topNotif

دلیل عفونت گوش میانی و درمان آن

14496 بازدید
04 بهمن 96
سمانه
بروزرسانی شده در تاریخ 4 دی 1400

در این مقاله با دلیل عفونت گوش میانی و درمان آن آشنا خواهیم شد

تب بالا، اختلال در شنوایی و احساس فشار در گوش از نشانه های آشکار ورم در ناحیه ی گوش میانی است و اگر به سرعت درمان نشود، مشکلات فراوانی به دنبال خواهد داشت. در چنین حالتی، در پشت پرده گوش چرک جمع می شود که در نهایت می تواند پرده گوش را پاره کند.

تورم گوش میانی اغلب در اثر سرماخوردگی به وجود می آید، باکتری ها با ویروس ها از طریق مخاط گلو و بینی در گوش پخش می شوند. انسداد پرده ای که بین بینی و گوش وجود دارد، باعث بروز درد و اختلال در شنوایی می شود. که علت آن اغلب سرماخوردگی است. تمیز نگه داشتن در برطرف کردن انسداد این پرده اهمیت ویژه ای دارد.

درمان عفونت گوش میانی :

بخور گیاه کاملیا از جمله مواد مناسب برای درمان این حالت هستند. اگر این عارضه در مجرای بیرون گوش واقع شود، با درد و خارش شدید همراه است. از علل آن، پاک کردن غیر اصولی گوش است. گاهی اوقات، درد در اثر باکتری ها یا ویروس هایی که هنگام شنا وارد گوش می شوند، به وجود می آید.

دلیل عفونت گوش میانی و درمان آن

دلیل عفونت گوش میانی و درمان آن

ایجاد موم گوش، علت های متفاوتی دارد :

اختلال در سیستم گردش خون، جراحت پرده گوش، آسیب دیدن گوش میانی، کمبود ویتامین و مواد معدنی، فشارهای روحی، کری ناگهانی و… . هر یک از این ها می توانند نشانه های یک بیماری جدید باشند. به همین دلیل باید علت کاملا مشخص شود و درد به طور اصولی درمان می شود. گاهی اوقات درد دندان که در ناحیه گوش ظاهر می شود، باعث بروز این دردها می شود.

چند توصیه کلی درمان درد گوش :

برای پیشگیری از مشکلات مربوط به گوش، نباید گوش ها را با گوش پاک کن تمیز کرد. این کار به مکانیزم طبیعی گوش آسیب می رساند. در مورد کودکان همیشه باید توجه کرد که بینی آن ها تمیز باشد. در صورت لزوم هنگام حمام کردن، گوشتان را با گوشی های مخصوص محافظت کنید.

عفونت گوش :

عفونت گوش به دلیل باکتری و یا ویروس در گوش میانی به وجود می آید. غالبا عفونت گوش دردناک است، زیرا گوش میانی ملتهب می شود و مایعات در گوش میانی تجمع می یابند. از آن جایی که عفونت گوش به خودی خود از بین می رود، درمان بر اساس شدت درد و مشکلات ناشی از عفونت آغاز می گردد. عفونت شدید گوش توسط آنتی بیوتیک ها بهبود می یابند و سقز طبیعی قوی ترین آنتی بیوتیک جهان است.

 

همچنین بخوانید:  درمان های گیاهی برای تسکین گوش درد

 

علائم عفونت گوش :

علائمی که در کودکان بروز می کند : گوش درد، مخصوصا هنگامی که دراز می کشند، کشیدن گوش با دست ها، سخت خوابیدن، گریه کردن بیش از حد، زود رنجی و تحریک پذیرتر از حد معمول، سخت شنیدن و پاسخ دادن، از دست دادن تعادل بدن، تب 38 درجه سانتی گراد یا بیشتر، ترشحات گوش، کاهش اشتها، سر درد. در بزرگسالان عفونت گوش با علائم گوش درد، ترشحات گوش، کاهش شنوایی همراه است.

این عفونت در اثر برخی از بیماری ها مثل : سرماخوردگی، آنفلونزا و یا آلرژی که باعث انسداد و ورم راه های هوایی، شیپور استاش و گلو می شود، نیز به وجود می آید و دارای عوارضی همچون ؛ کاهش شنوایی، تاخیر در تکلم، پارگی پرده گوش، سرایت عفونت به قسمت های دیگر سر می باشد.

راه های درمان :

سقز بجوید، پشت گوش را روزی پنج دقیقه بادکش کنید. برای این کار لیوان کوچک بادکش را روی استخوان پشت گوش بگذارید و نگه دارید. همچنین یک قطره آب پیاز به همراه عسل داخل گوش بریزید. اما برای این روش، از قبل آب پیاز را نگیرید بلکه همان لحظه ای که می خواهید از آن استفاده کنید آن را رنده کرده و آبش را بگیرید. در گذشته گوش را با استفاده از گلپر، اسفند، عنبر نسارا و … دود می دادند و خوب می شدند.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

روغن سداب را با خواص درمان کم شنوایی، رفع گوش درد و عفونت گوش، رفع سرگیجه ناشی از مایع گوش، زیاد شدن عقل، درمان ام اس، صرع، کاهش تب، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

5
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0