topNotif

درمان های گیاهی کک و مک (لکه های قهوه ای روی پوست)

6649 بازدید
02 آذر 97
بهاره
,,
بروزرسانی شده در تاریخ 26 آذر 1400

آخرین به روزرسانی 6 آبان 1398

با درمان های گیاهی کک و مک (لکه های قهوه ای روی پوست) آشنا شوید

برخی از افراد لکه های کوچک رنگی در صورت دارند که به طور طبیعی اتفاق افتاده و توسط عفونت ایجاد نمی شود. این لکه های تیره را کک و مک می نامند. این لکه ها با خال بسیار متفاوت هستند. در واقع هر نوع تغیر رنگ در پوست که محیط مشخصی دارد را خال می نامند. برای درمان لکه ها و خال های پوستی می توان از درمان های گیاهی و خانگی کمک گرفت. البته خال هایی که عمدتا مادرزادی هستند، درمان قطعی غیر از لیزر و جراحی ندارند. اما برخی از ماسک های خانگی می توانند روی خال ها (که اکتسابی هستند) و کک و مک ها تاثیر مثبت و درمانی داشته باشند. در ادامه، برخی درمان های گیاهی کک و مک (لکه های پوستی) را ارائه خواهیم کرد.

  "<yoastmark درمان های گیاهی کک و مک

علل ها و علایم ایجاد کک و مک

این لکه ها یا به اصطلاح کک و مک ها توسط رسوب مقدار زیاد رنگدانه ملانین (Melanin) در مناطق مختلف ایجاد می شوند و اغلب با قرار گرفتن در معرض نور خورشید بدتر می شوند. برخی از افراد با افزایش سن دچار این عارضه می شوند اما زنان، اغلب اوقات در دهه چهل سالگی خود یعنی سال های قبل از یائسگی به این مشکلات پوستی دچار می شوند. این لکه ها هیچگونه ارتباطی با یائسگی ندارند اما از آن جایی که به نظر می رسد که در دهه چهارم یا بعد از آن روی پوست ظاهر می شوند، ممکن است ارتباطی با افزایش سن داشته باشند.

درمان های گیاهی کک و مک (لکه های قهوه ای روی پوست)

نسخه پوست درخت زیتون

به میزان یک قاشق چای خوری از عصاره گیاهی تازه حاصل از پوست درخت زیتون را هر روز به مدت 6 تا 7 روز روی کک و مک ها و لکه های پوستی استفاده کنید. دانش سنتی استفاده از این عصاره گیاهی را بسیار مفید می داند.

نسخه روغن زیتون

لکه ها را به مدت 40 روز با آب زیتون یا روغن زیتون شستشو دهید. پوست یا برگ درخت زیتون به یک اندازه اثر دارند. می توانید این مواد را به عنوان ماسک صورت روی تمام نواحی صورت بمالید و وقتی خشک شد، آن را با آب بشویید.

نسخه عدس

برای داشتن پوست طبیعی یک قاشق غذاخوری پر، عدس را چند ساعت خیس کنید. آب آن را خالی کرده و عدس ها را آسیاب کنید تا خمیری غلیظ به دست آید. چند قطره آبلیمو تازه را به آن اضافه کرده و این خمیر را روی لکه ها بمالید و بعد از خشک شدن آن نواحی را بشویید.

همچنین می توانید، یک قاشق غذاخوری عدس را، شب تا صبح در آب خیس کنید. صبح عدس ها را از آب خارج کرده و آسیاب کنید. سپس کمی ماست یا شیر را به آن افزوده تا تبدیل به خمیر شوید. این ماسک را روی صورت بمالید و اجازه دهید خشک شود. در نهایت با آب گرم بشویید. این ماسک علاوه بر بهبود لکه های پوستی و کک و مک، برای پوست های چرب نیز بسیار مفید است. می توانید به جای عدس از ماش نیز استفاده کنید.

نکته: برخی از پوست ها به آرد ماش یا عدس حساسیت داشته و ممکن است بثورات پوستی به وجود آورند. از این رو وقتی که برای اولین بار از آن استفاده می کنید، مقدار کمی از آن را روی نقطه ای کوچک از صورت خود امتحان کنید. این ماسک گاهی اوقات روی دست و پا، واکنشی را به وجود نمی آورد اما ممکن است روی پوست صورت ایجاد حساسیت کند.

 

همچنین بخوانید: روش های طبیعی برای پاکسازی جوش ها

 

نسخه آبلیمو و عسل

به یک قاشق غذاخوری عسل، چند قطره آبلیمو تازه و کمی نمک اضافه کنید. استفاده از این مخلوط در از بین رفتن کک و مک بسیار موثر است.

نسخه پوست پرتقال و گلاب

پوست پرتقال را خشک کنید. یک قاشق غذاخوری از این پودر را با کمی گلاب مخلوط کنید تا حالت خمیری به خود بگیرد. سپس آن را روی لکه ها یا حتی کل صورت قرار دهید و بعد از خشک شدن با آب بشویید. این ماسک علاوه بر درمان کک و مک، یک لایه بردار مناسب است که تمام سلول های مرده پوست را پاکسازی می کند.

نسخه تمشک سیاه

یک دانه تمشک سیاه را به مدت 15 تا 20 دقیقه در آب خیس کنید. سپس آن را له کرده و عصاره آن را روی تک تک لکه ها، کک و مک ها و حتی جوش ها قرار دهید و اجازه دهید تا خشک شود. در نهایت صورت را با آب بشویید. این کار را چند روز انجام دهید تا موثر واقع شود.

نسخه تخم کدو

یک قاشق غذاخوری تخم کدو را پودر کرده و با کمی روغن زیتون مخلوط کنید تا حالت خمیری پیدا کند. سپس، آن را روی لکه های پوستی و یا کل صورت بگذارید و پس از خشک شدن آن را بشویید. این مخلوط علاوه بر کم رنگ کردن لکه های پوستی، یک مرطوب کننده عالی برای پوست های خشک محسوب می شود.

درمان های گیاهی کک و مک

درمان های گیاهی کک و مک

نسخه روغن کنجد

برای درمان کک و مک، روغن کنجد را بر روی صورت خود ماساژ دهید. روغن کنجد  علاوه بر درمان لکه ها، خشکی پوست را نیز کاهش می دهد.

نسخه بادام

4 تا 5 عدد بادام را از شب تا صبح در آب خیس کنید. صبح آن ها را پوست کرده و آسیاب کنید. سپس آن را با کمی شیر مخلوط کنید تا حالت خمیری پیدا کند. این مخلوط به عنوان یک ماسک فوق العاده برای درمان لکه های پوستی بوده و همچنین، برای پوست های خشک و رفع چین و چروک بسیار موثر است.

نسخه شیر

شیر پر چرب را به کمک همزن به حدی بزنید تا سفت و حالت خامه به خود بگیرد. این خامه را به صورت یک ماسک روی صورت خود قرار دهید و بعد از نیم ساعت آن را با آب گرم بشویید. این ماسک علاوه بر درمان کک و مک، چربی پوست را که زمینه ساز جوش های صورت است، کاهش می دهد.

نسخه گلاب و عرق نارنج

مقدار کمی برات دو سود را با گلاب و عرق نارنج مخلوط کرده و بر روی لکه های قهوه ای پوست خود بمالید. پس از گذشت 10 دقیقه پوست را بشویید.

نسخه مامیران

مقداری گیاه مامیران را با سرکه و عسل مخلوط کرده و به شکل ضماد روی لکه های پوستی قرار دهید.

توجه: اکثر این ماسک ها را نباید هر روز استفاده کرد. آن ها را یک یا دو بار در هفته به کار ببرید تا نتیجه مطلوب را دریافت کنید.  

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

عرق برگ چنار با خواص رفع لک های پوستی، رفع ناراحتی های حلق و گرفتگی صدا و رفع اسهال های ساده، بدون هیچ اسانس و افزودنی شیمیایی، از فروشگاه عطارک تهیه نمایید

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

2
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

  1. ناشناس
    18 مهر 1401

    عالییی بود …با تشکر

    • عطارک
      20 مهر 1401

      درود بر شما

      از توجه شما سپاسگزاریم

      شاد و سلامت باشید????

0