topNotif

درمان های طبیعی صرع و فلج صورت که بد نیست بدانیم

2481 بازدید
12 دی 97
سمانه
,
بروزرسانی شده در تاریخ 30 آذر 1400

درمان های طبیعی صرع و فلج صورت

فلج صورت

فلج صورت شایع ترین نوع فلجی است که انسان به آن دچار می شود. در این بیماری عضلات یک یا دو طرف صورت به علت از کار افتادن اعصاب کنترل کننده از فعالیت باز می ماند. فلج صورت ممکن است برحسب علت ضمنی آن خفیف و یا شدید باشد. لیکن در هر حال درمان طبیعی برای آن بسیار سودمند خواهد شد.

درمان فلج صورت

بدون شک برای درمان فلج صورت بهترین راه انجام اعمال یدی و درمان به وسیله اشعه است. هیچ اقدامی بهتر از اعمال یدی روی ستون مهره ها نمی تواند فعالیت اعصاب را افزایش دهد حتی در مواقعی که اعصاب کنترل کننده کاملا از فعالیت افتاده باشند. این سبک معالجه می تواند تا حدی نافع واقع شود. درمان به وسیله اشعه نیز اگر توام با اعمال یدی گردد در بهبود فلج صورت کمک موثری خواهد کرد.

استفاده از الکتریسته با فرکانس زیاد به هیچ وجه توصیه نمی شود. درمان باید همواره توسط متخصص درمان طبیعی صلاحیتداری انجام گیرد، لیکن در هر حال رژیم غذایی و بهبود بخشیدن به وضع عمومی و تقویت بنیه بیمار نیز باید جزو برنامه درمانی قرار گیرد.

درمان های طبیعی صرع و فلج صورت

درمان های طبیعی صرع و فلج صورت

صرع

صرع بر دو نوع است:

صرع کوچک

صرع بزرگ

صرع به سبب تغییرات خطرناکی که در موقع حمله بر اعصاب وارد می شود یکی از هراس انگیزترین بیماری های عصبی به شمار می رود در موقعی که حمله صرع شروع می شود به هیچ وجه نمی توان از آن جلوگیری کرد. باید گفت که درمان های پزشکی در مورد صرع به کلی بی فایده اند. تجویز ترکیبات برم یا لومینال نه فقط این عارضه را معالجه نمی کند بلکه هرچه زمان پیش رود بر شدت وخامت آن افزوده می گردد یعنی اگر خفیف باشد آن را شدید می کند.

می توان گفت با توسل به درمان طبیعی معالجه حقیقی چندان سهل نیست لیکن در بعضی موارد درمان کامل امکان پذیر است. صرع شدید یا نوع شدید آن با درمان طبیعی رو به تخفیف خواهد گذارد زیرا قسمتی از بافت مغز عمیقا دچار اختلال گردیده است، لیکن در نوع خفیف یا صرع کوچک امید بهبود زیادتر است زیرا در اینجا ماده خاکستری مغز همراه با ناراحتی های عصبی اغلب علت ایجاد صرع خفیف هستند، لیکن صرع شدید نتیجه وراثت، شوک های خطرناک و یا آسیب های شدید مغز یا دستگاه های عصبی و یا معلول درمان های بازدارنده بیماری های حاد گذشته مانند مننژیت و تیفوئید و … است.

درمان های طبیعی بیماری صرع

اگرچه صرع بیماری خطیری است و نتیجه گیری از درمان آن بسیار مشکل است با این حال برای مبتلایانی که از دستورهای درمان طبیعی پیروی کنند امید بهبود بیش از آن هایی است که با تجویز داروهای سمی و بی مصرف وقت خود را تلف می کنند. رژیم غذایی صحیح در پاکسازی خون نقش موثری بازی می کند و در نتیجه اغلب باعث تخفیف بیماری می شود، حتی در مواقعی که صرع نتیجه یک بیماری مسلم بافت مغز باشد. این سبک معالجات به طور قابل ملاحظه ای از شدت بیماری و دفعات حمله آن خواهند کاست.

بیمار به مدت 4 تا 5 روز امساک را ادامه می دهد، پس از آن از رژیم محدود غذایی به مدت 7 تا 14 روز استفاده کند پس از آن برنامه غذایی کامل هفتگی را برقرار سازد و آن را هر چه ممکن است ادامه دهد و حفظ کند. گوشت را تا حد ممکن از برنامه غذایی خود حذف کند، همچنین از خوردن نان سفید، قند، کیک های پرشیرینی، نان شیرینی تازه و کلیه خوراکی های نظیر آن ها اجتناب ورزد. قهوه، چای، سس و ادویه نباید مصرف شود و به طور کلی هر چه ممکن است غذاهای سبک مصرف کنند. میوه های تازه و سبزی های گوناگون که جزو غذاهای پاکساز طبیعی هستند باید قسمت اصلی و اعظم خوراک بیماران صرعی را تشکیل دهند و برای تکمیل آن از نان سیاه، تخم مرغ، پنیر و شیر استفاده کنند.

 

همچنین بخوانید:  صرع چیست و چه درمانی دارد ؟

 

درمان های دیگر برای صرع

در تمام مدت امساک و پس از آن در صورت لزوم باید تنقیه آب گرم کنند تا بدین وسیله روده ها کاملا تمیز شوند. مشت مال خشک روزانه و حمام نشسته یا اسفنج همراه با تمرین تنفسی و سایر تمرین ها باید به طور مرتب و منظم انجام گردند. این اقدامات که موجب تقویت بنیه بیمار می شوند در بهبود بیماری سهم به سزایی خواهند داشت. حمام کامل سولفات منیزی، هفته دو بار نیز توصیه می شود.

یکی از اقدامات مفیدی که سفارش شده قرار دادن کمپرس سرد و گرم به تناوب در پشت سر در قاعده جمجمه است. بیمار بر روی پاهای خود در لگن آب داغ بنشیند، ابتدا حوله را در آب داغ خیس کند و پس از فشار دادنش آن را در قاعده جمجمه بگذارند و پس از دو الی سه دقیقه آن را بردارند و حوله دیگری را که در آب سرد خیس کرده باشند به جای آن قرار دهند و این کار را چندین مرتبه تکرار کنند.

هر حوله باید مدت دو الی سه دقیقه در موضع نگاه داشته شود و این کار را دو الی سه مرتبه در روز برحسب شدت بیماری ادامه دهند. تعداد کمپرس های گرم و سرد در هر جلسه در حدود 5 کمپرس از هر کدام خواهد بود.

اعمال یدی روی ستون مهره ها در صورت دسترسی داشتن به متخصص درمان طبیعی بسیار مفید خواهد بود. از نوشیدن مشروبات الکلی، استعمال دخانیات، افراط در اعمال جنسی و زندگی های افراطی به هر صورت که باشد باید اجتناب کرد زیرا موجب تعویق در معالجه خواهند گردید. زندگی ساکت و آرام از عوامل موثر درمانی است که بیمار باید از آن برخوردار گردد و از همه مهمتر آن که از هرگونه تهییج و تحریکی همواره دوری گزیند.

برحسب طول مدت و شدت بیماری و سن بیمار و سایر عوامل مربوطه، امساک و رژیم محدود غذایی را می توان هر دو یا سه ماه یک مرتبه تجدید کرد.

تذکر خاص:

از آنجا که اغلب مبتلایان به صرع سالیان چندی از داروهای قوی استفاده کرده اند لذا نباید دارو را یک باره قطع کرد و آنان را به حال خود گذاشت بلکه لازم است داروها را ابتدا به نصف تقلیل داد و به تدریج از مقدار آن ها کاست تا به کلی قطع شوند.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

صمغ جاوشیر را با خواص تقویت بینایی، بادشكن، تسكین درد سیاتیک، مفاصل، نقرس، تسكین درد دندان، طحال، دفع بلغم، تب لرزه، ترمیم و تسكین درد استخوان، فلج، لقوه، صرع، رعشه، بازكردن قاعدگی، دفع سنگ مثانه، تصلب شرائین، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0