری از دست رفتن کشش و قدرت هماهنگ کنندگی آن دسته از اعصاب مرکزی نخاعی است که با عضلات ساق پا و بازو ارتباط دارند و این وضع به سبب سوء تغذیه کودک و فقدان املاح معدنی لازم برای عمل اعصاب مزبور پیش می آید. زیرا املاح مزبور که بیشتر در مواد غذایی خام وجود دارند در غذاهای پخته کودک پیدا نمی شوند. هرگاه کبوتر یا سایر موجودات زنده از قبیل موش، موش صحرایی، خوکچه هندی و غیره را منحصرا با غذاهای عاری از املاح مانند نان سفید، برنج سفید کرده، تغذیه کنند پس از چند هفته تمام علایم فلج در آن ها پدیدار می شود و هنگامی که نان سیاه و برنج با پوست به آن ها بخورانند پس از مدت کوتاهی مجددا به حالت سلامت کامل باز می گردند.

درمان فلج کودکان

تا زمانی که تب وجود دارد امساک در غذا راه درمان ست. فقط به کودک آب پرتقال و آب به هر اندازه که می خواهد بدهید. موقعی که تب از بین رفت و زبان پاک شد رژیم تمام میوه را می توان برقرار ساخت و هنگامی که دوره نقاهت فرا رسید به تدریج می توان از برنامه خاص غذایی کودکان استفاده کرد. تنقیه آب گرم باید طی دوره امساک همه روزه اجرا شود همچنین اعمال یدی روی ستون مهره ها که توسط شکسته بند یا متخصص درمان طبیعی صلاحیتدار انجام گیرد بهبود بیمار را تسریع خواهد کرد.

ماساژ دست یا پای فلج شده نیز به خصوص بسیار سودمند واقع خواهد شد. پس از بهبود کودک باید او را تشویق کرد تا هرچه ممکن است در هوای آزاد به سر ببرد و میوه های خام و سبزی های تازه را جز غذای اصلی او قرار دهند و به علاوه از شیر تازه، نان سیاه و سایر محصولات غذایی تصفیه نشده استفاده کنند تا کمبود املاح معدنی و مواد لازم بدنش ترمیم گردد. خوردن نان سفید، قند و شکر سفید و غلات تصفیه شده و به خصوص مربا، شیرینی به کلی ممنوع است.

 

همچنین بخوانید: کمک های اولیه برای کودکان

 

*مننژیت کودکان

مننژیت مغزی –نخاعی بیماری تب دار حادی است که لایه داخلی نخاع و مغز را فرا می گیرد و محتملا شدیدترین بیماری حاد زمان کودکی و حاصل معالجات غلطی است که پزشکان رسمی معمولی در مورد بیماری های مختلف کودک معمول داشته اند. حمله بیماری معمولا با تشنج، سردرد شدید و تب زیاد شروع می شود. درد در قسمت پشت و گردن و در طول ستون مهره ها وجود دارد.

پشت بیمار سخت و شکمش به حال طبیعی یا منقبض است و یبوست شدید نیز وجود دارد. بیشتر اوقات هذیان و حالت خرفتی و بالاخره اغما به کودک دست می دهد. در بعضی موارد لکه هایی روی صورت و بدن دیده می شود در اینجاست که نام تب خالدار به این بیماری داده می شود. علت این بیماری سوء تغذیه و اجرای درمان بازدارنده روی بیماری های قبلی کودک است. گرچه ضربه یا سقوط نیز ممکن است علل ظاهری و سطحی آن به نظر آیند.

درمان مننژیت در کودکان

درمان حقیقی مننژیت مانند هرگونه بیماری تب دار امساک در غذاست. لیکن در مورد مننژیت باید این کار را به دست متخصص درمان طبیعی صلاحیتدار سپرد تا خود هرچه صلاح می داند انجام دهد. به طور کلی امساک در غذا، استعمال ضماد سرد، تنقیه آب گرم کمک فراوانی به بیمار مبتلا به مننژیت خواهد کرد و از آن پس باید او را تحت رژیم دقیق قرار داد تا سلامت خود را بازیابد.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

عسل طبیعی را با اطمینان از کیفیت و سلامت آن، از عطارک تهیه نمایید.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0