topNotif

درمان های طبیعی بیماری فیبرم رحم

1554 بازدید
27 آذر 01
ریحون
,
بروزرسانی شده در تاریخ 6 شهریور 1402

درمان های طبیعی بیماری فیبرم رحم

فیبروم رحم چیست؟

فیبروم های رحمی توده های غیر سرطانی رحم هستند که اغلب در سال های باروری ظاهر می شوند. فیبروم های رحمی که لیومیوم یا میوم نیز نامیده می شوند، با افزایش خطر سرطان رحم مرتبط نیستند و تقریباً هرگز به سرطان تبدیل نمی شوند.

فیبروم ها از نظر اندازه از نهال، غیرقابل تشخیص توسط چشم انسان، تا توده های حجیم که می توانند رحم را منحرف و بزرگ کنند، متغیر است. شما می توانید یک فیبروم یا چند فیبروم داشته باشید. در موارد شدید، فیبروم‌های متعدد می‌توانند رحم را به قدری بزرگ کنند که به قفسه سینه برسد و وزن اضافه کند.

علائم بیماری فیبرم رحم

بسیاری از زنانی که فیبروم دارند هیچ علامتی ندارند. در مواردی که این کار را انجام می دهند، علائم را می توان تحت تاثیر محل، اندازه و تعداد فیبروم ها قرار داد.

در زنانی که علائم دارند، شایع ترین علائم و نشانه های فیبروم رحمی عبارتند از:

  • خونریزی شدید قاعدگی
  • دوره های قاعدگی بیش از یک هفته طول می کشد
  • فشار یا درد لگن
  • تکرر ادرار
  • مشکل در تخلیه مثانه
  • یبوست
  • کمردرد یا پا درد
  • به ندرت، فیبروم می تواند باعث درد حاد شود، زمانی که خون خود را بیشتر کند و شروع به مرگ کند.

فیبروم ها به طور کلی بر اساس مکانشان طبقه بندی می شوند. فیبروم های داخل دیواره در دیواره عضلانی رحم رشد می کنند. فیبروم های زیر مخاطی به داخل حفره رحم برآمده می شوند. فیبروم های ساب سروزال به سمت خارج رحم پیش می روند.

درمان طبیعی فیبروم

فیبروم ها معمولاً به کندی رشد می کنند یا اصلاً رشد نمی کنند. در بسیاری از موارد، آنها به خودی خود کوچک می شوند، به خصوص پس از یائسگی. ممکن است نیازی به درمان نداشته باشید مگر اینکه علائم شما را آزار دهد. پزشک شما بهترین برنامه درمانی را توصیه خواهد کرد. ممکن است به ترکیبی از درمان ها نیاز داشته باشید.

در موارد متوسط ​​تا شدید که علائم آزار دهنده هستند، بدتر می شوند یا با دارو بهبود نمی یابند، فیبروم ها ممکن است با جراحی یا اولتراسوند درمانی درمان شوند. جراحی ممکن است فقط شامل برداشتن فیبروم یا کل رحم شما باشد.

مراقبت در منزل، تغییر رژیم غذایی و درمان های طبیعی ممکن است به درمان فیبروم و تسکین علائم کمک کند.

تغییرات سبک زندگی زیر نیز در پیشگیری از فیبروم مهم است. این درمان‌های طبیعی ممکن است به علائم فیبروم شما کمک کند یا نه، زیرا تسکین آن به شدت علائم و چگونگی پیشرفت فیبروم بستگی دارد. قبل از امتحان هر یک از این گزینه ها با پزشک خود صحبت کنید.

درمان های طبیعی بیماری فیبرم رحم

درمان های طبیعی بیماری فیبرم رحم

رژیم غذایی و استراتژی های سبک زندگی برای پیشگیری و درمان فیبرم

  1. کاهش وزن

یک مطالعه بالینی در چین نشان داد که چاقی و اضافه وزن خطر فیبروم رحم را افزایش می دهد. این به این دلیل است که سلول های چربی مقادیر زیادی استروژن تولید می کنند. کاهش وزن ممکن است به پیشگیری یا کاهش اندازه فیبروم کمک کند.

  1. تغذیه

رژیم غذایی روزانه شما عامل بسیار مهمی در درمان فیبروم است. خوردن یک رژیم غذایی مغذی می تواند به شما در حفظ وزن متوسط ​​و کاهش خطر کمک کند. برخی غذاها نیز می توانند به کاهش علائم کمک کنند. غذاهایی که باید اجتناب کرد: بر اساس مطالعات بالینی، خوردن بیش از حد کربوهیدرات های تصفیه شده و غذاهای حاوی قند افزوده ممکن است باعث تحریک یا بدتر شدن فیبروم شود. این غذاها سطح قند خون را افزایش می دهند که ممکن است باعث شود بدن شما هورمون انسولین بیش از حد تولید کند. کربوهیدرات های ساده تصفیه شده را محدود کنید:

  • برنج سفید
  • ماکارونی
  • آرد سودا
  • نوشیدنی‌های قندی
  • شربت غلات پخته شده مانند کیک، کلوچه، و دونات

علاوه بر این، محدود کردن غذاهای حاوی نمک، به ویژه غذاهای فرآوری شده و بسته بندی شده، ممکن است مفید باشد. در حالی که سدیم یک ماده معدنی ضروری برای سلامتی است، مقدار توصیه شده برای بزرگسالان کمتر از 2300 میلی گرم (حدود یک قاشق چای خوری نمک) در روز است تا به تعادل فشار خون بالا کمک کند.

مواد غذایی مضر برای فیبروم رحم

کره، خامه، کافئین، الکل، شیرین بیان، شنبلیله، زیره ها، غوره، شبدر قرمز، انار وحشی، نخود و لوبیا، سیب زمینی، روغن تخم کتان، رازک، ختمی، رازیانه، شوید، ترخون،خرفه، شیر، ساقه کرفس، گوشت قرمز، چیپس، قند و شکر و …

 

همچنین بخوانید: 6 مکمل برای کمک به درمان طبیعی HPV

 

غذاهایی که باید مصرف کرد:
  • غذاهای فرآوری نشده و کامل سرشار از فیبر کمک می کنند: افزایش هورمون های سیری از افزایش وزن اضافی جلوگیری می کند
  • میوه ها و سبزیجات همچنین به کاهش التهاب و کاهش خطر ابتلا به فیبروم کمک می کنند. این مواد غذایی کامل را به رژیم غذایی روزانه خود اضافه کنید: سبزیجات خام و پخته و میوه خشک شده، غلات کامل، برنج قهوه ای و لوبیا، نان سبوس دار و پاستا،کینوآفرش و سبزی خشک
  • شیر و لبنیات ممکن است به کاهش فیبروم کمک کنند. محصولات لبنی حاوی مقادیر زیادی کلسیم، منیزیم و فسفر هستند. این مواد مغذی ممکن است به جلوگیری از رشد فیبروم کمک کنند.
  1. ویتامین ها و مکمل ها

برخی از انواع ویتامین ها ممکن است به کاهش رشد و اندازه فیبروم ها کمک کنند. تحقیقات تأیید می‌کند که در صورت دریافت مقادیر کم ویتامین D و ویتامین A از منابع حیوانی، مانند لبنیات، خطر ابتلا به فیبروم افزایش می‌یابد. فیبروم رحم ممکن است درد قاعدگی، نفخ و گرفتگی را بدتر کند. تعدادی از ویتامین ها ممکن است به کاهش این علائم کمک کنند:

  • ویتامین B1
  • ویتامین B6
  • ویتامین D
  • اسیدهای چرب امگنزیوم امگا 3

این ویتامین ها را می توانید در غذا و همچنین مکمل ها پیدا کنید. اگر می‌خواهید مکمل‌ها را در برنامه روزانه خود وارد کنید، قبل از شروع با پزشک خود صحبت کنید.

درمان های طبیعی بیماری فیبرم رحم

درمان های طبیعی بیماری فیبرم رحم

  1. داروهای گیاهی

داروهای گیاهی ممکن است به درمان فیبروم یا کاهش علائم مرتبط کمک کند. با این حال، تحقیقات بیشتری برای تعیین اینکه آیا این داروها موثر هستند و همچنین موثرترین دوز مورد نیاز است. گیاهان دارویی قوی هستند و می توانند با داروها و سایر مکمل ها تداخل داشته باشند. آنها همچنین توسط سازمان غذا و دارو (FDA) تنظیم نمی شوند. قبل از مصرف مکمل های گیاهی با پزشک خود صحبت کنید.

  • داروی سنتی چینی

داروهای گیاهی در طب سنتی چینی برای کاهش رشد فیبروم و درمان علائم استفاده می شود. یکی از فرمول های گیاهی گوئیژی فولینگ یا گوی ژی فو لینگ تانگ نام دارد. این فرمول حاوی چندین گیاه است که فیبروم های رحمی را کوچک می کند، سطح هورمون ها را متعادل می کند و رحم شما را سالم نگه می دارد:

  • چای سبز

یک بیوفلاونوئید موجود در چای سبز به نام EGCG ممکن است به کاهش اندازه و تعداد فیبروم ها کمک کند. این ممکن است به دلیل توانایی آن در کاهش التهاب و حذف سموم از بدن شما باشد.

  • چستبری (پنج انگشت)

چستبری یا ویتکس (پنج انگشت) برای خونریزی شدید قاعدگی، قاعدگی دردناک و سایر علائم مصرف می شود. با این حال، تحقیقات زیادی در مورد اثربخشی آن وجود ندارد.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.  

چای ترش را با خواص کاهنده وزن، درمان دیابت، کاهنده فشار خون، درمان سرماخوردگی، ضد افسردگی، تقویت کننده کبد، رفع عطش و…، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0