topNotif

دستور ساخت انواع ماسک های طبیعی پوست

3796 بازدید
22 آبان 96
سمانه
بروزرسانی شده در تاریخ 3 دی 1400

دستور ساخت انواع ماسک های طبیعی پوست در منزل

جدیدترین تمایلات بشر در صنعت زیبایی به سوی زیبایی های حاصل از طبیعت انعطاف پیدا کرده است و ماسک ها و محصولات زیبایی که از گیاهان طبیعی بدون دخالت مواد شیمیایی تهیه می شود برای پوست و زیبایی و موهای شما به مراتب بهتر و مفید تر و موثرتر از موادی است که از طریق کارخانجات شیمیایی تهیه می شود. به طور مسلم وسائل و لوازم آرایشی که از مواد شیمیایی تهیه می شود برای طبیعت انسان مضر هستند و مضرات آن ها بیش از فوایدشان هست، خوشبختانه خودتان بسیاری از مواد اولیه زیبایی را با قیمتی ارزان تر از ماسک های شیمیایی برند های مختلف و آسان تر می توانید تهیه کنید.

ماسک های طبیعی را در منزل تهیه کنید

در این مطلب فهرستی از گیاهان طبیعی که می توان مواد اولیه زیبایی را از آن فراهم کرد به شما معرفی می شود و شما به راحتی می توانید آن ها را تهیه کنید. هم چنین بسیاری از این گیاهان که بر اساس زیبایی های اولیه معرفی شده اند به طور موفقیت آمیزی سالیان سال مورد استفاده قرار گرفته اند و نتایج بسیار عالی در برداشته اند و بسیاری از این گیاهان دارویی برای معالجه بیماری های پوستی تجویز می شوند و برای زیباتر کردن پوست هم توصیه می شوند، در این مطلب تعدادی از ماسک های زیبایی پوست را به شما معرفی می کنم.

دستور ساخت انواع ماسک های طبیعی پوست

دستور ساخت انواع ماسک های طبیعی پوست

دستور کلی برای حفاظت از زیبایی پوست :

بخش بیرونی تمام اندام های بدن از پولک های بسیار ریز میکروسکوپی پوشیده شده است. برای فعال کردن لایه زیرین پوست باید با روش های علمی و بهداشتی سطح بیرونی پوست را پاک زدایی کنیم زیرا اگر پولک های سطح خارجی از بین نروند پوست صورت و دست ها که بیشتر در معرض هوا و آلاینده های محیط زیست و نور خورشید قرار می گیرند چروکیده و خشک می شود و به تدریج پیری زودرس آشکار می شود.

روش پاک زدایی و ثابت نگه داشتن PH سطح پوست :

پوست خود را با صابون های طبی نظیر نیتروژن بشویید و تمیز کنید سپس حوله کوچک زبری را در آب گرم قرار دهید تا خیس شود و آب اضافی را به سرعت بگیرید و چند دقیقه روی پوست صورت بگذارید و با همان حوله صورت را ماساژ دهید.

در یک ظرف کوچک در حدود یک لیوان آب نسبتا داغ بریزید و دو قاشق غذاخوری سرکه سیب به آن ظرف اضافه کنید و همان حوله قبلی را در آن قرار دهید و آب اضافه آن را بگیرید و چند مرتبه پوست دست ها و صورت را به آرامی بشویید و اکنون روی تخت دراز بکشید و صورت خود را به مدت 10 دقیقه با حوله مرطوب بپوشانید و سپس به آرامی پوست خود را با همان حوله مرطوب و خشن ماساژ دهید.

با این روش شما سطح بیرونی پوست را پاک زدایی می کنید و نیز PH پوست را که دارای یک اسید طبیعی است و برای زیبایی فوق العاده اهمیت دارد را ثابت نگه می دارید، اکنون کمی کرم مرطوب کننده روی پوست خود بمالید و اگر خیال بیرون رفتن و یا استخر دارید از کرم های مخصوص ضد آفتاب و ضد آب استفاده کنید.

ماسک های زیبایی :

دستور کلی برای استفاده انواع ماسک های زیبایی :

پوست صورت خود را با صابون های طبی کاملا بشویید و صورت خود را در حدود 10 دقیقه بخور دهید سپس ماسک مورد نظر خود را استفاده کنید.

 

همچنین بخوانید:  معجزه ماسک یخ برای پوست صورت

 

ماسک پنیرک :
  • به مقدار 20 گرم برگ گیاه خشک پنیرک را همراه گل ها و برجستگی های کوچک آن در هاون بکوبید و یا بسایید.
  • در یک فنجان آب ولرم خیس کنید و چند ساعت در یخچال بگذارید
  • سپس به مقدار یک قاشق چای خوری کائولین (گل چینی) و چند قطره گلاب به آن اضافه کنید
  • 20 گرم گِل سرشور تمیز شده را در آب ولرم حل کنید تا به صورت خمیر در آید (در واقع گل سر شور خمیری است که می توان با تمام ماسک ها مخلوط کرد)
  • اکنون مایع پنیرک و گل سر شور را مخلوط کنید و روی پوست صورت به مدت 15 دقیقه با فرچه یا دست بمالید
  • در پایان مدت صورت خود را با آب ولرم بشویید و سپس از کرم های مرطوب کننده استفاده کنید.
ماسک زیبایی آواکادو :

پوره و خیسانده آواکادو را با قرار دادند در آب جوش گرم کرده و به مدت 30 دقیقه روی پوست قرار دهید، ماسک آواکادو برای ویتامینه کردن و تغذیه پوست و مرطوب نمودن پوست های خشک فوق العاده موثر است، همینطور می توانید برگ  گیاه آواکادو را با چاقو به دو نیم تقسیم کرده و مایع لزج و مرطوب آن را به مدت ده دقیقه بر روی پوست خود قرار داده و سپس صورت خود را بشویید.

دستور ساخت انواع ماسک های طبیعی پوست

دستور ساخت انواع ماسک های طبیعی پوست

ماسک جو :

سه قاشق غذاخوری جو را در سه فنجان آب چند ساعتی خیسانده و سپس با حرارت ملایم به مدت نیم ساعت بجوشانید، پس از سرد شدن آن را در آبکش ریخته و پالایش کنید و شیره آن را جدا نمایید (جو هر چه بیشتر پخته شود بهتر است) این مایع را می توان در یخچال نگهداری نمود و به مدت یک هفته از آن استفاده کرد هر روز و یا گاهی ماسک جو را روی صورت بمالید و ماساژ دهید.

ماسک رازیانه :

این ماسک ماسکی برای رفع چین و چروک پوست است.

  • ابتدا دانه های رازیانه را آسیاب و به صورت پودر نرمی در آورید
  • یک قاشق مرباخوری از آن را با یک فنجان آب جوش به مدت یک ساعت در قوری خیس کنید
  • سپس به آرامی به مدت سه دقیقه حرارت دهید
  • در قوری را با پارچه کاملا بپوشانید تا دم بکشد
  • پس از صاف کردن آن را با مقدار یک قاشق مربا خوری عسل مخلوط کنید
  • برای تهیه ماسک صورت دم کرده فوق را با مقدار مساوی ماست مخلوط کرده و به صورت و دست ها بمالید
  • زمان سی دقیقه کافی است.
ماسک عسل :

ابتدا مقدار کمی عسل طبیعی را با بخار آب گرم کنید و صورت را با آن ماساژ دهید سپس قشر نازکی از عسل گرم شده را روی پوست به مدت 30 دقیقه باقی بگذارید، عسل طبیعی داروی موثری برای جلوگیری از عفونت، پاک کننده و حالت دهنده به پوست صورت می باشد، عسل طبیعی فوق العاده برای پوست های روغنی و لکه دار مناسب و غالبا جوانه گندم را آسیاب کرده با آن مخلوط نموده و ماسک بسیار مناسبی برای ساییدن و پاک کردن و تغذیه نمودن و ویتامینه کردن پوست است.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

روغن پنیرک را با خواص ضد درد، ضد التهاب، ضد عفونی کننده، رفع سردرد، رفع جوش‌های صورت، نرم کننده و خنک کننده، درمان بواسیر، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0