درمان و پیشگیری از بیماری آلزایمر با چغندر قند که بد نیست بدانیم

1942 بازدید
20 آذر 97
بهاره
,

درمان و پیشگیری از بیماری آلزایمر با چغندر قند

آلزایمر بارزترین نوع از از انواع بیماری زوال عقل است. این مشکل رایج در افراد سالخورده بروز می کند. در این بیماری، فرد بتدریج شروع به از دست دادن توانایی خود برای درک تفکر کرده و نکته مهم در این است که، در این بیماری فرد متوجه مشکل خود نیست و روند فراموشی برای او قابل درک نیست، در حالی که اطرافیان یا اعضای خانواده بیمار آن را درک می کنند. پزشکان بر این باورند که این بیماری پس از سن 60 سالگی شروع می شود.

اما امروزه با بدتر شدن شیوه زندگی احتمال بروز این بیماری در سنین پایین تر هم نیز وجود دارد. با افزایش مصرف مواد غذایی نامناسب و شیوه زندگی ضعیف، امروزه جوانان نیز قربانی این بیماری هستند. آلزایمر درمان قطعی ندارد و تنها می توان با دارو کنترل شود. توصیه پزشکان این است که با افزایش سن، بهتر است افراد با تغییر شیوه زندگی و رژیم غذایی خود از بیماری آلزایمر پیشگیری کنند. در این میان، مواد طبیعی همچون چغندر قند مزایای زیادی دارد. امروز ما به شما مزایای آلزایمر و خوردن چغندر قند می دهیم. در این مقاله قصد داریم تا شما را با درمان و پیشگیری از بیماری آلزایمر با چغندر قند آشنا کنیم.

درمان و پیشگیری از بیماری آلزایمر

درمان و پیشگیری از بیماری آلزایمر

علایم آلزایمر

  • فراموش کردن همه چیز از جمله شخصی ترین چیزهای زندگی مانند فراموش کردن نام فرزندان و یا حتی نام خود
  • تکرار چند باره یک فعالیت
  • صحبت کردن با خود
  • گم شدن در مکان های شناخته شده یا حتی گم کردن خانه
  • عدم فعالیت و کارهای روزمره (یا انجام دادن کارهای ساده با دشواری فراوان)
  • راه رفتن در شب (خواب گردی)
  • خیره شدن به یک نقطه
  • شوکه شدن برای چیزهای کوچک، و غیره

درمان و پیشگیری از بیماری آلزایمر با چغندر قند

چغندر قند در درمان آلزایمر بسیار موثر است. یک عنصر یافت شده در چغندر، می تواند به جلوگیری از آلزایمر کمک کند. عنصر بتانین موجود در چغندر قند که دلیل رنگ قرمز چغندر است، می تواند تجمع پروتئین ها (پروتئین های آمیلوئیدی) در مغز را کاهش دهد. تجمع پروتئین های آمیلوئیدی با بیماری آلزایمر همراه است. در واقع بتانین، ترکیبی ناشی از عصاره چغندر به عنوان مانعی برای بعضی واکنش های شیمیایی مشخص در مغز عمل می کند که در روند پیشرفت بیماری آلزایمر موثر است. بتا آمالوئید یک قطعه پروتئینی چسبنده است که در مغز ذخیره می شود که ارتباط با سلول های مغزی را مختل می کند. این سلول های مغزی نورون ها نامیده می شوند.

بزرگترین آسیب زمانی اتفاق می افتد که بتا آمالوئید خود را با فلزاتی مانند آهن یا مس ترکیب می کند. این فلزات، با خوشه های آمیلوئیدی در یک گروه پیوند می خورد که می تواند باعث التهاب مغز و اکسیداسیون نورون ها شود. بنابراین، مصرف منظم چغندر قند به درمان و پیشگیری از آلزایمر کمک شایانی می کند.

 

همچنین بخوانید: شیرین کننده های طبیعی

 

مزایای دیگر چغندر قند

افزایش انرژی و کاهش خستگی

اگر بدن شما به سرعت خسته می شود، چغندر قند برای شما مفید است. مصرف منظم آب تازه آن مشکل ضعف و خستگی را کاهش می دهد و بدن در تمام طول روز با انرژی به فعالیت خود می پردازد.

درمان کم خونی

کم خونی ناشی از کمبود آهن در بدن است. چغندر قند حاوی تمام مواد معدنی و ویتامین هایی است که هموگلوبین را در خون افزایش می دهد و گردش خون را تسریع می بخشد. این عمل باعث ایجاد خون جدید در بدن شده، از این رو کم خونی درمان می شود.

کاهش فشار خون بالا

چغندرقند همچنین باعث کاهش شدید فشار خون می شود. اگر فشار خون بالا دارید، مصرف منظم چغندر قند را تبدیل به یک عادت روزانه کنید.

تنظیم کننده اختلالات قاعدگی

اکثر زنان مشکلاتی مانند اختلالات دوران قاعدگی دارند. در این دوره، مقدار زیادی خون از بدن زنان خارج می شود. بنابراین، چغندرقند نیز این کمبود را درمان می کند و همچنین بی نظمی های چرخه قاعدگی را رفع می کند.

محافظت از استخوان ها

چغندر قند حاوی بسیاری از مواد ضروری مانند کلسیم است. مصرف منظم چغندر قند از انواع بیماری های استخوانی محافظت می کند. همچنین در تسکین درد مفاصل مفید است.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

استویا را با خواص لاغری و کاهش وزن، کاهش فشار خون، کنترل و پیشگیری از پوسیدگی دندان، پیشگیری از دیابت، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0