topNotif

درمان کم خونی با درخت کاج وحشی

2649 بازدید
08 فروردین 97
سمانه
بروزرسانی شده در تاریخ 28 آذر 1400

درمان کم خونی با درخت کاج وحشی

با نام های صنوبر، برکاج، ناژو، کاج دوبرگ هم نام برده می شود. درختی است زیبا، بلند و قطور، بلندی آن در شرایط مناسب تا پنجاه متر می رسد. پوست آن قرمز رنگ و شیاردار است. برگ های آن سوزنی و دوبرگ در یک غلاف غباری رنگ جای دارد و جوانه های آن در قسمت انتهای شاخه ها واقع می شود. مخروطه های میوه آن به طول سه تا شش سانتی متر و دانه های آن هر یک به طول چهار میلی متر به رنگ سیاه یا خاکستری براق اند. این درخت در اغلب مناطق خیلی سرد نیمکره ی شمالی می روید، در ایران به طور خودرو وجود ندارد، ولی کاشته می شود.

خواص درمانی میوه کاج :

درمان کم خونی با درخت کاج وحشی

درمان کم خونی با درخت کاج وحشی

ورم کلیه را درمان می کند، برای رفع اختلالات مخاطی و ریوی و در موارد چرک زدایی اثر شفابخش دارد برای این منظور آن را خرد کرده و مثل چایی دم کنید آب آن را روزی سه فنجان به نوبت بنوشید. اگر چهل روز هر روز یک عدد کاج را بکوبید و با چهار مثقال دم گیلاس بجوشانید و آب آن را صاف کنید و بنوشید، چرک داخل آلت تناسلی را برطرف می سازد و سوزاک را درمان می کند. برفک را از بین می برد و زخم های دهان را التیام می بخشد پس آب جوشانده آن را دهان شویه کنید. همچنین آب جوشانده آن برای شست و شوی زخم ها و ضد عفونی کردن آن ها و برای رفع بوی عرق دست و پا مفید است. آب تازه ی آن را بگیرید و بر جوش های غرور بمالید آن ها را درمان می کند.

خواص درمانی برگ کاج وحشی :

دو تا سه کیلو تازه آن را بکوبید و با فشار آبش را بگیرید. ابتدا پاها را در آب گرم که نمک داشته باشد خوب ماساژ دهید، سپس پا را خشک کرده و با آب کاج ها آن را ماساژ دهید، بعد با پارچه ای پشمی یا کرکی که گرم کرده باشید، ببندید که سرما به آن اثر نکند. خشک شدگی پا که از سرما یا کار زیاد باشد را درمان می کند و درد موضعی که از ضعف و بی قوگی باشد را تسکین می دهد.

خواص درمانی جوانه های کاج وحشی :

بیست گرم از آن را در یک لیتر آب جوش به مدت سه ساعت دم کنید، بعد آب صاف کرده ی آن را در طول روز به تدریج بنوشید، برای رفع کم خونی شدید که در اغلب دختران جوان بالغ دیده می شود و ایجاد رنگ پریدگی متمایل به سبز می کند یا بیماری کلوروزیک مفید است، از ترشحات زیاد مهبل جلوگیری می کند، روماتیسم را درمان می کند، اختلالات حاصله از کمی ویتامین ث در بدن را برطرف می سازد، ورم مزمن مثانه و اختلالات کلوروزی را برطرف می کند.

 

همچنین بخوانید:  گونه های مختلف کاج را بشناسیم

 

درخت کاج چتری (کاج بادامی) :

درختی است به بلندی پنج تا هشت متر، تاج کروی و چتری دارد که انتهای تنه ی بدون برگ چند متری قرار گرفته است. برگ های آن سوزنی و همیشه سبز با طول نسبتا دراز می باشد. نر و ماده ی گل های آن جدا می باشند، گل های نر به صورت شاتوت های دراز و آویزان در قاعده ی شاخه ی یک ساله و گل های ماده آن به شکل شاه توت های خیلی کوچک در انتهای همان شاخه قرار گرفته است و میوه ی آن مرکب که آن را سیب کاج یا مخروط کاج می گویند و از فلس های چوبی تشکیل شده است.

هر فلس دو میوه و به عبارت بهتر دو دانه دارد که به یک بال مجهز می باشد و معمولا دو سال طول می کشد که این میوه ها برسند، دانه های آن درشت و مانند بادام ماکول است، چلغوزه ی آن دارای مغزی سفید است و طعم مطبوعی دارد. این نوع کاج بومی مناطق مدیترانه ای است، در ایران در منطقه ی شمال وجود دارد.

خواص درمانی تخم کاج چتری :

دارای طبیعت گرم و خشک است، اول آن را دوازده ساعت در آب گرم یا روغن کنجد بخیسانید و بعد از آن بخورید، مسهل است، برای بیماری های سینه،کلیه و مثانه مصرف می شود، نیروی جنسی را تقویت می کند، اشتها آور است، اعصاب را تقویت می نماید. انسداد مجاری ادرار را باز می کند، بادشکن است.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

روغن کاج را با خواص کاهنده استرس و آرامش بخش، ضد دردهای عضلانی بعد از ورزش و پیاده روی، حاوی آنتی اکسیدان و مراقبت کننده از پوست، از بین برنده سلولیت، درمان کننده شپش موی سر، درمان کننده سینه درد و گلودرد، رفع کننده بوی بد و پاکسازی هوا، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

2
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0