درمان های گیاهی عفونت ادراری زنان

12288 بازدید
04 اسفند 96
آلاله

برخی از درمان های گیاهی عفونت ادراری زنان که بد نیست با آن آشنا شویم

عفونـت ادراری به علت باکتری است که شیوع آن در زنان 10 برابر مردان است و در 30 درصد موارد دیگر عود نمی کند و موارد عود اغلب به علت درمان ناقص عفونت است.

علائم عفونت ادراری زنان

احساس عجله برای رفع یا همان ادرار اورژانسی، درد یا سوزش هنگام ادرار، تکرر ادرار، دفع خون یا چرک در ادرار، دل پیچه یا دل درد در پایین شکم، تب و لرز، ادرار بدبو، مقاربت دردناک، احساس فشار و ناراحتی بالای استخوان لگن قسمت رحم از علایم عفونت ادراری زنان است.

علل عفونت ادراری زنان

از علل عفونت ادراری زنان می توان به استفاده از وسایل جلوگیری از بارداری مانند دیافراگم و اسپرم کش ها، مقاربت در حالتی که زن به شکم خوابیده است، شریک جنسی متعدد یا نزدیکی زیاد، دیابت، حاملگی، قرص جلوگیری از بارداری، سابقه قبلی و عدم رعایت اصول بهداشت هر دو نفر اشاره کرد.

چه کارهایی یا غذاهایی برای این بیماری مضر است ؟!

باقلا، قارچ، مرباجات،  قهوه یا کاکائو، شکلات، مارچوبه، ساندویچ و غذاهای آماده، سس ها، الکل، چای، دانه پیرو، اسپارتم (ماده شیرین کننده نوشابه های رژیمی)، لوبیا سبز، اسفناج، مصرف زیاد آنتی بیوتیک ها، استفاده از مواد خوشبو کننده یا ضد عفونی کننده موضعی، استفاده از دستمال رنگی یا معطر، شستشوی مهبل با فشار آب، استفاده از استخرهای عمومی، شستن زیر پوش ها با وایتکس، استفاده از زیر پوش ها چند بار، دیر تخلیه کردن ادرار، ادویه جات بجز زردچوبه و اسفناج همگی مضر هستند پس تا حد امکان از آن ها اجتناب کنید.

درمان های گیاهی عفونت ادراری زنان

درمان های گیاهی عفونت ادراری زنان

درمان های خوراکی و گیاهی

مصرف ویتامین ث، بتاکاروتن و روی را در برنامه غذایی خود بگنجانید، مصرف مایعات زیاد، مصرف محصولات پروبیوتیک همچون ماست، مغز گردو، انواع مختلف انگور ها، عرق گیاه دم اسب، مصرف روزی یک لیتر کفیر، مصرف عرق بارهنگ سر نیزه ای، عرق چمن گندمی، عرق برگ درخت و کاکل ذرت را با هم مخلوط کرده و مصرف کنید. عرق گزنه، مخلوط کردن عرق علف شیر و برگ های زبان گنجشک به مقدار مساوی و مصرف آن، عرق ریشه گل خطمی، عرق پوست درخت بید، روغن ذرت، آب ترب سیاه یا سفید یا تربچه را با عسلی که قبلا در آب گرم حل کرده اید مخلوط کرده و مصرف کنید.

 

همچنین بخوانید:   درمان عفونت های قارچی زنان

 

ذغال اخته، سیر، پیاز، تمشک، آب لیمو ترش تازه، مخلوطی از ماست و خیار و سیر و پیاز تهیه کرده و به عنوان سالاد مصرف کنید، مرکبات، کیوی، گوجه فرنگی، مارچوبه، عرق برگ شاه بلوط هندی، قرص تیموس، نارنج، سماق، سویا، شلغم، مصرف نمک فرفوس یا نمک کالی مور را در برنامه ی غذایی خود بگنجانید. همگی نافع هستند و رفته رفته سبب بهبودی عفونت ادراری می شوند.

درمان های موضعی عفونت ادراری زنان

سعی کنید هر 2 الی 3 ساعت یک بار به توالت مراجعه کرده و خود را تخلیه کنید. استفاده از زیر پوش های یک بار مصرف که در بهبودی سریع بسیار نافع هستند. پس از حمام مهبل را به کمک سشوار خشک کنید، باکتری ها و عفونت های قارچی در مناطق خشک کمتر رشد و تکثیر پیدا می کنند.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

گیاه ماریانا را با خواص تنگ کننده واژن، رفع عفونت دهانه رحم، از بین برنده خارش، ضدعفونی کننده واژن، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

1
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

  1. محمدرضا
    4 فروردین 1402

    سلام در موضوع عفونت ادراری بانوان غذاهای مناسب برای این بیماری از مارچوبه اسم بردید . جالب اینکه در بخش غذاهای مضر بابت این بیماری نیز از مارچوبه اسم برده آید. !!!!بالاخره مضر هست یا مفید؟

0