topNotif

درمان گیاهی گل مژه چشم

3688 بازدید
19 آبان 97
بهاره
,,

درمان گیاهی گل مژه چشم

گل مژه یک عفونت موضعی، مربوط به یک یا چند غده سبوم ساز (یک ماده چرب است که توسط بعضی از غدد به همین نام در پوست ساخته می شود)، در پلک چشم است. گل مژه تمامی علایم التهاب، تورم، قرمزی، درد و گرما یا داغی را داشته و روی لبه پلک ظاهر می شود.

درمان گیاهی گل مژه چشم

درمان گیاهی گل مژه چشم

علل و علایم گل مژه چشم

غدد سبوم ساز درست زیر ریشه مژه ها که لبه پلک را می پوشانند قرار داشته و ترشحات آن ها پلک را نرم و مرطوب می سازد. این غدد با غدد اشکی فرق می کنند. گل مژه ها به شدت دردناک هستند. شخص احساس می کند که انگار یک جسم خارجی در چشم دارد، آب ریزش فراوان و تورم پلک ها نیز وجود دارد. در این حال نگاه کردن به نور روشن زیاد برای چشم ها دردناک می شود. بعد از حدود دو روز و هنگامی که تورم افزایش می یابد آبسه چرکی در ناحیه آسیب دیده تشکیل می شود. این آبسه پاره می شود و از آن چرک غلیظی آزاد می شود و موجب تسکین یافتن این درد مشقت بار می شود.

نکته: تمام این درمان ها بر اساس طب سنتی هندوستان (طب آیورودا) توصیه شده است و ممکن است این درمان ها مورد تایید پزشکان امروزی نباشد. به هر روی، قبل از استفاده از هر نوع گیاه دارویی با پزشک خود مشورت کنید.

 

همچنین بخوانید: بیماری های چشم و گیاهان سنتی

 

درمان گیاهی گل مژه چشم

    • یک قاشق چای خوری از زردچوبه را در دو فنجان آب بجوشانید تا میزان آب نصف شود. زمانی که سرد شد 4 تا 5 بار آن را توسط یک پارچه نازک صاف کنید. این عصاره می تواند به عنوان یک قطره چشمی به کار می رود. یک قطره از این عصاره در چشم عفونت کرده، 3 تا 4 بار در روز برای درمان گل مژه، مفید است.
    • یک قاشق چای خوری از تخم گشنیز را با یک فنجان آب برای مدتی بجوشانید، مثل این که یک دمنوش گیاهی درست می کنید. این مایع را 3 تا 4 مرتبه در روز برای شستن چشم به کار ببرید.
    • آب گشنیز تازه را 3 تا 4 بار به کمک یک پارچه نازک صاف کنید. یک قطره از عصاره گشنیز باید در چشم چکانده شود.
    • یک مشت برگ درخت اقاقیا را در دو فنجان آب بجوشانید. یک جوشانده درست کنید و به عنوان یک کمپرس روی پلک ها بگذارید. این دارو تورم و درد را کاهش می دهد.
    • 2 تا 3 دانه زاج سفید را در یک فنجان آب حل کنید و به عنوان یک شوینده چشم آن را به کار برید.
    • برگ های گواوا (درخت بومی مناطق گرمسیری آمریکا) شسته شده را در یک پارچه مرطوب گرم قرار داده و به عنوان کمپرس از آن استفاده کنید. این کمپرس درد، قرمزی و تورم را کاهش می دهد.
    • آب تازه انار را صاف کنید. به مدت یک تا سه روز یک قطره از آن را در هر چشم ملتهب بریزید که قرمزی و احساس سوزش را کاهش می دهد. اگر آب انار موجود نباشد جوشانده ای از میوه خشک شده آن را می توان درست کرد.
    • یک برگ صبر زرد (آلوئه ورا) را از درازا ببرید (این برگ ها ضخیم هستند). طرف نرم و ژله ای آن را روی چشم  قرمز شده قرار دهید. این عمل خارش را در چشم های قرمز و ملتهب کاهش می دهد.
    • سیب زمینی خام رنده شده که به عنوان یک ضماد به کار می رود، تورم را در چشم های ملتهب کاهش می دهد.
    • یک تکه کوچک زردچوبه، یک دانه به اندازه نخود زاج سفید و دو قاشق غذاخوری از برگ تازه درخت تمر هندی را بگیرید. آن ها را با هم آسیاب کنید و با آب مخلوط کرده و خمیر درست کنید. خمیر را روی پارچه نازک و مرطوب بگذارید. آن را گرم کنید و به عنوان یک ضماد به کار ببرید.
    • در حدود یک قاشق چای خوری از روغن دانه چوب گز روغنی و عسل را با هم مخلوط کنید و آن را به هنگام خواب آن را استفاده کنید. دانه  چوب گز روغنی دارای خواص آنتی بیوتیک است.
    • خیسانده ای از تخم گشنیز یا تخم رازیانه می تواند به عنوان یک شوینده سرد برای چشم به کار می رود.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

بذر شنبلیله را با خواص نیروبخش و مقوی، مفید برای بیماری قند، مسلولین و اشخاص ضعیف، کاهش دهنده کلسترول، برای قارچ های پوستی مفید است، تقویت مو، کمک به بهبود زخم ها، ضد التهاب گلو و بواسیر، بدون هیچ اسانس و افزودنی شیمیایی، از فروشگاه عطارک تهیه نمایید.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0