درمان کمر درد بارداری با 5 روش طبیعی

1743 بازدید
28 بهمن 97
بهاره
,

با 5 روش طبیعی کمر درد دوران بارداری را درمان کنید

کمر درد در دوران بارداری یک رخداد شایع است و نباید به عنوان یک مشکل غیر معمول تلقی شود. در طول بارداری، وزن و وضعیت بدن مادر تغییر می کند، به همین دلیل رباط های بدن به طور طبیعی نرم تر و کشیده شده و با بزرگ شدن رحم، فشار بر روی مفاصل ایجاد می شود. این فشار منجر به درد کمر می شود. در مقاله برخی از راه های طبیعی برای کاهش درد کمر در دوران بارداری ارائه شده است که به مادران باردار کمک خواهد کرد، بدن خود را در وضعیت بهتری قرار دهند. لذا، با درمان کمر درد بارداری با 5 روش طبیعی آشنا شوید.

 

درمان کمر درد بارداری با 5 روش طبیعی

درمان کمر درد بارداری با 5 روش طبیعی

 

درمان کمر درد بارداری با 5 روش طبیعی

لباس و کفش راحت

پوشیدن لباس و کفش های راحت در دوران بارداری بسیار مهم است. کفش پاشنه بلند وزن را به جلو هدایت می کند که ممکن است منجر به ناراحتی و کمر درد شود. بنابراین، از پوشیدن کفش پاشنه بلند اجتناب کنید. توصیه می شود، برای کاهش کمر درد، ایجاد تعادل بدن و جلوگیری از افتادن، کفش های ورزشی یا طبی استفاده نمایید. همچنین، باید شلوارهای مخصوص بارداری که دارای قابلیت ارتجاعی هستند، پوشیده شود. شلوارها نباید به کمر فشار وارد کرده و سبب منقبض شدن عضلات پشت شوند.

وضعیت بدنی مناسب

شما باید در دوران بارداری وضعیت بدنی مناسبی داشته باشید. ایجاد چند تغییر در وضعیت بدن می تواند به کاهش و درمان کمر درد بارداری کمک کند. پزشکان توصیه می کنند که زنان، وزن خود را روی پاشنه خود نگه دارند. همچنین، نگه داشتن بیش از حد پاها نزدیک به هم در حالت ایستاده می تواند به پشت فشار وارد کرده و منجر به کمر درد شود.

در حالی که نشسته اید، سعی کنید نزدیک لبه صندلی بمانید. نشستن در این وضعیت، شکم را به جلو هدایت می کند، که برای کودک وضعیت بسیار مناسبی است. اما، توجه داشته باشید که این وضعیت نشستن برای جلوگیری از کمر درد است و نباید برای یک مدت طولانی بنشینید. نشستن برای مدت طولانی می تواند سبب کمر درد شود.

 

همچنین بخوانید:  درمان های گیاهی کمردرد و دیسک کمر

 

ماساژ

به هنگام درد، یک پد گرم بر روی پشت خود قرار دهید تا درد پشت تسکین یابد. گرم کردن ناحیه درد می تواند به کاهش سریع درد کمک کند. همچنین، می توانید به کمک یک حوله گرم کمر را ماساژ دهید. ماساژ، علاوه بر کاهش و درمان کمر درد سبب تمدد اعصاب و آرامش می شود.

تنفس عمیق

با توجه به وزن بیش از حد، فشار بر قفسه سینه ایجاد شده و ممکن است باعث گرفتگی عضلات پشت شود. در چنین شرایطی، تمرین تکنیک تنفس عمیق بسیار موثر است. استنشاق هوا به صورت آهسته از طریق بینی کمک خواهد کرد که تنگی و فشار در عضلات پشت، آزاد شود. تکنیک تنفس عمیق برای تسکین و درمان کمر درد بارداری بسیار مفید است.

وضعیت بدنی صحیح به هنگام خواب

حفظ موقعیت مناسب به هنگام خواب برای از بین بردن کمر درد در دوران بارداری و حتی بی خوابی بسیار ضروری است. توصیه می شود در زمان خوابیدن، به یک طرف بدن بخوابید و یکی از زانوها را کمی خم کنید. یک بالش بین زانوها و یکی دیگر زیر شکم خود قرار دهید. همچنین، می توانید از بالش بارداری برای خواب راحت تر استفاده کنید. هرگز با دو پای کشیده و یا هر دو پا جمع به خصوص در سه ماهه سوم نخوابید، زیرا ممکن است به عضلات فشار شدیدی وارد شود.

فراموش نکنید که با پزشک مشورت کنید

اگر درد بیش از دو هفته ادامه داشته باشد، باید با پزشک مشورت کنید. درد شدید در دوران بارداری می تواند نشانه زایمان زودرس یا عفونت های دستگاه ادراری باشد. اگر خونریزی واژینال، تب و یا سوزش در هنگام ادرار را تجربه کردید، بلافاصله برای تشخیص مناسب با پزشک مشورت کنید.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

صمغ وشا را با خواص مقوی و انرژی زا، خلط آور و نرم کننده سینه، درمان برونشیت های مزمن، تنگی نفس، دفع انرژی های منفی، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0