درمان های طبیعی سرفه و بیماری های ریه با روش های موثر

2744 بازدید
04 دی 97
سمانه
,

درمان های طبیعی سرفه، آمفیزم، ذات الجنب، ذات الجنب چرکی، ذات الریه

سرفه

امروزه سرفه بسیار شایع است و عجیب آن که دانشمندان پزشکی و مردم عادی همگی از منشا واقعی آن بی خبر مانده اند. امکان دارد سرفه در نتیجه تحریک حلق به علت عادت به استعمال دخانیات و … باشد یا آن که به علت اختلالات گوارشی (سرفه معدی) ایجاد شود لیکن آنچه مورد نظر است همان سرفه های ریوی معمولی است. اگر کسی به گفته های پزشکان گوش فرا دهد چنین تصور خواهد کرد که سرفه به سبب تاثیر هوا یا بعضی عوامل دیگر فصلی در سینه تولید می شود در صورتی که این مسئله به هیچ وجه حقیقت ندارد بلکه فقط بهانه ایست برای کتمان عدم اطلاع آنان از علت حقیقی سرفه.

سرفه نشانه آن است که خلط و ترشح در ریه جمع شده و وجود نزله دلیل بر آن است که لوله های برونشی از مواد زاید حاصل از تغذیه انباشته گردیده اند و در نتیجه بدن شخص مبتلا می خواهد به وسیله سرفه وجود بیماری را اعلام کند بنابراین صحیح نیست که این علت داخلی را به عوامل خارجی مانند هوا نسبت دهیم.

درمان های طبیعی سرفه و بیماری های ریه

درمان های طبیعی سرفه و بیماری های ریه

چرا سرفه معمولا در زمستان بیش از فصل های دیگر عارض می شود؟

زیرا مردم در زمستان به طور متوسط غذاهای ایجاد کننده نزله مانند نان سفید، گوشت، قند، سیب زمینی و…. بیشتر مصرف می کنند. دلیل دیگر آن که تابش نور خورشید و سایر عوامل نیروبخش در زمستان کمتر است. همچنین لباس اضافه و زیرپوش های ضخیم که مانع تنفس پوست می گردند بیشتر در بر می کنند و بالاخره در فصل سرما بیشتر وقت خود را در اتاق های در بسته و اماکنی با هوای آلوده به سر می برند و در نتیجه از هوای پاک و ورزش کافی کمتر بهره مند می شوند. ممکن است یکی دو عامل دیگر را نیز در ایجاد سرفه دخیل دانست، ولی با ارائه دلیل قانع کننده کافی و معرفی علت حقیقی این عارضه و عوامل فیزیکی و فیزیولوژیکی آن لازم نیست به میان آورده شود.

درمان سرفه به روش طبیعی

حال که دانستیم سرفه علامتی از حالت نزله لوله های برونشی است که در آن خلط جمع شده و بدین وسیله می خواهد خارج شود، می توان اطمینان حاصل کرد که سرفه واقعا مفید است و گامی است به سوی سلامت و تلاشی برای اخراج مواد سمی و زایدی که در دستگاه تنفسی انباشته شده است. آنچه که لازم است انجام دهیم کمک به پاکسازی است نه جلوگیری از آن با تجویز داروهای بازدارنده مانند اسپسیالیته ها و غیره که سرفه را بند می آورد.

مردم تصور می کنند اگر بتوانند سرفه را متوقف کنند کار صحیح و به جایی انجام داده اند در صورتی که با جلوگیری از سرفه مواد سمی و زاید را در دستگاه تنفسی متوقف ساخته موجب بروز سرفه های دیگر و سرانجام اختلالات تنفسی و ریوی شدیدتر می گردند و به خصوص این اختلالات هنگامی شدیدتر می شود که بد غذایی بیمار نیز ادامه یابد و بدین طریق روز به روز بر مواد سمی و زاید بدن افزوده گردد. بنابراین قطع کردن سرفه نشانه بی اطلاعی است.

آمفیزم

این بیماری در کسانی که ریه آن ها تحت فشار و ناراحتی زیاد واقع شده باشد مبتلایان به آسم، سرفه های شدید، برونشیت و سل ریوی و … پیدا می شود. در این عارضه عده ای از حبابچه های بسیار ریز ریوی می ترکند و موجب ایجاد واکنش و حالت دفاعی در بافت ریه و جمع شدن هوای اضافی در آن ها می گردند. درمان این عارضه باید با درمان بیماری های مسبب آن توام باشد. بیمار مبتلا به آمفیزم هنگام تمرین تنفس باید کوشش کند هر چه ممکن است هوا را بیشتر از ریه خارج کند.

 

همچنین بخوانید:  علائم و درمان بیماری سیاه سرفه

 

ذات الجنب

عبارت است از تورم و التهاب پرده جنب یعنی غشای دو لایه ای که دیواره حفره قفسه سینه و اطراف ریه ها را می پوشانند. این بیماری ممکن است خود به خود ایجاد شود لیکن معمولا یکی از عوارض درمان پزشکی ذات الریه است. اگر ذات الریه یا هر بیماری ریوی سخت دیگری به طور صحیح درمان شود هرگز ذات الجنب بروز نخواهد کرد بلکه این بیماری فقط موقعی عارض می شود که با درمان های بازدارنده از دفع مواد سمی و زاید از راه شش ها جلوگیری شود. در چنین وضعی است که پرده جنب نیز دچار التهاب و تورم می گردد.

درمان ذالت الجنب به روش طبیعی

تنها راه درمان ذات الجنب امساک در غذاست تا مواد سمی موجود به تدریج به وسیله پرده جنب جذب شود و از راه دستگاه تنفس به خارج دفع گردد. اگر چنین درمان طبیعی به موقع اجرا شود هیچ گاه بیمار به هیچ گونه از عوارض بعدی آن دچار نمی شود به علاوه با این کار تمامی دستگاه های بدن تقویت خواهند شد.

درمان های طبیعی سرفه و بیماری های ریه

درمان های طبیعی سرفه و بیماری های ریه

ذات الجنب چرکی

وقتی ذات الجنب چرکی مدت زیادی طول بکشد و در پرده جنب چرک ایجاد شود بیماری را ذات الجنب چرکی گویند. این عارضه فقط موقعی بروز می کند که ذات الجنب معمولی به طور صحیح درمان نشود و این کار معمولا نتیجه اقدامات پزشکان طب رسمی است که از معالجه ذات الجنب عاجزند و به درک علت واقعی آن نپرداخته اند.

درمان پزشکی ذات الجنب چرکی عمل جراحی است که در بعضی موارد مفید واقع می شود لیکن این کار موجب از بین بردن علت اصلی بیماری یعنی حالت مسمومیت عمومی دستگاه ها نمی گردد. برای درمان موثر ذات الجنب چرکی به ذات الجنب مراجعه شود.

ذات الریه

این بیماری حاد تب دار سختی است که ریه ها را مبتلا می سازد. گرچه علم پزشکی آن را به عفونت میکروبی نسبت می دهد ولی علت واقعی آن را باید در مسمومیت فوق العاده دستگاه های مختلف بدن به خصوص ریه ها و مجاری تنفسی باید جستجو کرد. حالات مسمومیت که سلامت دستگاه ها را به خطر می اندازند، عادت به سوتغذیه و زندگی خلاف بهداشت عوامل اصلی در ایجاد ذات الریه اند، لیکن درمان بازدارنده بیماری های قبلی به خصوص درمان پزشکی آنفولانزا نقش بسیار موثری در ایجاد آن ایفا می کند. کسی که دستگاه های بدن و به خصوص ریه هایش پاک بوده آلوده به مواد سمی و زاید نباشد هرگز دچار ذات الریه نخواهد شد.

علت شروع حمله بیماری ممکن است، سرماخوردگی و نظایر آن باشد لیکن بدون وجود علت ضمنی مسمومیت عمومی بدن و ریه ها هیچ گاه بیماری ایجاد نخواهد شد. میکروب ها عامل سطحی به شمار می روند که معلول حالات مسمومیت هستند نه علت آن، راندن مواد زاید و سمی به داخل دستگاه ها و انبار کردن آن ها در بافت های ریه در نتیجه درمان بازدارنده بیماری حاد مانند آنفولانزا و غیره اغلب مستقیما منجر به ایجاد ذات الریه می گردد.

درمان ذات الریه به روش طبیعی

درمان ذات الریه به طریقه طبیعی با سایر روش های معالجه ای بیماری های تب دار متفاوت است. بزرگترین اقدام در درمان امساک در غذاست. با خودداری از خوردن هر گونه غذایی فعالیت پاکسازی طبیعی به کار می افتد، دستگاه گوارش بیماران تب دار خواهان غذا نیست و تنها چیزی که به آن تمایل ندارند خوردن غذاست. امساک از 3 روز تا هفته ها می تواند ادامه یابد تا زمانی که بیمار کم کم به حالت طبیعی خود بازگردد. داشتن رژیم غذایی سالم پس از بهبودی بسیار الزامیست. زندگی فرد بیمار باید به نوعی باشد که بهداشت عمومی و فردی بیمار در بهترین حالت قرار داشته باشد تا دوباره به حالت بیماری بازنگردد.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

گل پنیرک را با خواص نرم کننده، ضد سوختگی، ضد سرفه، کاهش آبریزش بینی، ملین، پادزهر قوی گزش، صاف کننده صدا، خلط آور، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0