topNotif

دلیل ناآرامی در کودک چیست ؟

1827 بازدید
08 آذر 97
سمانه
,
بروزرسانی شده در تاریخ 26 آذر 1400

دلیل ناآرامی در کودک چیست ؟

تحمل ناپذیر بودن در اجتماع

اصطلاح ناآرامی به هیجان روحی اطلاق می شود. در ضمن بین برداشت روانی و حرکات جسمی ارتباط نزدیکی وجود دارد. این مورد به خصوص درباره کودکانی صدق می کند که هنوز به اندازه بزرگسالان نمی توانند احساسات و حرکات خود را کنترل کنند. در ادامه به شما خواهیم گفت که دلیل ناآرامی در کودک چیست ؟

بیشتر وقت ها دلیل ناآرامی، تحریک پذیری کودک یا محدود کردن فعالیت او به وسیله پدر و مادر یا مربیان است. آن ها سعی می کنند فشار حرکتی طبیعی کودک را سرکوب کنند ولی بیشتر وقت ها به نتیجه عکس می رسند، کودک نا آرام، بی قرار یا خشمگین می شود.

دلایل ناآرامی ناشی از تحریک پذیری چیست؟

در بیشتر موارد، توقع  بیش از اندازه از کودک دلیل ناآرامی اوست. اگر کودک را بی وقفه به انجام کاری وادار کنید که از عهده انجام آن برنیاید، دائما برانگیخته می ماند ولی از آن جا که نمی تواند خواسته های شما را به درستی عملی کند، مسیر فعالیتش را تغییر می دهد و انرژی انباشته شده خود را در حرکات بی هدف تخلیه می کند.

دلیل ناآرامی در کودک چیست ؟

دلیل ناآرامی در کودک چیست ؟

تنش شدید هم یکی از عوامل بی قراری حرکتی در کودک است.

کودکان به تنش های چند جانبه ای که از همه طرف بر آن ها اثر می گذارد، حساس ترند و به آسانی احساس می کنند که از همه طرف تحت فشارند و همه از آن ها توقع دارند. کودکان نمی توانند با محرکی مانند برنامه تلویزیون یا رادیو به قدر کافی کنار بیایند. این تنش های تخلیه نشده، تحریک پذیری کودک را افزایش می دهد که دوباره در قالب بی قراری حرکتی تخلیه می شود.

طبیعی است که الگوی رفتاری پدر و مادر و مربیان بر رفتار کودک اثر می گذارد. وقتی خود مربی بی قرار و ناآرام باشد، برایش دشوار است که با حوصله با کودک رفتار کند. او این بی قراری را به کودکان منتقل می کند و هیجان متقابل را در آن ها افزایش می دهد.

تشویق زیادی می تواند مضر می باشد.

در ارتباط با ناآرامی کودکان متاسفانه به تفاوت های تربیتی در تربیت دختر و پسر توجه نمی شود. پسرها ظاهرا بیشتر از دخترها از بی قرار حرکتی رنج می برند. به این دلیل که بیشتر پسرها را فعال و با شیوه های رفتارهای پرخاشگرانه تربیت می کنند. در ضمن آن ها در لذت بردن از این فعالیت ها بیشتر از دخترها از محدودیت هایی که برای آن ها در نظر می گیرند احساس نارضایتی می کنند.

 

همچنین بخوانید: نشانه های اختلال کمبود توجه

 

کودکان بیش فعال

یکی از تفاوت های بی قراری حرکتی با رفتارهای ناهنجار دیگر، وجود دلیل ارگانیسمی است. تحقیقات جدید علم پزشکی به این نتیجه رسیده است که کودکان بیش فعال اختلاف خفیف مغزی دارند که به طور موثر بر رفتار کودک اثر می گذارد. ممکن است دلایل زیادی برای این پدیده وجود داشته باشد:

  • آسیب های خفیف مغزی در اوایل کودکی
  • اختلالات دوران بارداری
  • عفونت های پیش از تولد یا اوایل تولد
  • عوامل ژنتیکی گاهی به اختلال مغزی منجر می شوند.

به طوری که مغز کودک مبتلا نمی تواند به قدر کافی محرک ها را انتقال دهد که این بی قراری ایجاد می کند. کودک در برابر این تکانه های مزاحم نمی تواند مقاومت کند، احتمالا بیش فعالی او از قبل برنامه ریزی شده است.

بیشتر پدر و مادر و مربیان از این ارتباط چیزی نمی دانند و معتقدند که کودک فقط باید خویشتن داری کند. بنابراین صبر آن ها کم می شود و کودک را سرزنش یا تنبیه می کنند. به همین دلیل در مورد کودکان ناآرام به خصوص تشخیص پزشکی دقیق ضروری است. مربیان باید پی ببرند که بیش فعالی کودک ناشی از دلایل روانی است. پزشک متخصص اطفال توانایی این تشخیص را دارد ولی بعد باید متناسب با دلیل بی قراری حرکتی کودک مقررات تعلیم و تربیت برای سازگاری در گروه کودکستان اجرا شود.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

عرق سنبل الطیب را با خواص محرک قلب و اعصاب، آرامبخش، مسکن سردردهای میگرنی، رفع نگرانی و اضطراب، دلهره و ترس، ضد هیستری، کم کردن ادرار مبتلایان به مرض قند، بدون هیچ اسانس و افزودنی شیمیایی، از فروشگاه عطارک تهیه نمایید.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0