درمان پرخوابی با 6 گیاه که معجزه می کنند

3429 بازدید
15 تیر 01
ریحون
,

درمان پرخوابی با 6 گیاه معجزه گر

پرخوابی چیست؟

پرخوابی وضعیتی است که در آن در طول روز احساس خواب آلودگی مفرط می کنید. ممکن است حتی پس از خواب طولانی مدت نیز رخ دهد. نام دیگر پرخوابی، خواب آلودگی بیش از حد در طول روز است.

پرخوابی می تواند یک وضعیت اولیه یا یک وضعیت ثانویه باشد. پرخوابی ثانویه نتیجه یک بیماری پزشکی دیگر است. افراد مبتلا به پرخوابی در طول روز به دلیل خستگی مکرر در عملکرد مشکل دارند که می تواند بر تمرکز و سطح انرژی تأثیر بگذارد.

انواع پرخوابی چیست؟

پرخوابی می تواند اولیه یا ثانویه باشد.

  • پرخوابی اولیه بدون وجود شرایط پزشکی دیگر رخ می دهد. تنها علامت آن خستگی مفرط است.
  • پرخوابی ثانویه به دلیل سایر شرایط پزشکی است. اینها می تواند شامل آپنه خواب، بیماری پارکینسون، نارسایی کلیه و سندرم خستگی مزمن باشد. این شرایط باعث کم خوابی در شب می شود و باعث می شود در طول روز احساس خستگی کنید.
  • پرخوابی مانند نارکولپسی نیست، که یک بیماری عصبی است که باعث حملات ناگهانی خواب غیرقابل پیشگیری در طول روز می شود. افراد مبتلا به پرخوابی می توانند بیدار بمانند، اما در آن زمان، احساس خستگی می کنند.

چه چیزی باعث پرخوابی می شود؟

تصور می شود که پرخوابی اولیه ناشی از مشکلاتی در سیستم های مغزی است که عملکرد خواب و بیداری را کنترل می کنند.

پرخوابی ثانویه نتیجه شرایطی است که باعث خستگی یا خواب ناکافی می شود. به عنوان مثال، آپنه خواب یا وقفه‌ی تنفسی خواب می تواند باعث پرخوابی شود، زیرا می تواند باعث مشکلات تنفسی در شب شود و افراد را مجبور کند چندین بار در طول شب از خواب بیدار شوند.

برخی از داروها نیز می توانند باعث پرخوابی شوند. مصرف مکرر آرام بخش و الکل ممکن است باعث خواب آلودگی در طول روز شود. سایر علل احتمالی عملکرد کم تیروئید و آسیب به سر است.

درمان پرخوابی با 6 گیاه معجزه گر

درمان پرخوابی با 6 گیاه معجزه گر

علائم پرخوابی چیست؟

علامت اصلی پرخوابی خستگی مداوم است. افراد مبتلا به پرخوابی ممکن است در طول روز چرت بزنند و همچنان احساس خواب آلودگی داشته باشند. آنها همچنین در بیدار شدن از خواب طولانی مدت مشکل دارند.

سایر علائم پرخوابی عبارتند از:

  • انرژی کم
  • کج خلقی
  • اضطراب
  • از دست دادن اشتها
  • تفکر یا گفتار آهسته
  • مشکل در به خاطر سپردن
  • بی قراری

گزینه های درمانی پرخوابی چیست؟

بسته به علت پرخوابی شما، درمان این بیماری می تواند متفاوت باشد.

تغییر سبک زندگی بخش مهمی از روند درمان است. پزشک ممکن است برنامه خواب منظم را توصیه کند. اجتناب از برخی فعالیت‌ها نیز می‌تواند علائم را بهبود بخشد، به‌ویژه در زمان خواب. اکثر افراد مبتلا به پرخوابی نباید الکل یا آرامش بخش های بدون نسخه مصرف کنند. یک پزشک همچنین ممکن است یک رژیم غذایی با مواد مغذی بالا را برای حفظ سطح انرژی به طور طبیعی توصیه کند.

 

همچنین بخوانید: فواید ورزش قبل از خواب و 6 تمرین برای داشتن خوابی لذت بخش

 

درمان پرخوابی با گیاهان دارویی

جنسینگ

طبق مطالعات مختلف، جینسینگ چرخه‌های خواب و بیداری طبیعی را تقویت می‌کند و به شما این امکان را می‌دهد که به اندازه کافی بخوابید ، بنابراین صبح‌ها با احساس شارژ و سرزندگی از خواب بیدار می‌شوید.

گوارانا

گوارانا گیاهی بومی آمازون است. این گیاه جزء رایج نوشیدنی های انرژی زا است و در مقادیر زیاد می تواند خطرناک باشد. گوارانا حاوی کافئین است. کافئین با تحریک سیستم عصبی مرکزی، قلب و ماهیچه ها عمل می کند و در نتیجه می تواند شما را از پرخوابی باز دارد

نعناع

  • استشمام عطر دلپذیر اسانس نعناع، ترکیبی از نعناع و نعناع آبی، ممکن است به افزایش انرژی، خلق و خو، عملکرد ورزشی و هوشیاری کمک کند.
  • چندین مطالعه نشان داده اند که استنشاق اسانس نعناع باعث کاهش خستگی و افزایش هوشیاری، حافظه و انرژی می شود.
  • یک مطالعه که شامل 144 نفر بود نشان داد که قرار گرفتن در معرض عطر اسانس نعناع باعث افزایش هوشیاری و بهبود حافظه می شود.
درمان پرخوابی با 6 گیاه معجزه گر

درمان پرخوابی با 6 گیاه معجزه گر

رودیولا روزیا

  • رودیولاروزیا گیاهی است که برای قرن ها در سیستم های طب سنتی در سراسر جهان برای بهبود حافظه، هوشیاری و استقامت استفاده می شود.
  • نشان داده شده است که خستگی ذهنی را کاهش می دهد، عملکرد مغز و خلق و خو را تقویت می کند
  • مکمل رودیولاروزیا همچنین ممکن است برای افرادی که دچار خستگی مزمن هستند مفید باشد و عملکرد ورزشی را افزایش دهد

سنتلا آسیاتیکا (گوتو کولا ،آب بشقابی)

  • گوتو کولا در سیستم های طب سنتی برای کمک به بهبود عملکرد مغز مورد استفاده قرار گرفته است و همچنین برای اثرات مفید آن بر هوشیاری و خلق و خوی مورد مطالعه قرار گرفته است.
  • یک مطالعه 2 ماهه روی 28 فرد مسن که روزانه 250 تا 750 میلی گرم عصاره گوتو کولا دریافت کردند، نشان داد که افرادی که بالاترین دوز را مصرف می کردند، در مقایسه با گروه کنترل، بهبودهایی در حافظه کاری، هوشیاری و خلق و خوی خود را تجربه کردند.

ماکا

ماکا گیاهی بومی پرو است که به دلیل پتانسیل افزایش انرژی آن ارزشمند است. مطالعات انسانی نشان می دهد که مصرف آن به عنوان مکمل ممکن است به افزایش سطح انرژی، کاهش اضطراب و افزایش عملکرد ورزشی کمک کند.

سخن پایینی

اگر علاقه مند به افزودن یک یا چند گیاه موجود در این لیست به رژیم غذایی خود هستید، ابتدا با پزشک خود مشورت کنید، زیرا بسیاری از گیاهان در صورت عدم مصرف صحیح و تداخل با داروهای رایج می توانند عوارض جانبی داشته باشند.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

فلفل چهار رنگ (فلفل رنگی) را با خواص درمان کمک به کاهش وزن، افزایش متابولیسم بدن، کاهش علائم سرماخوردگی، افزایش سلامت دستگاه گوارش (ضد نفخ، درمان دلپیچه)، درمان زخم معده، درمان سیاه سرفه و تنگی نفس، تسکین دهنده درد، درمان درد مفاصل، پاکسازی خون، پیشگیری از بروز سرطان، کاهش علائم روند پیری، ضد سفیدی مو و…، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

8
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0