topNotif

در رفتگی مفصل شانه و درمانش

2922 بازدید
09 اردیبهشت 97
سمانه
,
بروزرسانی شده در تاریخ 27 آذر 1400

با در رفتگی مفصل شانه و درمانش آشنا شوید!

عوارض مشخصه : اگرچه مفصل کتف که بازو و شانه را به هم متصل می کند دارای ثبت و استحکام زیاد است ولی در برابر فشار های سنگین و خلاف جهت می تواند از جا در رود. در رفتگی کتف با درد شدیدی همراه است که از شانه به طرف سینه و بازو کشیده می شود در این حالت بازو از شانه آویزان شده و امکان هرگونه حرکت از آن سلب می شود. به مرور زمان موجب تقویت مشکلات می شود، کتفی که چند بار از جا در رفته است بی اختیار تاب می خورد، پی ها و رباط های آن کشش خود را از دست داده و در نهایت قادر به کنترل موقعیت مفصل نخواهد بود و احتمال دارد که شخص به التهاب مفصل نیز دچار شود. چنین بازویی دیگر قادر به حرکت نخواهد بود و با کوچک ترین فشار دردناک می شود.

علت های احتمالی !

علت در رفتگی مفصل کتف می تواند ضربه ناشی از زمین خوردن یا فشار بیش از حد به مفصل یا فشار به اهرم بازو در جهت غلط باشد. کسانی که به طور مکرر مفصل کتف آن ها از جا در می رود احتمال دارد دچار ضعف مفصل باشند که موجب هرز شدن مفصل می شود.

زمینه های نهفته روانی !

در رفتگی مفصل که موارد فراونی هم دارد، حامل این پیام است که صاحب این مفصل خودش را خیلی دست بالا گرفته و توانایی خودش را بیش از حد ارزیابی کرده است و این پیام به او خطار می دهد که این طور نیست. فرد باید بداند که این شرایط تحمیل وظیفه و مسئولیت اضافی به خود فقط در سطح جسم باقی نمی ماند و به قلمرو روان نیز سرایت می کند اگر کسی در این شرایط موقعیت خود را آگاهانه مورد بررسی قرار دهد به سرعت متوجه می شود که برنامه های عریض و طویلی که برای خود منظور نموده است از حد توانایی او خارج است و به معنی واقعی کلمه بیش از حد از خودش بار کشیده است.

در رفتگی مفصل شانه و درمانش

در رفتگی مفصل شانه و درمانش

 

در رفتگی مفصل شانه و درمانش

خودیاری و درمان های جایگزین !

کتفی را که از جا در رفته است نمی توان به تنهایی معالجه کرد نیاز به کمک برای درمان آن بدیهی است و به طور کامل حس می شود. این نیاز واضح به ما اعلام می کند که به تنهایی حریف این وضع موجود نمی شویم. پس از وقوع آسیب دیدگی بلافاصله باید یک پزشک یار از بازوی مصدوم مراقبت نماید. گرچه جا انداختن در رفتگی توسط پزشک، جسم شخص را برای فعالیت مجدد آماده می کند ولی درک پیام روانی این شوک هنوز برای بیمار مشکل است، پیام روشنی که در مورد تحمیل فشار اضافی به ما هشدار می دهد. برای پیشگیری از تکرار در رفتگی باید با ترکیب متعادلی از حرکات قدرتی و نرمش عضلات و بافت های اطراف مفصل را تقویت نمود. توجه داشته باشید که تمرین ها را باید پس از بهبود آسیب دیدگی شروع کرد.

چه وقت به پزشک مراجعه کنیم !؟

بلافاصله پس از وقوع آسیب دیدگی باید به پزشک مراجعه نمود، هر قدر که درمان به تاخیر افتد به همان مقدار پیامدهای آسیب دیدگی مشکل تر خواهد بود.

 

همچنین بخوانید:  12 عادت فوق العاده برای داشتن زندگی فوق العاده

 

کمک های طب کلاسیک !

فقط یک پزشک می تواند در رفتگی کتف را معالجه کند، به طور معمول قبل از شروع معالجه داروی مسکن یا آرام بخش به بیمار داده می شود زیرا ترس از عمل جا انداختن مفصل موجب انقباض عضلات و مشکل شدن کار می شود. گرچه پزشکان کار آزموده آن چنان سریع کار را انجام می دهند که بیمار متوجه موضوع نشده و نیازی به اقدامات روان درمانی وجود ندارد. تنها کافی است که شخص مصدوم آمادگی تجزیه و تحلیل و تفکیک فشار های موجود در زندگی خود را داشته باشد که این کار هم با بهره گیری از روش های خودیاری امکان پذیر است.

روش های روان درمانی !

روحیه پر نشاط موجب افزایش مقاومت جسم می شود. تصور نکنید که مقوله های روانی و مقوله های جسمی هر یک برای خود محدوده ای مستقل و مشخص دارند. از این پس برای رویارویی با مشکلات فقط به تقویت عضلات خود اکتفا نکنید، بلکه تلاش کنید در زندگی روزمره نشاط روحی و تعادل روانی هم داشته باشید. تقویت عضلات و مفاصل و رگ و پی به تنهایی کافی نیست با انجام تمرین های لازم باید توان تحمل و مقاومت روانی خود را نیز بالا ببرید. از هر فرصتی هر چند کوچک برای تقویت اعتماد به نفس و افزایش توان خود در برخوردهای اجتماعی استفاده کنید ولی لازم است اول تفکر های اشتباه را از خود دور کنید تا بتوانید قدم به قدم به توانمندی های بیشتری برسید.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

معجون ضد درد مفاصل را با بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0