topNotif

در هم ریختگی یعنی چه؟

1174 بازدید
15 مرداد 97
سمانه
,
بروزرسانی شده در تاریخ 24 آذر 1400

اصولا در هم ریختگی یعنی چه ؟

شما با در هم ریختگی مواجه هستید اگر :

  1. سیستم اولویت شما بر محور تعداد فنجان های قهوه دور می زند که روی ورق های کاغذ جا انداخته
  2. توده کاغذهای شما به سیستم اولویتی اشاره می کند که گوشه سمت چپ میزتان مفهوم متفاوتی با گوشه سمت راست میزتان دارد.
  3. همه اقلام به پهلو قرار گرفته اند که حاکی از سیستم اولویت دیگری است.

در هم ریختگی به این معنی نیست که طرح و برنامه ای روی سطح کار گسترده می شود. در هم ریختگی به معنی مدارک دسته بندی نشده و نامربوط به هم است که با هم قاطی شده است. وقتی پیام ها، نامه ها، پرونده های ارباب رجوع و گزارش های جدید روی میز شما در هم می ریزد، تراکم زمانی ایجاد می شود که شما تصمیم خود را در مورد اینکه هر مدرکی به چرخه زندگی خود ادامه دهد به تعویق می اندازید.

در هم ریختگی یعنی چه؟

در هم ریختگی یعنی چه؟

چگونه کاغذها روی هم تلنبار می شود ؟

یاد گرفتن اینکه چگونه از تلنبار شدن کاغذها جلوگیری کنیم گامی مهم برای مرتب و منظم ماندن است. وقتی یک ورق کاغذ روی میزتان گذاشته می شود از خودتان بپرسید : آیا نیاز دارم تا دوباره به این مراجعه کنم ؟ اگر جواب مثبت بود آن را کناری بگذارید چون فعلا مطمئن نیستید چطور آن را بایگانی کنید. بنابراین آن را به توده اوراقی که بعدا درباره شان تصمیم می گیرید بیفزایید.

دو مانع متداول ذهنی برای مرتب بودن

دو سد راه متداول ذهنی وجود دارد که چه بسا سر راه تلاش شما قرار گیرد و کارشکنی کند و مانع شود تا از مزایای مرتب و منظم بودن لذت ببرید.

1- ترس از دور انداختن

به محض اینکه چیزی را دور بیندازیم مدتی بعد به آن احتیاج پیدا می کنیم. به هر حال در مقایسه با چیزهایی که آن ها را دور انداخته و هرگز هم به آن نیاز پیدا نکرده ایم، چند بار اتفاق افتاده که چیزی را دور بیندازید و بعد به آن احتیاج پیدا کنید ؟

اگر برای مدت های طولانی مرتب و منظم نباشید و کارهایتان به طور جدی روی هم تلنبار شده باشد احتمالا نمی توانید آن را پیدا کنید. تقریبا هر چیزی جایگزینی دارد و شما همیشه می توانید نسخه دیگری از آنچه واقعا به آن نیاز دارید پیدا کنید. عواقب نداشتن آن چیست ؟ اگر نسخه ای دیگر از آن را به دست نیاورید در درجه اول احتمالا ارزش تلنبار شدن را نداشته که در نهایت باعث چنین معضلی شده است.

بیرون انداختن اضافات با تباه کردن گذشته تان مترادف نیست

شما با اینکار باعث نمی شوید سوابق دایره یا شرکت خود را از صفحه ی روزگار پاک کنید. منظور این نیست که شما باید در محیطی ضدعفونی شده، سرد و خشک زندگی کنید. شما دارید تصمیم می گیرید که با توجه به صرف وقت و انرژی آیا این شی ارزش نگه داشتن دارد یا نه؟

 

همچنین بخوانید: چگونه میز کارمان را مرتب کنیم ؟

 

2- ترس از انعطاف ناپذیر شدن

وقتی در مورد فردی مرتب و منظم فکر می کنید چه تصویری به ذهنتان می آید ؟ آیا تصویری مثبت است. اگر نه باورهای زیربنایی خود را در مورد نظم و ترتیب جستجو کنید. آیا تا به حال تجربه بد راجع به فردی داشته اید که به نظر می رسیده بیشتر به نظم و ترتیب علاقه مند بوده تا به لیاقت و موثر بودن ؟ آیا نگران هستید که نظم و ترتیب شما باعث خشکی و انعطاف ناپذیری شما شود ؟

چه موقع چیزی را دور بیندازید ؟

هرچیزی را که ممکن است روزی در شرایط و زمان مناسب از آن استفاده کرد و گاهی از حالا تا زمانی که شما بازنشسته می شوید طول می کشد نباید نگه داشت. شما نمی توانید چیزی را صرفا به این دلیل که جالب است، نگه دارید. همین حالا تصمیم بگیرید که فضای کاری و زندگی خودتان را با دور ریختن چیزهای اضافی و خرت و پرت ها خوشایند کنید.

از کجا بدانیم دور ریختن چیزی اشکالی ندارد ؟!

آیا اطلاعات آن به روز است و مربوط به کار و زندگی تان می شود ؟ هر چند وقت یک بار به آن اطلاعات رجوع می کنید ؟ چیز جدیدی به آنچه فعلا در دست دارم اضافه می شود ؟ آیا وقت خواندن آن را دارم ؟ آیا فرد دیگری چنین اطلاعاتی را دارد ؟ احتمال رجوع مجدد به آن تا چه حد است ؟ آیا نسخه دیگری از آن موجود است ؟ تاریخ آن چه موقع است ؟ آیا به آن نیاز دارم یا صرفا آن را می خواهیم ؟

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

بوراکس را با خواص پاک کردن فرش، دفع حشرات، تمیز کردن کاسه دستشویی، تمیز کردن سینک ظرفشویی، رفع بوی سطل زباله، دفع موش ها، از بین بردن چربی ها، تمیز کردن وسایل آشپزخانه، رفع بوی بد یخچال، پاک کردن دوش، وان و کاشی ها، از بین بردن زنگ زدگی، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0