topNotif

درمان ورم بدن (اِدِم ) با 22 نسخه گیاهی به روش طب سنتی

10744 بازدید
18 دی 97
بهاره
,,
بروزرسانی شده در تاریخ 30 آذر 1400

درمان ورم بدن (اِدِم ) با 22 نسخه گیاهی به روش طب سنتی  

شاید برای شما اتفاق افتاده باشد که کل بدن یا بخشی از بدنتان دچار تورم شود. تورم بدن یا یا اِدِم (Edema) دلایل مختلف زیادی دارد. برخی از ورم ها نشانه یک بیماری محسوب می شوند و خوشبختانه اکثر علل ورم ها قابل درمان هستند از جمله بیماری های کلیوی، کبدی ، کمبود پروتئین و بیماری های ناشی از نارسایی های قلب. عمدتا دلیل اصلی تورم بدن تجمع مایعات در بافت های بدن است. بیشتر تورم های بدن با کمک دارو درمان می شوند اما برای کاهش تورم های بدن می توان از گیاهان دارویی استفاده کنید. حال با درمان ورم بدن (اِدِم ) با 22 نسخه گیاهی در طب سنتی آشنا شوید.

 

درمان ورم بدن (اِدِم ) با 22 نسخه گیاهی در طب سنتی

درمان ورم بدن (اِدِم ) با 22 نسخه گیاهی در طب سنتی

 

علل تورم در بدن (اِدِم)

همان طور که در بالا اشاره شد ورم یا اِدِم (Edema)، در اثر تجمع غیر طبیعی مایعات در بافت بدن اتفاق می افتند. ورم بدن می تواند از اثر بیماری های مختلف در بدن ایجاد شود. به طور کل، مهمترین عوامل بروز ورم بدن عبارتند از:

  • بیماری سیستمی (بیماری که ناشی از عملکرد ناقص بخش های بدن است) مانند واریس، ترومبوفلبیت (التهاب سیاهرگ) ،نارسایی کبد، نارسایی کلیه، نارسایی قلبی، کم‌کاری تیروئید، اختلالات رگ های خونی و غیره
  • ورم ناشی از کاهش نمک مصرفی و یا مصرف بی رویه نمک
  • عمل جراحی لگن و سرطان
  • عفونت میکروبی
  • اختلالات عصبی عضلانی
  • مصرف قرص‌های ضدبارداری یا هورمون درمانی
  • آسیب عضلات
  • لخته شدن خون
  • استفاده از داروهای خاص (داروهای دیابت داروهای، ضدافسردگی، مسدود‌کننده‌های کانال، داروهای فشار خون، هورمون درمانی، داروهای غیراستروئیدی ضد التهاب، استروئیدها و غیره)
  • نیش حشرات
  • واکنش های آلرژیک
  • افزایش سن
  • بارداری

درمان ورم بدن (اِدِم ) با 22 نسخه گیاهی در طب سنتی  

نسخه اول

٥٠ گرم آرد گندم، ٥٠ گرم آرد جو در ١٠٠ گرم روغن كوهان شتر مخلوط نمایید. استفاده از این ضماد جهت درمان ورم بدن مفید است.

نسخه دوم

١٠٠ گرم روغن زیتون و ٢٠٠ گرم روغن کوهان شتر را مخلوط نموده و روی بخش های متورم بدن بمالید.

نسخه سوم

٣٠ گرم موم، يک گرم زعفران، ١٠ گرم خاکه کندر و ٢٠٠ گرم روغن کوهان شتر با هم مخلوط نمایید و سپس به صورت ضماد بر روی نواحی متورم بدن قرار دهید.

نسخه چهارم

١٠٠ گرم روغن گل (ترکیبی از روغن زیتون، گل محمدی و گور گیاه) و ١٠٠ گرم روغن کوهان شتر را با مخلوط نمایید. برای درمان ورم بدن این ضماد را دو بار در روز استفاده کنید.

نسخه پنجم

٣٠ گرم ختمی، ١٠٠ گرم بذر کتان و ٢٠٠ گرم روغن کوهان شتر را جهت درمان ورم بدن مخلوط نموده و به آرامی بر روی نواحی متورم قرار داده، ماساژ دهید.

 

همچنین بخوانید:  تصفیه خون و پاکسازی کامل کبد با 7 نسخه موثر گیاهی

 

نسخه ششم

١٠ عدد انجير خشك، ٥٠ گرم چله داغی (آدمک) و ١٠٠ گرم روغن کوهان شتر را مخلوط نموده و ضماد تهیه نمایید. این ضماد را به آرامی جهت کاهش تورم بدن روی نواحی مورد نظر بمالید.

نسخه هفتم

٥٠ گرم آرد جو، ٢٠ گرم حسل، ٣٠ گرم مرزه كوهي و ١٠٠ گرم روغن كوهان شتر مخلوط و یک ضماد تهیه نمایید. روزی یک بار از این ضماد جهت درمان ورم بدن و کاهش آن استفاده کنید.

نسخه هشتم

٥٠ گرم مويز، ١٠ گرم ميعه، ١٠ گرم بارزد، ٥ گرم مرمكي، ١٠ گرم لادن، ١٠ گرم صمغ درخت صنوبر، ٥٠ گرم روغن حيواني، ٢٠ گرم مصطكي، ٢٠ گرم ريشه سيماهنگ و ٢٠ گرم خون سياوشان را با هم مخلوط و بر روی موضع ضماد کنید.

نسخه نهم

30 گرم موم عسل، 30 گرم روغن کرچک و ١٠٠ گرم روغن كوهان شتر را مخلوط کرده و جهت کاهش تورم بر روی موضع قرار دهید.

نسخه دهم

20 گرم انجدان را در 150 گرم روغن کنجد مخلوط نمایید و بر روی موضع قرار دهید.

نسخه یازدهم

100 گرم موم عسل، 20 گرم صمغ صنوبر، 20 گرم روغن حیوانی، 100 گرم عسل و 100 گرم روغن زیتون را با هم مخلوط کنید و بر روی موضع متورم ضماد کنید. مواد مزبور برای درمان ورم بدن بسیار مفید است.

نسخه دوازدهم

20 گرم انجدان، 10 گرم موم، 10 گرم میوه درخت بنه و 10 گرم گوگرد زرد را در 100 گرم روغن کوهان شتر مخلوط نمایید. روزی یک بار از این ضماد جهت درمان ورم بدن و کاهش آن استفاده کنید.

 

درمان ورم بدن (اِدِم ) با 22 نسخه گیاهی در طب سنتی

درمان ورم بدن (اِدِم ) با 22 نسخه گیاهی در طب سنتی

 

نسخه سیزدهم

10 گرم پنه دانه، 10 گردو کهنه، 50 گرم خمیر ترش، 50 گرم کلم شده، 50 گرم پیاز پخته شده، 5 گرم خردل و 20 گرم چلغوز را با هم مخلوط کنید. این ضماد را روزانه برای کاهش تورم بر روی موضع قرار دهید.

نسخه چهاردهم

١٠٠ گرم عسل و ١٠٠ گرم روغن كوهان شتر را با هم مخلوط نموده و بر روي موضع ضماد كنيد.

نسخه پانزدهم

در يك ليوان آب،١٠ گرم نمك، ٣٠ گرم نشادر، ٢٠ گرم لعاب بذر ترتيزك و ١٠٠ گرم عسل مخلوط نماييد. براي كاهش و درمان ورم بدن اين ضماد را روي موضع قرار دهيد.

نسخه شانزدهم

٢ عدد چلغوز را در ١٠٠ گرم زيتون و ١٠٠ گرم عسل مخلوط نماييد. سپس، آن را روي نواحي متورم بدن قرار دهيد تا ورم كاهش يابد.

نسخه هفدهم

٢ عدد چلغوز، ٥ گرم خردل، ٢٠ گرم آهك و ٥٠ گرم كراويا را با هم مخلوط كردهو این ضماد را بر روی نواحی متورم بدن قرار دهید.

نسخه هجدهم

١٠ گرم كندر، ١٠ گرم درخت بنه، ١٠ گرم مصطكي، ٢٠ گرم مويزك عسلي، ٣٠ گرم سركه و ١٠٠ گرم روغن زيتون را مخلوط كنيد. روزی یک بار از این ضماد جهت درمان ورم بدن و کاهش آن استفاده کنید.

نسخه نوزدهم

٢٠٠ گرم عاقرقرحا، ٢٠ گرم مويزك و ٢٠٠ گرم عسل مخلوط نماييد. سپس، آن را روي نواحي متورم بدن قرار دهيد تا ورم كاهش يابد.

نسخه بیستم

١٠٠ گرم آرد باقلا را به ١٠٠ گرم صمغ صنوبر اضافه کنید. جهت کاهش و درمان ورم بدن این ضماد را روزی یک مرتبه بر روی نواحی متورم قرار دهید.

نسخه بیست و یکم

٢٠ گرم نشادر، ١٠ گرم بارزد و ٢٠ گرم مردار سنگ سفيد را در ٢٠٠ گرم روغن كهنه شده زيتون بريزيد و به خوبی مخلوط نموده و بر روی موضع متورم ضماد کنید. مواد مزبور برای درمان ورم بدن بسیار مفید است.

نسخه بیست و دوم

٥ گرم مرمكي و ١٠ گرم دارچين را به ٢ ليوان آب انگور اضافه كنيد. این ضماد را به آرامی جهت کاهش تورم بدن روی نواحی مورد نظر بمالید.

نکته: عمدتا ورم بدن نشانه ای از یک بیماری است. بنابراین، در صورت تورم در نقطه از بدنتان به پزشک مراجعه کرده و علت اصلی ورم را شناسایی کنید. در صورت عدم معالجه بیماری امکان خطرات بیشتری وجود دارد. پس از شناسایی علت تورم، تحت نظارت پزشک، جهت درمان ورم بدن، از نسخه های گیاهی مزبور استفاده کنید.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

کراویا یا شاه زیره را با خواص درمان موثر زود انزالی، تقویت قوای جنسی، درمان سستی و بی حالی، درمان مشکلات جنسی، ضد بلغم موثر، ضد رماتیسم، ضد تشنج، بادشکن، مقوی معده و مسکن درد معده، رفع خونریزی، درمان گاز گرفتگی سگ هار، تسکین دردهای رحم، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

7
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0