دستور پخت حلوای هویج خوشمزه و خوشرنگ

6246 بازدید
15 آبان 96
مهربانو زهرا
آخرین به روزرسانی 15 دی 1398

دستور پخت حلوای هویج خوشمزه

سلام مهربانان عزیز؛ مهربانو زهرا هستم با دستور پخت حلوای هویج خوشمزه و یه آموزش دیگه از سری آموزش های مطبخ در خدمت شما عزیزان مهربون ام? آموزش امروز یه دسر کاملا خوش عطر و طمع و بسیارساده و راحتِ ☺️

همه ما می دانیم که هویج برای ما خوب است. هویج حاوی ویتامین های آ، ب، ث و مواد معدنی آهن، پتاسیم، فسفر، کلسیم، منیزیم و منگنز می باشد. هویج در انواع نارنجی، زرد، بنفش، سفید و قرمز وجود دارد که همگی دارای مزایای چشمگیر سلامتی هستند. تصور می شود هویج های اصلی با رنگ نارنجی با طعم شیرین و خاکی خود، در قرن شانزدهم از هلند بیرون آمده اند. هویج مطمئنا محبوب ترین سبزی در دنیای مدرن است و مطمئنا شایسته مکانی در غذاهای روزانه ما است.

می توانید آنها را در سالاد خام بخورید، آنها را به صورت پخته میل کنید، به سوپ و خورش اضافه کنید یا آنها را در بسیاری از غذاهای خوشمزه قرار دهید. یکی از راه های مورد علاقه من برای بهره مندی از خاصیت هویج، مصرف حلوای هویج است که در اینجا روش تهیه آن را به شما آموزش خواهم داد. با من همراه باشید.

 

دستور پخت حلوای هویج خوشمزه

دستور پخت حلوای هویج خوشمزه

 

معمولا مردم هر شهر دستور العمل خود را برای درست کردن حلوای هویج دارند و با تغییرات اندک در مواد اولیه و روش پخت، طعم حلوا به طرز چشمگیری تغییر می کند.  من این دستور پخت حلوای هویج خوشمزه رو تحقیق کردم و تست کردم و یکی از بهترین مواردی است که تا به حال چشیده ام. من تنها کسی نیستم که این را می گویم، هرکسی که این حلوا را چشیده، از طعم آن لذت برده است و معمولا دستور پخت آن را از من سوال می کنند.

دستور پخت حلوای هویج خوشمزه

چند نکته در پخت حلوای هویج

  • هویج برخلاف بقیه سبزیجات وقتی پخته بشه خاصیتش چند برابر میشه ?
  • این حلوای خوشمزه رو میشه در مهمونی ها افطار و مجالس تهیه کرد و از خوردنش لذت برد….
  • بخاطر موادی که در این حلوا بکار رفته دسر مناسبی برای فصل پاییز و سرمای اونه؛ این حلوا از گلاب زعفرون شکر (عسل) و آرد برنج تهیه شده و در فصل های سرد سال خیلی مفیده و حسابی میچسبه.?
  • در دستور پخت حلوای هویج از شکر استفاده شده است ولی چون من میانه خوبی با شکر ندارم سعی می کنم برای دسرها و شیرینی ها از عسل طبیعی استفاده کنم هم سالمتره هم شیرین تر و هم خوشمزه تر?
  • بعدا که از دوستام سوال کردم در مورد حلوای هویج دیدم بجای آرد برنج میشه نشاسته هم استفاده کرد اون دیگه سلیقه است عزیزانم?

اولین بار این دسر رو تو یه مهمونی دوستانه خوردم و خیلی خوشم اومد، اونروز وقت نشد بپرسم چطور درست کردن ?بار دوم که این حلوای نرم و لطیف رو در مهمونی بعدی خوردم گفتم حتما دستور پختش رومیگیرم? باز یادم رفت…. ?بعدا چون دوست داشتم دستور پخت حلوای هویج خوشمزه رو تحقیق کردم و امتحان کردم، حق والنصاف خوشمزه و دلچسب بود، امیدوارم شما دوستان گلم این حلوای خوشمزه رو در منزل تهیه کنید و با عزیزانتون در مهمونی ها سفره افطار و عصرانه میل کنید.??

 

همچنین بخوانید:  شیرینی کنجدی با عسل

 

مواد لازم برای تهیه حلوای هویج

  • هویچ حدود نیم کیلو
  • شکر یک و یک دوم پیمانه
  • روغن یک و یک دوم پیمانه
  • کره ۱۰۰ گرم
  • زعفران یک چهارم پیمانه
  • گلاب نصف پیمانه
  • آرد برنج یا آرد گندم یا نشاسته دو پیمانه
  • مغز بادام و پسته جهت تزیین حلوا

*اگر در حلوا بجای شکر از عسل استفاده کردید دو قاشق غذاخوری عسل کافیه  

طرز تهیه

اول از همه هویج ها رو پوست کنده بپزید، بعد با رنده ریز رنده کنید. (اگرهویج ها رو پوره و چرخ کنید یا بکوبید خیلی بهتره)

آرد برنج را روی حرارت قرار می دهیم و مدام مواد را هم می زنیم تا به رنگ دلخواه در بیاید و هر چقد بیشتر روی حرارت هم بزنیم حلوا تیره تر و قهوه ای تر می شود. بعد روغن رو درون آرد ریخته کمی دیگه تفت میدیم (آرد برنج رو نباید خیلی تفت داد)

کره رو بهش اضافه می کنیم و هویج هایی که از قبل حسابی کوبیده یا پوره کردیم رو داخل آرد برنج مون ریخته و با ملایمت یکم دیگه تفت میدیم و در آخر گلاب رو اضافه می کنیم و شعله رو خاموش می کنیم و گلاب رو با مواد هم می زنیم تا موادمون صاف و یه دست بشه زعفرانم اضافه می کنیم کمی که مواد خنکتر شد عسل رو به مواد اضافه کرده هم می زنیم تا عسل به خورد حلوامون بره (عسل نباید حرارت ببینه برا همین با شعله خاموش و وقتی مواد کمی سرد شده عسل رو بهش اضافه میکنیم.?

نکته: اگر در حلوا از شکر استفاده می کنید، باید شکر و گلاب رو بپزید تا شبیه شهد بشه و بجای عسل شهد شکرِ پخته شده بریزید داخل حلوا تون و دوباره کمی تفت بدید.

حلوای هویج ما آماده است، آنرا در ظرفی مناسب سرو کنید. اگر خواستید حلوا رو می تونید قالب بزنید روی آن را بادام یا پسته بپاشید و با چای سرو کنید. حلوا تا 5 روز در یخچال قابل نگهداری است.

حلوای هویج را گرم سرو کنیم یا سرد؟

معمولا در زمستان های سرد، حلوا گرم سرو می شود. اما اگر ترجیح می دهید حلوای هویج را سرد کنید. بعضی از افراد دوست دارند آن را سرد یا در دمای اتاق قرار دهند و بعضی از افراد دوست دارند حلوای هویج را گرم سرو کنند و این به ذائقه شما مربوط می شود.

نوش جان  

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

آرد برنج را بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0